Hva skal du ha til middag i dag?

Ble kyllingkjdeig med tacokrydder, lefser, tomat, agurk, hjemmelaget guacamole, rømme og stekt sopp :P lei av samme tilbehør så prøvde litt andre ting

Hvordan ovnsteker du grønnsaker? :)

Jeg deler grønnsakene i passe store biter, så de er lette å spise. Legger dem i en form og heller olje over (jeg bruker olivenolje, men raps- eller solsikkeolje er også fint), drysser over godt med salt og litt pepper. Steker på ca 200 grader varmluft i 30 min, men de kan gjerne stå lenger også om du demper varmen på slutten. Stikk i grønnsakene med gaffel for å sjekke at de er myke. Du kan putte alle slags grønnsaker i formen, i går brukte jeg gulrøtter, kålrot, persillerot, løk og purreløk. Hadde potetene ved siden av, men de kan du også putte oppi formen (så lenge de er delt i like store biter som grønnsakene). Sellerirot og fennikel er også kjempegodt oppi. Et supertips er å helle over litt kokt vann før du steker, da blir grønnsakene raskere møre, og du får litt deilig kraft:-) Veldig lett og lage.

Fårikål middag hos mor og far idag!

Kalkunfilet med stekt sopp og rotgrønnsaker :)

Porchetta med kantarellsaus :)(selvplukket i formiddag :D )

Åh middag.. Gleder meg til å bli ferdig med kjøkkenoppussing så vi kan lage mat hjemme igjen. Lei av å spise på "gårdene" og kjøpemat..

Mannen lager en eller annen lammegryte, så da blir det det til middag. Deilig å slippe og lage mat, kjenner jeg.

Ble lasagne med masse sopp og løk i med salat med kinakål til i dag. Har knasket på kinakål i hele kveld :P haha
Imorgen blir det meksikansk tomatsuppe med hjemmesnekra kyllingkjøttboller, paprika og rundstykker :) Satser på laks med agurksalat, potet, magerkesam og noe annet grønt på mandag :)

Idag ble det Shepards pie :)

Åh, det hadde jeg helt glemt at man kan lage! Det er jo så godt, og egentlig mannens spesialitet siden han er halvt engelsk. Takk for tips:-)

I dag blir det ovnsstekt torsk med bacon, rosmarinbakte poteter, sukkererter, kokte rødbeter og chilibrent saus i dag. Polentagrøt (pudding) med rød saus til dessert. Slår til med skikkelig søndagsmiddag i dag:-)

Åh, det hadde jeg helt glemt at man kan lage! Det er jo så godt, og egentlig mannens spesialitet siden han er halvt engelsk. Takk for tips:-)

I dag blir det ovnsstekt torsk med bacon, rosmarinbakte poteter, sukkererter, kokte rødbeter og chilibrent saus i dag. Polentagrøt (pudding) med rød saus til dessert. Slår til med skikkelig søndagsmiddag i dag:-)
Kan ikke du legge ut hvordan han lager den? Oppskriften min er fra en amerikaner, så vil tro den er litt annerledes ;)

I går hadde vi kjøttkaker, potet, brunsaus tyttebær og erterstuing :) i dag blir det taco med lefser! Må si det er mye av det samme her hjemme ^^

Back
Topp