Hobbytråden

Får dere tid til strikk og slikt om dagen? Savner å få inspirasjon her! Vesla har nettopp begynt å sove for seg selv på dagen, så jeg har 3 timer sammenhengende "fri". Så nå har jeg funnet frem pinnene igjen :)

b77428460da70ef502b278bd1342b15b
denne selebuksa skal få knapp og festet tråder i morgen.

94a9a5918447884275c16d25b09d0aa6
så prøver jeg meg på en kalinkaromper.
 
Eg holder fortsatt på med Marius vognteppet som eg begynte på like før fødsel, har lite tid til å strikke. Men har begynt å tenke på Marius dress til en venninne sin sønn som eg har lyst å strikke for han. Er ikke sikker på hvor eg finner oppskrift da.. Litt Marius dilla :p
 
Får dessverre veldig lite tid til strikk :( savner litt å kunne sitte å strikke, men når jeg først har hendene fri ei stund er det helt andre ting som må prioriteres :)
Si fra hvis noen vil bytte litt strikketid mot husarbeid :p
 
Får dessverre veldig lite tid til strikk :( savner litt å kunne sitte å strikke, men når jeg først har hendene fri ei stund er det helt andre ting som må prioriteres :)
Si fra hvis noen vil bytte litt strikketid mot husarbeid :p

Her blir rett og slett husarbeid litt nedprioritert ;) har bare 80kvm å holde ca ryddig og rent da, så det går greit om jeg bare tar litt hver dag, og mye en dag i blant. Viktig å ta seg litt tid til det en har lyst til også, når en har mulighet, og her er det ofte en kaffekopp og strikketøy i godstolen :)
 
Her blir rett og slett husarbeid litt nedprioritert ;) har bare 80kvm å holde ca ryddig og rent da, så det går greit om jeg bare tar litt hver dag, og mye en dag i blant. Viktig å ta seg litt tid til det en har lyst til også, når en har mulighet, og her er det ofte en kaffekopp og strikketøy i godstolen :)

Høres ut så jeg er kjempe flink å gjøre husarbeid:joyful: er nok ikke det, og mye blir nedprioritert her også:rolleyes: men har en mini som ikke vil ligge alene, og stortsett bare vil sove hvis vi triller eller kjører, så blir lite tid til overs :)

Men i kveld har jeg faktisk startet på et par marius tovavotter :D
 
Høres ut så jeg er kjempe flink å gjøre husarbeid:joyful: er nok ikke det, og mye blir nedprioritert her også:rolleyes: men har en mini som ikke vil ligge alene, og stortsett bare vil sove hvis vi triller eller kjører, så blir lite tid til overs :)

Men i kveld har jeg faktisk startet på et par marius tovavotter :D

Sånn var mi også altså, helt til det snudde nå på mandag. Jeg nyter å få gjort litt uten henne på meg nå! Jeg rekker jo faktisk å savne henne så mye som hun kan ligge å sove alene nå :eek: i tillegg er plutselig både vippestol og babygym helt fantastisk, så nå kan jeg til og med spise god mat mens pappaen er på jobb :D så flink du er! Jeg får ikke til settpinner enda, så vorter nok jeg vente litt med :p
 
Ja, jeg får tid. Dvs jeg prioriterer det over annet. Hvis snuppa sover så setter jeg meg med heklinga istedet for husarbeid :p det er hvis jeg ikke har sovet om natta og er sliten. Bruker det litt som meditasjon og merker at det gir meg mye mer enn å sitte med tlf/nettbrett på internett :) så internett blir i allefall nedprioritert.

Venter fortsatt på garnet jeg bestilte så jeg kan hekle ferdig kosekluten jeg driver på med. Ellers bestilte jeg noe tilbehør til kosedyr fra Ebay. Det er sendt, men kunne ta 2-4 uker før det kom frem :eek:

Akkurat nå hekler jeg en kanin. Fått litt dilla igjen :p har lyst til å hekle et nytt ullteppe og. Sjekker stadig pinterest etter nye mønstre.
 
Så søt :D du er så flink! Skulle så gjerna fått til å hekle
Takk :) ! Bare å øve :) jeg surrer mye... må gjøre ting flere ganger.. prøver og feiler osv :D

Moro er det da.
 
Det jeg gjør med strikkinga, syns det er så mye lettere å finne utav. Men en dag blir det hekling også ;D
Er bare å knekke koden :) jeg synes strikking er forferdelig innviklet, men har lyst til å knekke koden der og :) hvordan lærte du å strikke?
 
Er bare å knekke koden :) jeg synes strikking er forferdelig innviklet, men har lyst til å knekke koden der og :) hvordan lærte du å strikke?

Jeg lærer fortsatt ;) angrer sånn på at jeg ikke lot min mor lære meg det, men da var jeg ikke interessert. Nå prøver og feiler jeg, og googler alt mulig. På kalinkaromperen (som jeg ble ferdig med nå (våkenatt) måtte jeg lære meg flette, maskesting og å strikke med settpinner f eks. Blir ikke perfekte resultat akkurat, men tenker jeg må starte et sted for å bli flinkere :) du da? Hvordan lærte du å hekle? Finnes det kanskje en nettside som er veldig grei?
 
Jeg lærer fortsatt ;) angrer sånn på at jeg ikke lot min mor lære meg det, men da var jeg ikke interessert. Nå prøver og feiler jeg, og googler alt mulig. På kalinkaromperen (som jeg ble ferdig med nå (våkenatt) måtte jeg lære meg flette, maskesting og å strikke med settpinner f eks. Blir ikke perfekte resultat akkurat, men tenker jeg må starte et sted for å bli flinkere :) du da? Hvordan lærte du å hekle? Finnes det kanskje en nettside som er veldig grei?
YouTube og div. forklaringer på nett :) vet bare om garnstudio som nettside, men synes det er rotete.

Våkenatt ja... migrene idag, sov kjempedårlig i natt. Og idag er det kjellerryddedag så får se hvor mye som kan hekles :)

Driver med et kaninhode.. Den oppskriften ser ut som den er fra 90 - tallet eller noe :p og det der er rare greier..men skal visst se ut som en kanin til slutt :)

Hekler en koseklut og der var det et hode som skulle sitte på kluten, da, men jeg likte ikke oppskriften på det hodet så lette etter en annen oppskrift. Puh.. Får håpe denne passer ellers må jeg lete videre :)
 
YouTube og div. forklaringer på nett :) vet bare om garnstudio som nettside, men synes det er rotete.

Våkenatt ja... migrene idag, sov kjempedårlig i natt. Og idag er det kjellerryddedag så får se hvor mye som kan hekles :)

Driver med et kaninhode.. Den oppskriften ser ut som den er fra 90 - tallet eller noe :p og det der er rare greier..men skal visst se ut som en kanin til slutt :)

Hekler en koseklut og der var det et hode som skulle sitte på kluten, da, men jeg likte ikke oppskriften på det hodet så lette etter en annen oppskrift. Puh.. Får håpe denne passer ellers må jeg lete videre :)

Håper vi får se resultatet :D jeg har helt dilla nå jeg, sitter oppe altfor lenge etter at mann og baby har sovnet. Jaja, jeg lærer vel en gang :p
 
Håper vi får se resultatet :D jeg har helt dilla nå jeg, sitter oppe altfor lenge etter at mann og baby har sovnet. Jaja, jeg lærer vel en gang :p
Hehe. Ja, jeg må legge meg tidligere har jeg funnet ut.. må lage nytt hode. Ble noe rart med dette :eek: så merkelig at det skal være vanskelig å lage et som ser bra ut.
 
:hilarious:Har laget 2 bjørner til. Samboeren min ville ha den ene så den fikk han. Den andre er til 2-åringen. Lagde en med skjørt :)

Men den kosekluten vil jeg ferdigstille, er ikke mye igjen.
 
Omsider var bleieshortsen til snuppa ferdig, enkel og grei...men har jaggu vært på pinnene lenge...

Merker at de mariusdressene er tiltak. Den til snuppa er så vidt begynt på...tror ikke jeg gidder rett og slett...røske opp hele greia:O:p

Men den til storebror er ikke mye igjen på:) I grå. Får ferdig den iløpet av et par kvelder tror jeg om jeg prioriterer det.

Ellers begynte jeg på en gave i går. sokker og votter :)
 
Omsider var bleieshortsen til snuppa ferdig, enkel og grei...men har jaggu vært på pinnene lenge...

Merker at de mariusdressene er tiltak. Den til snuppa er så vidt begynt på...tror ikke jeg gidder rett og slett...røske opp hele greia:O:p

Men den til storebror er ikke mye igjen på:) I grå. Får ferdig den iløpet av et par kvelder tror jeg om jeg prioriterer det.

Ellers begynte jeg på en gave i går. sokker og votter :)
Hvor fikk du oppskrift på Marius dress? :)
 
Back
Topp