Hoppestokk i høyet

Så fint å følge deg ❤️ Du er så morsom, selv om du har opplevd mye som slettes ikke er morsomt. Har skikkelig troa på at du snart blir gravid igjen! Selv hadde jeg en MA i ule 14+2. embryoet hadde sluttet å utvikle seg 8+5. Etter Cytotec + utskrapning har jeg nå gått en uke uten blødninger, og vi er i gang med prøving. Jeg temper ikke, og tar ikke EL-tester, så er veldig spent på når jeg blir gravid igjen. Blir liksom ekstra spennende Men også litt som å skyte i blinde når man ikke aner når man har EL. Den kan jo ha kommet mens jeg spottet etter utskrapningen for alt jeg vet.
 
Hei, Hoppestokk i PP2!

Har du tenkt til å teste allerede? Før 10DPO? Tenker du virkelig at det er en god idé?

Er du møkking snydens?!

Ikke gjør det! Bare ikke gjør det! Alle testene vil få skygger som gjør at du blir sykt gira, og så bruker du alt for mye tid på å studere streker som ikke betyr annet enn at du sløser bort verdifull tid på å sitte og glo! Og så vil du være glad, spent, deppa og trist om hverandre i dagevis! Og så vil du kanskje få noen tester uten skygge, og da vil du være helt knust! Selv om det bare er 10 eller 9 DPO, og det ikke er noe grunn til å forvente strek.

Kjære Hoppestokk i PP2, 3, 4, 5, 6 og kanskje 100: GJEM ALLE TESTER!!! For din egen velværes skyld!

GJEM DEM!!!!!
Og ta en chillpill, a! Plis!
Mvh. Hoppestokk PP1!
 
Last edited:
Så fint å følge deg ❤️ Du er så morsom, selv om du har opplevd mye som slettes ikke er morsomt. Har skikkelig troa på at du snart blir gravid igjen! Selv hadde jeg en MA i ule 14+2. embryoet hadde sluttet å utvikle seg 8+5. Etter Cytotec + utskrapning har jeg nå gått en uke uten blødninger, og vi er i gang med prøving. Jeg temper ikke, og tar ikke EL-tester, så er veldig spent på når jeg blir gravid igjen. Blir liksom ekstra spennende Men også litt som å skyte i blinde når man ikke aner når man har EL. Den kan jo ha kommet mens jeg spottet etter utskrapningen for alt jeg vet.
Takk for at du har troa og at du følger meg <3 Hurra for det! Kjedelig at du opplevde MA! Det er noe dritt :( Huff! Du er kul som klarer å prøve uten tester og temping, det må være ganske digg, selv om det også hadde gjort meg gal å ikke vite om jeg hadde hatt el eller ei :hilarious: Liker å vite at jeg kan roe ned med aksjer :D:hilarious: Kanskje vi havner i samme IKM-gruppe min neste PP! Det hadde vært moro (hvis du følger slike grupper, da). Lykke til med prøving og med å få kroppen tilbake i syklus og lage <3
 
Sjekk her, Hoppestokk i PP2:

IMG_20210502_200619.jpg


Slike skygger har du sikkert brukt timesvis på å studere, Google og tolke de siste tre dagene. Tenk på alt det sjuke du kunne brukt den tiden på, a! Tenk på det!

IKKE GIDD Å TESTE TIDLIG!

Jeg lover, det er mer slitsomt enn gøy!
 
I dag våknet jeg til et tempdropp så ekstremt at jeg måtte klype meg i armen for å se om jeg faktisk var i live, noe jeg heldigvis var, så nå er jeg klar for pp 2, hvis mensen bare kommer snart.

Har også sendt melding til legen min og bedt om henvisning til gyno for sjekk. Jeg har murringer og ordentlig ubehag i magen fra eggløsning til mensen, og det er så j@&vlig irriterende når man prøver og i tillegg prøver å være avslappet. Hver måned tror jeg jo at jeg er gravid, på grunn av alle symptomene, ikke bare konstant murring og vondt i magen, men kvalme, frysninger, tørste og stikninger her og der. Er det noen andre som har det slik? Skal det være sånn?

Jeg klarer i alle fall ikke å skyve bort tankene om prøving når det er slik, og det er så tungt for hodet. Neste pp skal jeg nok holde meg mer til denne dagboka og mindre til IKM grupper, så får tiden vise om jeg klarer det ❤️ Skal i alle fall ikke teste før 10-11 dpo, for så mye tid det har gått til å ta bilder av, redigere, sammenligne og studere skyggestreker og egentlig negative tester denne pp, syns jeg egentlig er både ille og flaut! Da vil jeg heller studere de to nydelige guttene jeg allerede har. Men er vel sikkert litt fordi jeg er så gira over å være i gang med prøving igjen og alt som følger med denne tiden.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210504_080320.jpg
    Screenshot_20210504_080320.jpg
    237,5 KB · Visninger: 46
Hei hoppestokk :D
Gøy at dere prøver på nummer 3 nå!! Håper jeg får lurt mannen min med på tilsvarende om et par år :hilarious: :joyful:
Jeg ville bare si at de første syklusene etter forrige fødsel hadde jeg masse symptomer på det ene og andre uten å være gravid. Aner ikke hvorfor det var sånn, men det gikk seg til da jeg hadde hatt mens et halvårs tid etter fødselen.
Lykke til i neste pp :D
 
Last edited:
Hei hoppestokk :D
Gøy at dere prøver på nummer 3 nå!! Håper jeg får lurt mannen min med på tilsvarende om et par år :hilarious: :joyful:
Jeg ville bare si at de første syklusene etter forrige fødsel hadde jeg masse symptomer på det ene og andre uten å være gravid. Aner ikke hvorfor det var sånn, men det gikk seg til da jeg hadde hatt mens et halvårs tid etter fødselen.
Lykke til i neste pp :D

Tusen takk for det! Veldig spennende og litt vemodig - dette blir mest sannsynlig siste baby ❤️ Har også tenkt I de baner - at det er etterheng av forrige graviditet og fødsel. Fikk mens først etter ett år, så mellom 4-5 måneder siden nå. Håper det stabiliserer seg etterhvert da. Ikke så gøy!

Håper alt står bra til med deg og dine ❤️
 
Tusen takk for det! Veldig spennende og litt vemodig - dette blir mest sannsynlig siste baby ❤️ Har også tenkt I de baner - at det er etterheng av forrige graviditet og fødsel. Fikk mens først etter ett år, så mellom 4-5 måneder siden nå. Håper det stabiliserer seg etterhvert da. Ikke så gøy!

Håper alt står bra til med deg og dine ❤️

Ja, får tro det. Er jo til å sprø av å ha så mye symptomer i løpet av syklusen :s
Bra bra her, takk, fikk lillesøster for 2 måneder siden ❤️Vemodig med siste baby, ja, jeg suger inn alle inntrykk fra denne her i tilfelle mannen aldri blir med på et tredje barn :shy: :hilarious:
 
TR kom med et brak samme kveld som tempdropp -det positive med tantebesøk på kvelden, er at CD2 kommer VELDIG kjapt! Hehe! Er dermed en halv fot inne i PP2. Kjenner jeg blir litt motløs av å se alle som er på PP7, 15 eller 30 i IKM-gruppene her inne. All sympati og medfølelse til dere, men jeg orker bare ikke at dette skal ta så lang tid, det tror jeg ikke min mentale helse har godt av. Minnes så innmari godt da vi prøvde på baby nr. 2, og det tok over ett år før klaff. Det var IKKE gøy (særlig fordi min den gang nye fastlege foreslo å droppe hyppig inntak av sterke ibux og paracet jeg tok mot smerter, og bølla satt på første forsøk etter denne justeringa :shifty:) I tillegg måtte jo akkurat denne bølla aborteres i uke 21, noe som også sugde ganske hard. I hvertfall -tror jo egentlig jeg blir lett gravid -bølle nr. 3 satt på første forsøk, og bølle nr. 1 prøvde vi ikke på engang, så forventningene om at dette skal gå relativt raskt er absolutt til stede.

Hva skal jeg gjøre annerledes denne PP:
-Teste 95% mindre etter graviditet -TIDLIGST 11 DPO
-Tempe 90% mindre (CD10- CD16)
-Spise mer sunn mat -særlig frukt og grønt
-Drikke mindre kaffe mellom EL og IKM
-Fortsette god trend med trening, er bare to-tre kilo under matchvekta mi på 58 kg -kanskje jeg når den i løpet av mnd?
-Bruke mindre tid på forum (annet enn dagboka mi her)

Har også fått henvisning til gyno for sjekk av de mongoloide symptomene jeg har mellom EL og IKM, og selv om jeg strengt talt syns det var HELT unødvendig av fastlegen min å belaste meg 250,- for e-konsultasjon for denne henvisninga, ser jeg frem til å blottlegge både livmor, underliv og sjel for min trofaste gyno igjen. Mon tro jeg får noen svar (og time?) denne mnd?
 
Den siste uka og starten av neste har vært/er veldig stressende, kjenner jeg. Masse retting av norsktekster, ut på diverse sensoroppdrag - blant annet i kroppsøving, forberede kule undervisningstimer, passe og underholde egne barn, levere tegnebestillinger til tiden... Altså, døgnet har virkelig ikke nok timer! Særlig siden jeg jobber 60% fordelt på to faste ukedager. Disse dagene er fylt opp av undervisning og møter og diverse, så rekker sjeldent å rette tekster eller forberede timer på jobb. De andre dagene er jeg hjemme med ettåringen, og da får jeg i alle fall ikke gjort noe annet enn å følge hans ønsker. Tror at det vil føles chill å jobbe 100% neste skoleår sammenlignet med dette kaosåret :hilarious:
 
Juba-Juba! Da var den masete perioden på jobb over, og jeg kan lene meg tilbake og fokusere på finere ting enn retting, eksamen osv. Litt retting er det alltid, men det stresser meg ikke nå. Er på CD8 nå, og det betyr at det bare er noen få dager til denne prøveperioden starter på ordentlig. Det blir spennende, som alltid! Nå blir det også mer tid til egen helse med tanke på kosthold og trening, og har allerede unnagjort en fin treningsøkt i dag før klokka 11. Jeg og baby-J, som strengt talt ikke er baby lenger, gikk en halvannen times trilletur med godt tempo, og jeg gjorde mange ulike styrke og utholdenhetsøvelser underveis -på stubber, på benker og i diverse bakker. Det gjør godt for kropp og sinn! Bare spist frukt så langt i dag, og skal lage en sunn god lunsj når lille bølla våkner fra luren sin. Det føles SÅ bra å være i gang igjen, og jeg er supermotivert med tanke på trening, bevegelse og kosthold. Vil som sagt ned til trivselvekta på 58 kg FØR jeg blir gravid, og det begynner kanskje å haste litt nå? Hvem vet!
 
Hoppestokk tar en konflikt:

Dere kjenner meg ikke, men jeg er nok så konfliktsky det går an å bli. Jeg er lærer, som dere kanskje vet, og det desidert verste jeg vet er å gi elevene karakter. Da sitter jeg og gruer meg til å få svar, særlig av dem som får litt dårligere enn forventet. Kan jeg unngå en konflikt, strekker jeg meg gjerne et par ekstra mil... Det var før i dag, for i dag oppsøkte jeg nemlig en konflikt av egen, fri vilje! Og vet du hva, det føltes litt digg!

Kort fortalt:

Jeg var en tur i sjappa for å sende noe greier i posten, satt i bilen på parkeringsplassen og nøt litt egentid uten barn og kjas og skrållet gjennom siste nytt på forumet. Det kom en bil og parkerte ved siden av meg, så PANG!!!!! Bildøra til kvinnen i førersetet smalt inn i min bils passasjerdør med et BRAK! Psycho-bitch-sjåfør så at jeg satt i bilen, men hun og venninna bare strente avgårde til butikken, og jeg bare "W H A T T H E F U C K??????" Jeg freste ut av bilen for å inspisere døra og så heldigvis at ripene gikk av med litt spytt (nam-nam). Jeg satt meg i bilen og skrev et så sint brev som mulig "Når du MOSER bildøra di i døra til bilen ved siden av, er det normal folkeskikk å be om unnskyldning!!!! FYYYY!!!!!!" (sint smiley). I denne lappen festet jeg en tapebit -hadde bare dekortape med roser i bilen, synd jeg ikke hadde noen med flammer og "BRENN I H@LVETE, og føk ut for å henge den i ruta på førersiden til psycho-bitch. Dessverre kom hun og venninna ut av butikken akkurat i det jeg var på vei for å feste denne lappen, og de bare "hva gjøøøør du?" Jeg teipet lappen så sint jeg kunne til vinduet og svarte "når du smeller døra di inn i en annen bil, da sier man søren meg UNNSKYLD!!!!!!!!!!!!!!" Psycho-bitch bare "Jammen, det var vinden som blåste den, jo". Og jeg bare "Tenk om det hadde blitt riper, da!! Du sier UNNSKYLD!!!!!". Så kjørte jeg min vei og tenkte på alt det sykt mye kulere jeg kunne ha sagt. Haha!

Tror nok den vinden har vært og blåst bort en stor del av hjernekapasiteten til psycho-bitch fra før... Kanskje best å holde seg innendørs hjemme med sterkere vind enn 1 ms.

Men, SERR! Er ikke det helt sykt frekt?

Ellers, CD11, prøver aksjerlegging i kveld eller i morgen, samt CD 13 eller 14 :D <3
 
Hoppestokk tar en konflikt:

Dere kjenner meg ikke, men jeg er nok så konfliktsky det går an å bli. Jeg er lærer, som dere kanskje vet, og det desidert verste jeg vet er å gi elevene karakter. Da sitter jeg og gruer meg til å få svar, særlig av dem som får litt dårligere enn forventet. Kan jeg unngå en konflikt, strekker jeg meg gjerne et par ekstra mil... Det var før i dag, for i dag oppsøkte jeg nemlig en konflikt av egen, fri vilje! Og vet du hva, det føltes litt digg!

Kort fortalt:

Jeg var en tur i sjappa for å sende noe greier i posten, satt i bilen på parkeringsplassen og nøt litt egentid uten barn og kjas og skrållet gjennom siste nytt på forumet. Det kom en bil og parkerte ved siden av meg, så PANG!!!!! Bildøra til kvinnen i førersetet smalt inn i min bils passasjerdør med et BRAK! Psycho-bitch-sjåfør så at jeg satt i bilen, men hun og venninna bare strente avgårde til butikken, og jeg bare "W H A T T H E F U C K??????" Jeg freste ut av bilen for å inspisere døra og så heldigvis at ripene gikk av med litt spytt (nam-nam). Jeg satt meg i bilen og skrev et så sint brev som mulig "Når du MOSER bildøra di i døra til bilen ved siden av, er det normal folkeskikk å be om unnskyldning!!!! FYYYY!!!!!!" (sint smiley). I denne lappen festet jeg en tapebit -hadde bare dekortape med roser i bilen, synd jeg ikke hadde noen med flammer og "BRENN I H@LVETE, og føk ut for å henge den i ruta på førersiden til psycho-bitch. Dessverre kom hun og venninna ut av butikken akkurat i det jeg var på vei for å feste denne lappen, og de bare "hva gjøøøør du?" Jeg teipet lappen så sint jeg kunne til vinduet og svarte "når du smeller døra di inn i en annen bil, da sier man søren meg UNNSKYLD!!!!!!!!!!!!!!" Psycho-bitch bare "Jammen, det var vinden som blåste den, jo". Og jeg bare "Tenk om det hadde blitt riper, da!! Du sier UNNSKYLD!!!!!". Så kjørte jeg min vei og tenkte på alt det sykt mye kulere jeg kunne ha sagt. Haha!

Tror nok den vinden har vært og blåst bort en stor del av hjernekapasiteten til psycho-bitch fra før... Kanskje best å holde seg innendørs hjemme med sterkere vind enn 1 ms.

Men, SERR! Er ikke det helt sykt frekt?

Ellers, CD11, prøver aksjerlegging i kveld eller i morgen, samt CD 13 eller 14 :D <3

Kjente jeg ble irritert bare av å lese det!!! Så tøff du var som sa ifra, for et jo alltid slik at en tenker hva en bør og skulle sagt også gjør en det ikke likevel, så bra jobba!! Og jo, selvfølgelig sier en unnskyld! Makan til frekke folk....
 
Kjente jeg ble irritert bare av å lese det!!! Så tøff du var som sa ifra, for et jo alltid slik at en tenker hva en bør og skulle sagt også gjør en det ikke likevel, så bra jobba!! Og jo, selvfølgelig sier en unnskyld! Makan til frekke folk....
Enig! Man sjekker i alle fall om det ble en bulk, om ikke annet! Er så ofte jeg har fått små uforklarlige bulker på bilen det siste året, etter å ha parkert diverse steder, nå skjønner jeg jo hvorfor :bag: Spørsmålet er om hun lærte noe av denne episoden - trolig ikke, det var jo tross alt vinden sin skyld :dead::bored:
 
Enig! Man sjekker i alle fall om det ble en bulk, om ikke annet! Er så ofte jeg har fått små uforklarlige bulker på bilen det siste året, etter å ha parkert diverse steder, nå skjønner jeg jo hvorfor :bag: Spørsmålet er om hun lærte noe av denne episoden - trolig ikke, det var jo tross alt vinden sin skyld :dead::bored:

Jaa, er jo det minste man må gjøre! Hvert fall når det sitter noen i bilen du er uheldig å treffer da... forklarer en del riper med slike folk:wtf:
Nei, trolig ikke.. dessverre :shifty:
 
Haha, du skriver så morsomt!

Bra du sa i fra til jenta. Det fortjente hun, og jeg har troa på at hun lærte noe fra det som skjedde.

Lykke til med hopping i høyet, krysser fingrene for at det blir graviditet på deg denne gangen :smiley-bounce016
 
Haha, du skriver så morsomt!

Bra du sa i fra til jenta. Det fortjente hun, og jeg har troa på at hun lærte noe fra det som skjedde.

Lykke til med hopping i høyet, krysser fingrene for at det blir graviditet på deg denne gangen :smiley-bounce016

Håper virkelig at hun i alle fall tenker seg litt om neste gang vinden blåser døra opp :bag: Takk! Har trua for denne perioden, selv før el har vært :hilarious: Haha! Det er sikkert dumt! :inpain:
 
I dag var planen at jeg skulle få positiv EL-test, men alle testene jeg har tatt til nå er tydeligvis defekte, for har ikke sett antydning til en strek som kan gi bittelitt optimisme engang. Makan!

Nå har jeg også bare én spinkel test igjen, meeeen fant heldigvis ei dame på finn.no som skulle kvitte seg med noen testbokser her i nærheten, så mitt 17.mai tog går dit i morgen, for å si det sånn! Haha og hurra! :woot:

Underlivet føles like tørt som Sahara, men fikk lagt aksjer igjen i kveld, og kjenner murringer i magen. Maybe tomorrow, then? Merkelig syklus i alle fall. Typisk når jeg egentlig følte meg litt chill! :hilarious:
 
Merker jeg blir litt oppgitt av at testene ikke blir positive. Pleier jo å ha sykluser på 26-27 dager, og er nå på cd 14 uten positiv EL-test. Kanskje alle eggene mine har tørket inn og det er for sent å få en ny baby ❤️ Skal gi det en dag eller to før jeg gir helt opp, men kjenner motivasjonen og trua daler noe veldig nå...
 
Oppdatering pp2:
Er nå på cd 19, og dette har vært en meget forvirrende pp!

  • Fikk ikke positiv EL-test før CD 15, men normalt har jeg el mellom CD12-14.
  • Testene ble negative på bare 3-4 timer, mot normalt et par dager.
  • De to påfølgende dagene var uten økning av temperatur, den tredje dagen målte jeg ikke siden det ble en del øl kvelden før. I dag hadde imidlertid tempen steget, og det ser derfor ut som jeg har hatt eggløsning.
  • Jeg hadde noe el-slim på cd11, men på cd15, da jeg fikk "positiv" test, var den kremete
  • Den sterkeste testen ble bare målt til "low" i premom, selv om jeg syns den så positiv ut.
Jeg har absolutt ingen tro på at det blir noe baby av denne danserunden, men det er egentlig helt greit. Skal til gyno på tirsdag, og det tror jeg virkelig er bra! Klarer faktisk ikke å tro at jeg faktisk har hatt el denne syklusen, med alle disse merkelige hendelsene.

Legger ved testene mine frem til dagen etter positiv - jeg har selv markert den på 0,69 som peak. Kommer til å teste et par dager til for sikkerhet skyld.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210522_200156.jpg
    Screenshot_20210522_200156.jpg
    244,6 KB · Visninger: 42
Back
Topp