Hjelp, hvor mye har dere lagt på dere?

Uke 29 ca 10 kg, vet ikke helt hva jeg veide før jeg ble gravid men sånn ca, sist gikk jeg opp 13 kg og alle de kilone + 2 til var borte 5 dager etter fødselen så bekymrer meg ikke det dugg..
 
7 kg kanskje. Men kan nok ikkje "skylde" på berre bebissen, trur julebrusen og kakemenna er synderen her :)
 
Uke 26 og ca 4 kg opp. Var så kvalm de første månedene, at det er først nå jeg har begynt å gå over på plussiden
 
Gått ned enda mere. Legen sa det var OK da jeg ikke kaster opp og magen vokser.
 
Last edited:
Oi. Jeg har lagt på meg nesten 17 kg tror jeg (litt usikker hvor jeg startet). Og er uke 29 nå. Det er kommet mye de siste ukene, men er nok redd det også er fordi vi konstant har sinnsykt mye julegodteriet stående fremme på jobben....
Bli spennende å se hvor dette ender... :p
 
Oi. Jeg har lagt på meg nesten 17 kg tror jeg (litt usikker hvor jeg startet). Og er uke 29 nå. Det er kommet mye de siste ukene, men er nok redd det også er fordi vi konstant har sinnsykt mye julegodteriet stående fremme på jobben....
Bli spennende å se hvor dette ender... :p


Hvis det er noen trøst så kjenner jeg flere som har gått opp ca 30 kilo, men også mistet alle kiloene relativt kjapt etter fødsel ;) kroppen ordner som regel opp
 
Hvis det er noen trøst så kjenner jeg flere som har gått opp ca 30 kilo, men også mistet alle kiloene relativt kjapt etter fødsel ;) kroppen ordner som regel opp

Det er lov å håpe:happy:
Merker at det ikke bryr meg veldig foreløpig. Føler meg i relativt fin form, og alt står bra til i magen. Det er det viktigste:happy:
 
29 uker + 3 og gått opp 13 kg. Tipper jula bringer 3-4 kg bare i julekos, men det skal jeg bare ha altså. Skal ikke være den gravide som ikke skal kose seg i jula nei!! Får ta slankejobben etter fødselen.
 
Er i uke 28 og har lagt på meg 7 kg siden 1. svangerskapskontroll. Vet ikke vekta før jeg ble gravid, men tror ikke jeg la på meg noe de første ukene. Men over jula vil jeg tro det blir noen ekstra her og :p:D
 
Jeg har altså lagt på meg 14 kg allerede! Og jeg er 22+4! Jeg er kjempe stressa over dette og føler dette er MYE! Hvor mye har dere lagt på dere?
Og hvor mye har dere gått opp evt før?
Dette er mitt første barn :)

Ikke Vær stresset over det!:) alle er forskjellig. Jeg gikk opp 14 kg I midt forrige svangerskap, nå er jeg 28 uker på vei og har gått opp ca 11 kg.. regner med å gå opp mer denne gangen enn første. Du går det fort av deg igjen:)! Kanskje er det mye vann I kroppen også?
 
Fra startsvekt til uke 28 er jeg gått opp 2,5 kilo! :-O men gikk ned ganske mye de første ukene pga oppkast. spent på neste kontroll 31+0 nå!
 
Uke 27 og har lagt på meg ca. 3kg. Gikk opp totalt 8-9 kg sist gang og fikk "kjeft" av jordmora om at det var alt for lite. Men kan ikke akkurat noe for at jeg ble kvalm og uvel av alt jeg prøvde å spise, blir det denne gangen også. Syns ikke akkurat selv at 9kg var så lite da.
 
Back
Topp