Hjemmelaget til babyen!

Jeg har lengtet etter baby veldig lenge, så jeg begynte å strikke babyting lenge før vi i det hele tatt begynte å prøve :p Så langt har jeg strikket:
- en sovepose
- to babytepper
- fire gensre
- en jakke
- et ukjent antall luer og halser

Mistet litt motivasjonen da vi fikk vite at det var tvillinger, er så kjedelig å strikke to like ting :p Men holder på med den andre av to like strikkejakker nå :)

Har tenkt å sy min egen tvillingvariant av et babyrede, pluss litt klær når vi får vite kjønn :)

Har strikket litt små ting som votter, sokker og tøfler. Har begynt på en strikket omslagsbody. Og har planer om å ha både lue og bukse til bodyen, men de skal være i blå el rosa. Så får vente til etter UL med å strikke bukse og lue. Fikk ei venninne til å strikke teppet jeg hadde begynt på, siden formen ikke har hvert den beste. Ellers strikker mammaen min både kjørepose med lue, hentesett og mariusdress med lue, og hun har hekla uglelue. Jeg skal også sy babynest da jeg vet kjønn. Mammaen min har tatt vare på strikka klær fra meg og søskna mine da vi var små. Så blir mye hjemmelagd her i gården. Men blir også kjøpt inn nytt. Vi venter førstebarnet

Hehe, nei det er jo SÅ mye fint å velge i! Får dere jente eller gutt? :)
Det blir en liten gutt <3 så nå sitter jeg og strikker for livet på vognteppet, så jeg kan finne meg et nytt prosjekt med farger :p litt usikker på hvilke størrelser å strikke da? sikkert ikke helt vits å kun strikke små størrelser, sikkert ikke sååå mye tid til å strikke etter han kommer :p noen forslag til prosjekter? :D

Jeg begynte på prosjekt lære meg å hekle i starten av svangerskapet, men ble så dårlig at jeg måtte gi opp. Planen er også å lære meg å strikke :) tenkte jeg skulle begynne igjen til uka :)
har du fått begynt? :D bare ikke gi opp, så kommer det seg fort ;)

Har veldig lyst til å lage min egen bilstolpose :) vil bare finne ut kjønnet først :))
Fikk svigersøster til å lage til meg jeg, så tar jeg vognteppe imens :D blir nøytrale farger, så det fikk vi begynt på før vi viste kjønnet da :) nå vil jeg bare bli ferdig så jeg får begynt på noe med farger :D

Jeg sydde babynest og litt klær forrige gang, og kommer nok til å sy det samme på nytt. Her er lista mi :)
- babynest
- klær
- bilstolpose
- kanskje sy en bamse :)

Har veldig lyst til å lære meg hekling og strikking!
Hekle vognteppe, strikke lester, votter, hentesett, klær generelt. Strikkaklær er det søteste man kan ha på en baby :)
så heldig du er som kan sy :D jeg har ikke brukt symaskinen siden ungdomsskolen, så jeg har planer om å begynne å bli venner med den igjen nå :p har veldig lyst å lage babynest, og å prøvd å fått sydd noen klær hadde jo vært helt fantastisk. men ser veldig vanskelig ut :p

Jeg har lengtet etter baby veldig lenge, så jeg begynte å strikke babyting lenge før vi i det hele tatt begynte å prøve :p Så langt har jeg strikket:
- en sovepose
- to babytepper
- fire gensre
- en jakke
- et ukjent antall luer og halser

Mistet litt motivasjonen da vi fikk vite at det var tvillinger, er så kjedelig å strikke to like ting :p Men holder på med den andre av to like strikkejakker nå :)

Har tenkt å sy min egen tvillingvariant av et babyrede, pluss litt klær når vi får vite kjønn :)
så effektiv du har vært da :D jeg har ikke vært effektiv i det hele tatt :p får ha full skjerpings nå, så jeg får klart noe :p

Fikk svigersøster til å lage til meg jeg, så tar jeg vognteppe imens :D blir nøytrale farger, så det fikk vi begynt på før vi viste kjønnet da :) nå vil jeg bare bli ferdig så jeg får begynt på noe med farger :D
Ja, går å tripper til UL neste uke så jeg kanskje får vite kjønn på mini og kan velge ut stoff etter kjønn ❤️

så spennende :D håper tiden går fort for deg frem mot oul da og at dere får sett kjønnet ;) :D
Ja, eller dette er privatime da fordi da jeg var på OUL var hun så uinteressert hun jordmora og hadde så dårlig utstyr at det var såvidt jeg fikk vite hvor morkaka lå hen, hvertfall ikke kjønn ;p da måtte jeg ta saken i egne hender

Back
Topp