Fantastisk, det er vel ingen som har har skrevet at man skal gå tilbake i 1880 fordi man har lyst til å prioritere barna sine. Det er ingen i dag som vet hvordan disse barnehagebarna kommer til å påvirkes av dette stresset i samfunnet. Mine besteforeldre og de aller fleste eldre jeg kjente, gikk ikke til bekken for å vaske klær, de brukte vaskemaskinen, støvsugeren til å støvsuge gulvet. Dette er apperater som kom på 50 tallet, mine besteforeldre hadde også tv, og ferier dro de på oftere enn det vi gjør i dag. Selv med to mennesker i full jobb. Man har ikke alltid ett valg, og som du skriver pearl, man SKAL bidra i samfunnet, dette er forventet! Blir du syk blir du sett ned på som lar, vill du prioritere barna mens de er små er man lat. Og jeg vill si at man bidrar i samfunnet selv om man ikke jobber fullt!! Flott med likstilling, men iblandt synes jeg den har gått for langt. Til og med min mormor som kjempet for likstilling synes det er synd vi ikke har slike valg muligheter lenger. Om man velger å leie er leieprisen høyere nn boliglån, man får ikke boliglån om man bare har enn inntekt osv. Fordi at man selv har lyst på enn karriere betyr ikke det at alle vill det, vi er forskjellige. Men det er heller ingen som sier staten skal betale for dette. Man bidrar også i samfunnet med å få barn, dette er vår fremtidige arbeidstakere som skal ta vare på oss når vi blir gammle. Hvordan skal Norge bli om ikke barn blir født? Og en siste ting, det er ingen av mine foreldre som bodde hjemne å forsørger sine foreldre med å jobbe å slite. Dere må skille 50 tallet med 1800 tallet. På 50 tallet begynte den moderne husmoren å komme inn i hjemmet. Min farfar og farfar hadde også en jobb, min morfar varbrannmann og jobbet 48 timer skift. Hjemme med familien å spiste hverdag, prioriterte sine barn. Samme med min farfar bare han var mekaniker. Verden var ikke så svart hvitt som beskrives over. Men ingen gar sagt vi vill tilbake ditt. Men man kunne likt å ha ett valg. I dag blir du sett ned på om du mangler enn utdannelse, om de ikke velger en karriere osv. Jeg har jobb, kommer alltid til å jobbe. Men ikke fullt lenger.