Hva veier din baby nå?

Ultralyd i uke 37+4 sa at han var 2800 gram. Fødte i uke 38+2 og han var 2625 gram.
 
Var hos jordmor idag, og fikk time til ultralyd siden menstermin og ultralydtermin er en måned fra hverandre. Jeg har konstant ligget bra til på symfysemålet og har fulgt kurven perfekt i forhold til ultralydterminen, så den er nok riktig. Blir moro å få en vekstestimering i uke 39/40! Ellers tror jordmor bestemt at barnet er normalvektig, altså rundt 3 kg nå som jeg er 37+6 :)
 
Var hos jordmor idag, og fikk time til ultralyd siden menstermin og ultralydtermin er en måned fra hverandre. Jeg har konstant ligget bra til på symfysemålet og har fulgt kurven perfekt i forhold til ultralydterminen, så den er nok riktig. Blir moro å få en vekstestimering i uke 39/40! Ellers tror jordmor bestemt at barnet er normalvektig, altså rundt 3 kg nå som jeg er 37+6 :)
Da har vi både lik termin og lik vekt på babyen :)
 
Idag ble han målt til 3200 gram (har termin idag). Men jeg tror ikke det stemmer, han ble målt til 2750 for 4 uker siden.

Han er hvertfall ikke for liten, jeg tipper han er nærmere 4 kg. Føles veldig stort ut inni der hvertfall! :p
 
Back
Topp