Hva veier din baby nå?

Jeg skal på vekstkontroll på fredag , da er jeg 31+0 uker. Er veldig spent på hvor stor hun er, da jeg har fått beskjed tidligere om at hun er mye mindre enn gjennomsnittet.
 
Er 33+1 i dag, og mini veide 2287 g :)
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...
Enten tar folk privat UL og betaler for det selv, eller så er det en medisinsk grunn. :) Har fått flere selv pga habituell abort, og en for å sjekke om morkaken var trukket seg opp og vekk fra åpningen.
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...
Vi ble henvist til en tidlig UL pga. blødninger, så den vanlige og en ekstra pga. plassering av morkaka! Også har vi betalt for en 3D ultralyd!! Men det er egentlig bare en som er vanlig tror jeg;)
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...
Jeg tok en tidlig ul i uke 12 for å sjekke at "det var noe der" og bekrefte liv. Tok privat og betalte selv. Så tok jeg ord ordinær ul i uke 20. Så denne uken fikk jeg en kjapp sjekk med ul siden jeg allikevel var på samtale hos fødselslege og hun hadde utstyret i rommet :)
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...
Er bare en som er normalt ja :)

Trenger du bare en ul har legene vurdert deg og babyen til å være så friske at dere ikke trenger ekstra oppfølging. Det kan du jo være glad for :) Vi går nå på ul annenhver uke pga risikosvangerskap. Det er selvfølgelig kjempekoselig å få se babyene så ofte, men det bringer også mye bekymringer at legene har vurdert at det er nødvendig.

Var jeg deg ville jeg vært glad for at du ikke trenger flere enn en ul :) Men synes du det går for lang tid uten å se babyen går det jo an å bestille privat ul :)
 
Er bare en som er normalt ja :)

Trenger du bare en ul har legene vurdert deg og babyen til å være så friske at dere ikke trenger ekstra oppfølging. Det kan du jo være glad for :) Vi går nå på ul annenhver uke pga risikosvangerskap. Det er selvfølgelig kjempekoselig å få se babyene så ofte, men det bringer også mye bekymringer at legene har vurdert at det er nødvendig.

Var jeg deg ville jeg vært glad for at du ikke trenger flere enn en ul :) Men synes du det går for lang tid uten å se babyen går det jo an å bestille privat ul :)

Okei :) hadde en tidlig ul i uke 13 pga blødning. Så har sett lillegutt 2 ganga :) burde væl være fornøyd å gla at alt e bra, å at æ ikke treng å fære på ul for å sjekke da. Måtte bare høre om æ hadde gått glipp av nokka sia dokker har vært på flere. Men da skjønne æ jo. Å lykke til me resten av svangerskapet, håpe at alt går bra :) <3
 
Vert på kontroll ul pga forannliggende morkake langt nede ved åpningen i dag, alt helt topp. Låg på -6% vekstavvik, men ho sa ikke hvor mye han veide nå :)
 
Vert på kontroll ul pga forannliggende morkake langt nede ved åpningen i dag, alt helt topp. Låg på -6% vekstavvik, jeg er akkurat 31 uker og han veide ca 1450 gram :)
 
Last edited:
Uke 32 og vært på UL i dag. Bebisen veier 2300 nå og er forventet å være 4 kg på termin.
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...


Jeg har ul hver 4-5 uke pga de vil følge med at lillegutt vokser som han skal siden de 3 andre har vært under 3kg ved fødsel:)
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...
Jeg har hatt 5 ul, hvor 4 var hos privat gyn :p 3 før uke 12, og så OUL i uke 20, før 3D i uke 30 :) dessverre ikke vanlig å få fler enn en ul i er normalt svangerskap :(
 
Min baby var ca 2250g i dag,32+4. :)
 
E d normalt å ha flere enn en ul i et svangerskap? Syns alle har flere for å sjekke både d ene å d andre. Æ vil å vite sånn før vårres gutt kommer til værden.. Har åsså begynt å bli engsteli at han kansje ikke e frisk, e ikke nokka galt altså. Men d e bare sånne domme tanka som kommer, sia æ kun har vært på oul...
Ikke normalt å ha flere UL nei. Så lenge alt er normalt er det ikke behov for det. :)
 
Back
Topp