Hoppestokk i høyet

Gratulerer på etterskudd :love7:Heartbigred

Det gjør så inderlig godt å vite at dere ble foreldre igjen til en velskapt liten. :love7
Håper alt står bra til :Heartblue
 
Jeg er tilbake! Eller, egentlig ikke, men litt allikevel! Vi har jo snakket om at vi kunne tenke oss en baby i 2022, men ettåringen er så sykt hektisk om natta enda, så føler meg ikke klar helt enda...

Etter lang tid med ikke-eksisterende sexliv, har vi begynt å trappe opp litt, og på syklusdag syv hadde vi ordentlig samleie for første gang siden fødsel i januar 2020 :wideyed: Tenkte jo at det var rimelig bankers mtp graviditet, men nå føler jeg meg så innmari smelt på tjukka at det ikke går an å late som noe annet. Tidligere har jeg pleid å ha eggløsning mellom dag 12-14, men har bare hatt to mnd med mensen etter fødsel da han ammer som en gal enda, så ikke helt kontroll på syklus. Forrige mnd var det i alle fall 28 dager.

Siden i går har jeg vært kvalm gjennom dagen, særlig når jeg er sulten. Magen murrer konstant og jeg føler meg oppblåst og full av luft, noe jeg aldri gjør ellers. Minner VELDIG om mine tidligere tidlige graviditeter!! Aner jo ikke når eggløsning var, men en gang mellom dag 11 og 12 kanskje? Og samleie på kvelden dag 7. Skal jo ikke være mulig! Hverken å bli gravid eller merke symptomer?

Prøver å fortelle meg selv at jeg holder på å bli gal, men det er definitivt noe på gang her. Enten baby eller livmorsprolaps eller kreft. Har jeg kommet frem til i alle fall :rolleyes:
 
Symptomene vedvarer, så i dag kjøpte jeg meg en test. Eller, en pakke med ti tester, for å være helt ærlig! Jeg ble både litt skuffet og overrasket når testen var så hvit at jeg nesten ikke har sett maken, men jeg tror fremdeles ikke helt på at jeg ikke er gravid. Med tanke på at jeg er ca 7 dpo og bare hadde holdt meg i 45 minutter, er det uansett ikke så rart med hvit test, så jeg tror fremdeles at jeg er preggo. Hvis ikke, drar jeg helt klart til gynekologen for en sjekk, for i så fall er noe veldig galt der nede!
 
7 dpo har jeg aldri sett noen få utslag her noen gang, da er det fordi EL har vist seg å være tidligere så tenker du fortsatt kan være gravid altså :D
Spennende å følge med!
 
7 dpo har jeg aldri sett noen få utslag her noen gang, da er det fordi EL har vist seg å være tidligere så tenker du fortsatt kan være gravid altså :D
Spennende å følge med!

Ja! Det er veldig spennende, selvom jeg egentlig ville ventet et par måneder før prøving. Men kjenner utifra skuffelsen over negativ test at jeg er klar, og det er jo bra ❤️ Prøver igjen i morgen, tenker jeg! Har jo tross alt den pakken med ti tester å bruke opp :smug::p
 
Negativ test i dag også, ca 8 dpo. Eller, syns jeg kunne se en ultramikroskopisk skygge som 99,9% sikkert var ønskestrek, så litt mer spenning enn i går var det uansett. Føler meg fremdels kvalm og oppblåst med murringer i magen, kanskje noe mindre enn de siste dagene? Har også fått kviser, noe som ikke er så vanlig. Så er det bare å vente videre på svaret på årets påskequiz: PMS eller baby? Hva tror du? :bookworm:
 
Hmmm! Leser gjennom dagboka mi og oppdager at jeg hadde vondt nederst i magen i over ei uke syklusen før det klaffet med sistemann. Da var det en gigacyste som var problemet - sannsynligvis. Da trekker jeg alle antakelser om at jeg er gravid og tror 100% på at gigacysten pluss en tvilling har okkupert egglederne mine igjen :mumum Oppdaterer sikkert igjen når vi er offisielt i gang med prøving :jokercolor
 
Nå er Hoppestokk veldig stressa! Jeg har nå booket legetime om ca halvannen uke, for slik jeg har det nå, kan jo umulig være bra. Er nå rundt 11-12 dpo og bare negative tester, så har slått fra meg graviditet, men hva annet kan det være da?

Den siste uka har jeg vært uggen og småkvalm med jamt mellomrom hver dag. Konstant oppblåst og murringer i magen, kviser, tørst... Hvis ikke det er graviditet, er det jo symptomer på feks eggstokkreft, og det er jeg derfor helt sikker på at det er nå (psychogbitch is back :taunt010) Skulle gjerne vært hos legen neste uke, men selvsagt ikke noe ledig. Siden vi hadde sameie minst fire dager før el, er det uansett liten sjans, så alle disse symptomene stresser meg veldig.

Denne påsken har ikke vært så kul. Tenker mye på dette her :oops: Fint å hvertfall kunne skrive litt tanker her. Snakker ikke med noen andre om det:Heartred

Siste test fra i dag tidlig, redigert og herja med helt skamløst :hilarious:
IMG_20210403_123604.jpg
 
Nå er Hoppestokk veldig stressa! Jeg har nå booket legetime om ca halvannen uke, for slik jeg har det nå, kan jo umulig være bra. Er nå rundt 11-12 dpo og bare negative tester, så har slått fra meg graviditet, men hva annet kan det være da?

Den siste uka har jeg vært uggen og småkvalm med jamt mellomrom hver dag. Konstant oppblåst og murringer i magen, kviser, tørst... Hvis ikke det er graviditet, er det jo symptomer på feks eggstokkreft, og det er jeg derfor helt sikker på at det er nå (psychogbitch is back :taunt010) Skulle gjerne vært hos legen neste uke, men selvsagt ikke noe ledig. Siden vi hadde sameie minst fire dager før el, er det uansett liten sjans, så alle disse symptomene stresser meg veldig.

Denne påsken har ikke vært så kul. Tenker mye på dette her :oops: Fint å hvertfall kunne skrive litt tanker her. Snakker ikke med noen andre om det:Heartred

Siste test fra i dag tidlig, redigert og herja med helt skamløst :hilarious:
Vis vedlegget 353116
Syns jeg ser en strek her jeg da :p
 
Ja, syns det samme etter jeg redigerte, men tok en ny i ettermiddag, og der var det ingenting, så garantert bare noe fuss! :rolleyes: Tar én i morgen tidlig og. Er det ikke noe der, så får jeg vare vente på tr! :bag:
Håper for deg :) Ville heller ikke stresset så mye om kreft i eggstokkene. Jeg har samme symptom som deg hver mnd :p Selvfølgelig greit med en sjekk når man opplever kroppen er i ulage, men tipper på en helt uskyldig forklaring :) Er dessverre litt mer dritt å være kvinne enn mann :p
 
Håper for deg :) Ville heller ikke stresset så mye om kreft i eggstokkene. Jeg har samme symptom som deg hver mnd :p Selvfølgelig greit med en sjekk når man opplever kroppen er i ulage, men tipper på en helt uskyldig forklaring :) Er dessverre litt mer dritt å være kvinne enn mann :p

Hoho! Neida, det er helt sikkert ikke kreft, men får jeg først en idé i hodet... :geek Det er liksom ordentlig vondt på venstre side av magen, også er det denne kvalmen som kommer og går. Negativ test i dag, så tar helt klart den legeturen. Mye bedre enn å gå og være bekymra. Takk for støtten! :queen
 
Venter fremdeles på TR, eller, kan komme alt fra CD 24-28, er nå på 25, så ikke akkurat på overtid enda. Kvalmen vedvarer, desverre, og jeg blir så stressa og engstelig av det. Hodet spinner over mulige scenarier, det ene verre enn det andre, kvalme i over ei uke uten å være gravid må jo være symptom på noe ugreit. Æsj! Hvorfor må den teite kroppen holde på sånn. Blir så lei og frustrert. Skikkelig tøft for hodet. Testene er fortsatt negative, så ingen sjans for graviditet. Noe som selvsagt hadde vært mye bedre enn alvorlig sykdom. Det positive er at det ble ledig time hos legen på onsdag denne uka, så selvom jeg har masse mensen, skal jeg troppe opp der og kanskje bli henvist og etterhvert få noen svar.

Skriver symptomene her for å huske (galskapen) i fremtiden:
-kvalme ved sultfølelse og ved anstrengelser som gå i motbakke eller løpe
-kald med frysninger
-vondt i magen, særlig et punkt nede til venstre, gjennom hele dagen
-kviser
-tørst
-trøtt

Gi meg styrke (og helst en frisk kropp)!
 
Last edited:
Vært hos legen og det gikk vel greit. Han tok blodprøve som viste at jeg ikke var gravid etter at en lærling tok en graviditetstest som ble falsk positiv og to som så var negative. Aldri hørt om! Det tok ei lita evighet å vente siden hun måtte ta testene flere ganger, og hver gang hun og legen kom forbi i mellomtiden, fikk jeg følelsen av at de visste noe grusomt om helsetilstanden min :hilarious:

Da venter jeg TR i morgen, og jeg skulle ta kontakt om ikke smertene i magen blir borte innen én uke, da får jeg dra til gynekologen! Legen startet med å si "jøss, det var lenge siden" - vet ikke om jeg skal le eller grine :hilarious:

Har tydeligvis mye lengre sykluser enn før baby nr 2, så har børstet støvet av termometeret og er herved en temper igjen! Det er SÅ spennende, syns jeg! Akkurat som å skrape et flaxlodd hver morgen! :wideyed:

Vi begynner prøvinga denne pp, så jeg er rimelig klar for at tr skal komme nå! Pleide å ha sykluser på ca 23-24 dager og el på dag 11-12, nå har det vært 27 dager og uvisst når el er siden jeg ikke har testet. Planen er å legge aksjer dag 11, 13 og 15, så får vi se hvordan det går! Har tross alt bare hatt sex én gang siden forrige fødsel, så vi er rimelig dårlige sånn sett. Må skjerpe meg... Tips tas i mot med takk :bag:

Oppsummering fra legebesøket: vet fremdeles ikke om jeg har kreft, siden jeg syns det himla kleint å innrømme at jeg finner skumle sykdommer selv, ikke gravid. Tror fortsatt jeg har kreft, venter ei uke og ber om henvisning til gyno :hilarious:
 
Jeg er i strid med meg selv når det gjelder om det beste er å blir gravid nå, eller om det er å vente et par år. Vi har blitt enige om å prøve nå, men lager ei lita liste mer fordeler og ulemper for meg selv uansett:

Grunner til å starte prøving nå
-Tett alder på de to minste
-Det kan ta tid før det går
-Kanskje det er for sent om noen år?
-Kroppen blir ikke noe yngre
-Jeg blir ikke en supergammel mamma
-Mindre sjans for komplikasjoner
-Fortsatt tid til å lure mannen med på barn nr 4 - hvis jeg ikke føler meg helt ferdig :hilarious:


Grunner til å vente
-Da får vi små barn lengre (vil ikke bli ferdig med baby og graviditet)
-De to vi har er mer selvstendige
-kort tid siden sist graviditet

Lista blir oppdatert når jeg kommer på nye elementer! ❤️
 
Last edited:
Tenk om det vokser en liten babybønne i magen min akkurat nå! Det er så sprøtt å tenke på! Det er ikke sånn at jeg går rundt og regner med å bli gravid på første forsøk, men vi har timet godt denne runden, og det er jo tross alt 20% sjans for å bli gravid hver syklus, så det kan like så godt være oss som noen andre. Jeg er nå 2 dpo og humøret er på topp. Ting går så bra om dagen, både med mann og barn og alt annet, så om det ikke skulle klaffe denne gangen, kommer jeg ikke til å bli så veldig skuffet. Jeg har kost meg med spenninga rundt testing etter el og temping, selvom tempresultatene kanskje ikke blir 100% riktige ettersom det er to små i senga hver natt og det er lite sammenhengende og rolig søvn på meg. Har allikevel fått opp en graf som viser tydelig el, og det passer godt med andre symptomer. Dette er SÅ spennende, og jeg er veldig fornøyd med å være prøver igjen.

Hadde vært moro om det gikk an å ha et livekamera som hele tiden viste hva som skjer i livmor og eggledere i denne delen av syklusen. Et slags "befruktning-live-show" hvor man fulgte eggets reise og sædcellenes desperate kamp. Da kunne jeg og samboer satset penger på hver vår litte sædcelle og heiet den frem mot målet! Haha! Hoppestokk har god fantasi!
 
For å skåne meg selv for skuffelse over negative tester i fremtiden, skriver jeg en DPO-symptom oversikt. Da kan jeg klikke tilbake til den og se at jeg kan være full av symptomer uten å være gravid og slik roe meg et par hakk:D Alle symptomene jeg føler på disse dager, kan lett begrunnes med noe annet enn graviditet, så selv om jeg skriver dem ned, er det absolutt ikke sånn at jeg tenker at jeg er gravid! For det tror jeg i grunn ikke.

Symptomer PP 1:

4 DPO:
Murringer i magen utover kvelden. Murrer ca midt på, langt nede i et stort område. Magen føles nesten øm. Ømt når jeg ler "spontant".

5 DPO: Murringer fortsetter i dag. Kan også minne om menssmerter. Tidlig PMS? Svimmel når jeg reiser meg opp - skjedd ved flere anledninger i dag. Iskald på kvelden og natta. Stikker én periode i hufsa. Tyngdefølelse I magen.

6 DPO: Murringer i dag også. Svimmel når jeg reiser meg etter å ha ligget, kald og fryser på jobben. Trøtt på ettermiddagen. Økt følelse av tørsthet.

7 DPO: Småuggen og kvalm på morgenen. Murringer har roet seg, fortsatt tendenser når jeg er i ro. Stikker litt der nede og er tørt. Mye energi og overskudd i dag. Litt frysen følelse i kroppen.

8 DPO: Gode murringer ala mensverk, kaffen smaker rart i dag tidlig, kvalm med brekninger før jeg får spist, alle vondter i nakke og bekken er blåst bort - dette var et klart tegn før positiv test forrige svangerskap :nailbiting: Tørst, svimmel, noe stikking nedentil, tørt der nede.

9 DPO: Mye mindre murringer i dag, kjenner det fortsatt noe, men en tydelig endring. Tørst, tørt nedentil, tisser litt mer enn vanlig.


10 DPO: Murringer i magen, fremdeles mindre enn de første dpo-dagene, men helt tydelig der. Nesten som en varm følelse i tillegg til mensverk-isj. Kaffen smaker beskt i dag. Stikker og verker i puppene, litt ekstra tissetrengt? Fremfallet er "høyt oppe", lite utflod, god form på løpetur, stikker flere ganger på rad på høyre side av nedre mage. Vondt i tissen liksom. Kvalm før jeg skulle legge meg. Svimmel til tider.

11 DPO: Sov elendig natt til i dag. Stakk også litt i halsen, småtett nese. Murra og ordnet noe sykt i magen i natt. På dagen har jeg heldigvis vært på jobb, og da kjenner jeg mindre. En del murring på kvelden, mest konsentrert mot venstre. Lite tempdropp i dag tidlig. Noe hodepine. Fin form på dagen.


12 DPO:
 
Last edited:
Jeg tenkte egentlig å vente med å teste til 10 dpo, men etter en runde meg meg selv (og mangel på selvkontroll) begynte jeg testing alt dag 7. Det er jo så innmari moro å stirre på de blanke testene i timesvis for å se om det plutselig dukker opp en overraskelse lenge etter tiden :hilarious:

Jeg fant uansett ut at skuffelsen vil være større hvis første test er 10 dpo, jeg føler meg gravid, og den er negativ, fremfor å få negative tester dagene før - hvor det egentlig er for tidlig med positiv test uansett. Fallhøyden er lavere, etter min mening. Så kan man jo sikkert diskutere om de tre dagene med miniskuffelser summert blir høyere enn én dag med megaskuffelse. Kanskje jeg skal lage en graf? :hilarious:

Har sett noen skygger på testene så langt, og det er jo alltid spennende, selvom jeg ikke tar det for gitt at det betyr noe enda! Her kommer dagens, 9dpo!
 

Vedlegg

  • IMG_20210501_085457.jpg
    IMG_20210501_085457.jpg
    412,5 KB · Visninger: 47
Back
Topp