680 kg var noen kilo det heheheHan veide 680kg sist gang på UL, 23+3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
680 kg var noen kilo det heheheHan veide 680kg sist gang på UL, 23+3
680 kg var noen kilo det hehehe
De ser jo hvilken percentil barnet ligger på, og kan si ut fra den hva barnet vil veie ved fødsel hvis det vokser likt som det har gjort frem til nå. Men med sikkerhet kan de jo ikke si noen ting. Jo flere ultralyder man tar, des bedre indikator får man på hvordan fødselsvekten vil ligge an.Ser mange skriver babyens estimerte vekt ved termin etter å ha tatt ul før/rundt uke 30. Jeg var på ul i går, 1700g uke 31+5, men fikk beskjed av legen om at de umulig kunne vite hva babyen ville veie ved termin, for det er hva jeg spiser nå fremover som virkelig vil påvirke babyens størrelse. Hva tenker dere om dette?
Trodde de hadde gått bort ifra at babyen ble stor hvis man åt mye?Ser mange skriver babyens estimerte vekt ved termin etter å ha tatt ul før/rundt uke 30. Jeg var på ul i går, 1700g uke 31+5, men fikk beskjed av legen om at de umulig kunne vite hva babyen ville veie ved termin, for det er hva jeg spiser nå fremover som virkelig vil påvirke babyens størrelse. Hva tenker dere om dette?
Man vet jo aldri hva babyen veier ved termin! Men det er en ca vekt.. De regner med at om barnet vokser som det skal og slik det har gjort til nå, vil det veie ca den vekten ved termin! Men det kan jo skje ting underveis som hever/senker vekten.. Det er jo ikke gitt at barnet veier det de sier ved ultralyd!!! Men er jo fint å vite om barnet er ca gjennomsnittlig eller veldig stort/liteSer mange skriver babyens estimerte vekt ved termin etter å ha tatt ul før/rundt uke 30. Jeg var på ul i går, 1700g uke 31+5, men fikk beskjed av legen om at de umulig kunne vite hva babyen ville veie ved termin, for det er hva jeg spiser nå fremover som virkelig vil påvirke babyens størrelse. Hva tenker dere om dette?
Heldigvis har jeg fått time til ul i uke 38 da, så får vi seDe ser jo hvilken percentil barnet ligger på, og kan si ut fra den hva barnet vil veie ved fødsel hvis det vokser likt som det har gjort frem til nå. Men med sikkerhet kan de jo ikke si noen ting. Jo flere ultralyder man tar, des bedre indikator får man på hvordan fødselsvekten vil ligge an.
Aner ikke. Overlegen sa hvertfall jeg burde være forsiktig med sukker og raske karbohydrater nå fremover, slik at babyen ikke ble så stor.. Hm..Trodde de hadde gått bort ifra at babyen ble stor hvis man åt mye?
Det hørtes litt mye ut, men kanskje det er noen feil med beregningene? Kan jo ikke stole blindt på de vekstestimeringene.Va på ul i uke 31 og da var hun 2500g, var ikke det litt mye?
Nei, vet det bare er ca vekt, for er jo umulig å være sikker gjennom ul. Legen sa at det er nå fremover de største forskjellene vil vises, så jeg får bare prøve å kutte litt på sukkeret tenker jeg. Livredd for stor baby, da jeg har en venninne som nettopp har fått en på 4800g..!Man vet jo aldri hva babyen veier ved termin! Men det er en ca vekt.. De regner med at om barnet vokser som det skal og slik det har gjort til nå, vil det veie ca den vekten ved termin! Men det kan jo skje ting underveis som hever/senker vekten.. Det er jo ikke gitt at barnet veier det de sier ved ultralyd!!! Men er jo fint å vite om barnet er ca gjennomsnittlig eller veldig stort/lite
Tar det med en klype salt. Min gyn sa at det var usikkert, men han regnet at babyens vekt ville stige med 150-200g i uka frem til termin, selv om det kan være store individuelle forskjeller.Ser mange skriver babyens estimerte vekt ved termin etter å ha tatt ul før/rundt uke 30. Jeg var på ul i går, 1700g uke 31+5, men fikk beskjed av legen om at de umulig kunne vite hva babyen ville veie ved termin, for det er hva jeg spiser nå fremover som virkelig vil påvirke babyens størrelse. Hva tenker dere om dette?
Akkurat sukker og sånne usunne ting kan jeg forstå at man ikke bør spise for mye av. Det skal man vell være flink med hele svangerskapetAner ikke. Overlegen sa hvertfall jeg burde være forsiktig med sukker og raske karbohydrater nå fremover, slik at babyen ikke ble så stor.. Hm..
Har våre inne tre ganger og fått samme tallene, lurer på om de har såtte feil termin kanskjeDet hørtes litt mye ut, men kanskje det er noen feil med beregningene? Kan jo ikke stole blindt på de vekstestimeringene.