Hoppestokk i høyet

Hei! Alt står bra til her. Dagene rusler og går :) Hva med deg? ❤️❤️

Godt å lese og så fin oppdatering :)
Så koselig med ei lita jente denne ganger, krysser fingrene for at det også er jente på neste kontroll:) selv om kjønn ikke spiller så stor rolle siden man elsker barna man får uansett, så er det selvfølgelig litt stas å kunne få oppleve begge kjønn:).

Deilig at du ikke kjenner på de samme bekymringene denne gangen, må være deilig å bare kunne nyte svangerskapet ❤️ (hvis man ser bort i fra kroppslige plager :p)

Her går det bra. Har bikket 24 uker nå og vært på ny kontroll på sykehuset i dag. Kjenner at det er tyngre å være gravid nå enn de 2 foregående gangene, men er jo ikke så rart når man har en 5 og 2 åring man skal løpe etter :hilarious:
Venter på å få overta det nye huset vårt om ca 14 dager og gleder meg til å komme i hus og kunne begynne med nesting :rolleyes: og ikke minst til å ha mannen litt mer hjemme. Har har jobbet 15 av de siste 16 dagene og siden vi nå bor hos mine foreldre, så har han 2 timers reisevei til jobb tur/retur (totalt altså). Så både jeg og ungene gleder oss til å se han mer :shy:
Koser meg ellers med å kjenne masse liv (endelig:p):love7
 
32+4 og 55 dager til termin!

På tide med ei lita oppdatering herfra. Er rødt nivå på videregående igjen, så jeg sitter hjemme og kjeder meg til døde på hjemmekontor med teamsundervisning. Da er det gøyere å skrive litt i denne nedstøvede dagboka...

Tenk det, jeg jobber fremdeles 50%, noe jeg aldri hadde trodd etter å ha vært sykmeldt med bekkenplager fra h@lvete de andre gangene. Meget fornøyd med det, men ikke så fornøyd med å avslutte med hjemmeskole og rødt nivå. Skal i permisjon fra 19. januar, og jeg håper å få sett klassen min "live" før jeg forlater jobben for denne gang.

Formen er relativt god. Trener det jeg får til, holder meg gående med diverse aktiviteter med kidsa og på jobb, og ukene flyr i grunn forbi. Kjenner litt bekkenvondt i bland, men det er stort sett veldig bra -tross en snart toåring som fortsatt gjerne vil bli båret rundt. Det lover bra for innspurten -for det må jeg jo kunne kalle de neste ukene?

Forrigemann ble født 13 dager før termin og førstemann 8 dager før -blir det før eller etter denne gangen, mon tro? Kommer garantert til å bli crazylady om jeg bikker over, for all logistikk sier jo at også det bør bli før termin denne gangen. Lite tegn på at fødsel nærmer seg foreløpig, ingen nedpressfølelse eller stikninger, og til tross for at jordmor på tirsdag sa babyen lå med hodet festet, lå hun motsatt vei på ultralyd i går -med hodet opp og beina ned, så hun vil nok tumle rundt noen uker til. Fikk beskjed om at magen er litt for liten av jm, men ultralyden i går viste en frisk og fin jente på snart 2 kg -akkurat der hun bør være, så da er jeg bare glad for at magen ikke er verdens største og at jeg derfor er mobil og fin :)

Snapchat-1746434241.jpg
IMG_20211214_164103.jpg
Screenshot_20211216_105328.jpg
 

Vedlegg

  • IMG_20211214_164103.jpg
    IMG_20211214_164103.jpg
    561,6 KB · Visninger: 21
  • Snapchat-1746434241.jpg
    Snapchat-1746434241.jpg
    643,1 KB · Visninger: 24
Last edited:
Gravidoppdatering 35+2

Da sitter jeg plutselig her, med mållinja synlig der i horisonten! Herregud, tenk at jeg faktisk kan ende opp med å føde denne måneden, om bare få uker! Førstemann kom jo 8 dager før termin og andremann 13 dager før, så følger denne lille snuppa i storebrødrenes fotspor, er det kanskje bare 3-4 uker igjen! Det er surrealistisk!

Formen er fortsatt god, og det etter en lang og ganske slitsom juleferie! Hadde til og med feiring av nyttårsaften her hjemme, hvor hele dagen (og dagen før) gikk med til matlaging, ryddig og styr. Veldig fornøyd med egen kropp! Skal ellers sies at det krever sin kvinne å ha en over to uker lang juleferie hjemme med to små kids -så SYKT deilig at barnehagen er oppe igjen i dag (kanskje ikke lov å si, men sånn er det!). Er 50% sykemeldt, så i dag har jeg fri. Har fått vært på trening igjen og bare slappet av og kost meg med litt kaffe og tour de ski #EGENTID <3

Skal jobbe til 19.01, men i realiteten skal jeg bare på jobb tre dager til, i morgen, torsdag og neste onsdag, så er min plikt over for denne gang. Har spart opp en del retting jeg kan sitte med denne og neste uke, slik at jeg virkelig føler det blir deilig med permisjon og fri fra jobb. Haha! Har savnet den følelsen de andre gangene (sen julibaby og ferie siden midt juni første gang, og sykemeldt fullt 3 måneder før fødsel sist). Gruer meg til å si hade til klassen min, men har laget et spenstig opplegg om barokken, så savnet blir nok ikke for stort fra deres side :D

Som sagt har mine to sønner kommet før termin, og jeg forventer jo derfor det denne gangen også -til tross for at fornuften sier at det fint kan gå over. Det er uansett så sykt spennende å følge med på nye tegn og symptomer på at det nærmer seg. Hadde mange flere symptomer forrige svangerskap, da trodde jeg omtrent jeg skulle føde hver dag i tre uker før han faktisk kom -mye mer komfortabelt slik det er denne gangen -fredelig og rolig foreløpig.

Merker følgende nye symptomer:
-Tendenser til nedpress
-Kynnere ved bevegelse og trening
-Enkelte stikninger der nede
-Maserier (de to siste nettene, men kanskje 2-3 ganger bare)
-Heftig leamus på høyre øye, flere ganger daglig i lange stunder
-Armene sovner om natta

Følger med i spenning på hvert nye tegn, og er veldig spent på jordmor- og ultralydundersøkelse neste uke. Mon tro om magen er "stor nok" denne gangen og om hun ligger med hodet ned. Jeg tror hun gjør det, siden jeg kjenner hikking langt der nede i bekkenet, men skjønner ellers fint lite av hva som er hva på den lille babykroppen der inne!

Peace out
-Hoppestokk!
 
Back
Topp