Hjemme vs jobbe

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
litt inspirert av en annen tråd, der noen sa at unge friske mennesker burde jobbe mer enn 50% og ha barna i barnehage. Hva er så galt med å være hjemme egentlig?
Hvis jeg kunne velge, skulle jeg vært husmor, men så er det sånn at dagens samfunn krever at begge parter jobber, desverre sier jeg! jeg pleier å si at jeg tror jeg er født i feil tid skulle gjerne vært mor på 50-tallet hvor dama gikk hjemme, og gubben jobbet sikkert gammeldags tenking, og langt fra "riktig" i dagens likestillingssamfunn, men syntes det er så dumt å ikke ha valget jeg da.. Kunne nok tenke meg å jobbe litt, men ikke 100% stilling, det tror jeg ikke jeg vil når jeg er ferdig utdannet heller, men vi har kanskje ikke noe valg.. ikke rart folk blir syke i dag vettu, med alt stresset og maset med karriere,hjem og familie...

Jeg vil tjene opp pansjonen min for jeg skal leve når jeg blir gammel og. Dessuten er jeg kronisk syk og har ikke klart å jobbe på noen år, det å gå hjemme mens andre folk er på jobb og møter andre voksne er faktisk ikke så kjekt som en skal tro.. Blir ensformig ganske så fort.

Fyttikatta skrev:
Jeg vil tjene opp pansjonen min for jeg skal leve når jeg blir gammel og. Dessuten er jeg kronisk syk og har ikke klart å jobbe på noen år, det å gå hjemme mens andre folk er på jobb og møter andre voksne er faktisk ikke så kjekt som en skal tro.. Blir ensformig ganske så fort.

ja, det vet jeg...gått hjemme mer eller mindre i 4 år jeg også, før jeg begynte på skolen nå;) men sånn sett var det nok bedre før, da det var normalt å være hjemme, og alle var det. da møtes man med barna, og var absolutt ikke ensom.. men i dagens samfunn kan det bli kjedelig ja, det skjønner jeg... dumt det er sånn