Hjelp, hvor mye har dere lagt på dere?

En tråd i 'Mars 2016' startet av Marsbaby2016, 9 Nov 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Desemberspire20 Ønske om en liten spire ❤️

Jeg har altså lagt på meg 14 kg allerede! Og jeg er 22+4! Jeg er kjempe stressa over dette og føler dette er MYE! Hvor mye har dere lagt på dere?
    Og hvor mye har dere gått opp evt før?
    Dette er mitt første barn :)

2. gravidlykke19 Glad i forumet

Jeg har gått opp 8kg er 21+3 i dag. Dette er også min første.

3. Litjlointa Forelsket i forumet

2 kg. 22 uker =)

4. Jan14Mars16 Glad i forumet

Ca 1-2 kg. 21 uker. Mitt andre svangerskap på drøyt 2 år. Vært mye kvalm, så regner med vekta peker litt raskere oppover nå framover.

5. moonpie<3 Flørter med forumet

Rett under 10 kg, uke 25:)

6. Jente0709 Forumet er livet Marslykke 2016

Uke 22+6 og lagt på meg ca 4-5 kg.

7. LilleMyyy Gift med forumet Marsboerne2017 Himmelbarn ❤ Aprilbarna19 ❤

Er 21 uker og har gått opp 6 kg. Det er de siste ukene kiloene har kommet, så det blir nok fler..

8. Shishi Glad i forumet Marslykke 2016

6 kg, er 24+2..

9. LuLu85 Forelsket i forumet

23+4 og lagt på meg ca. 2 kg

10. Lykkeønske Forelsket i forumet

5 kg, uke 24

11. Kosemutter Elsker forumet Marslykke 2016

6 kg, 20+4 i dag :) sist gikk jeg opp 30, krysser fingra for å gå opp litt mindre nå.

12. Pink Elsker forumet Sommerfuglene Desemberlykke 2018

6 kilo opp, 24 uker i morgen :)

13. Sofie85 Forumet er livet Marslykke 2016 Febbisbebbis'18

7 kilo, 20+3 :) synes også det føles mye og er ikke så veldig fornøyd med det om dagen, men what can you do...

14. Sol86 Flørter med forumet

7 kg er 24+3 nå. Gikk opp 13 kg sist, fødte da 6 uker fortidlig

15. Bkno0569672 Andre møte med forumet

Uke 24 - lagt på meg 4 - 5 kg :)

16. Dilldall_ Forumet er livet Marsipanene 2019 Marslykke 2016 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

23+0, +3 kg. Damene i min familie har en tendens til å gå opp 20-30 kg så jeg er veldig bevisst på kosthold, det er det aller viktigste. Hvis du gjør det og går opp mye har du gjort det du kan, man skal jo ikke slanke seg heller!

17. Lillefrø2016 Blir kjent med forumet

Hei,
    Er 23+1 i dag :)
    Har lagt på meg 2-2,5kg fra hva jeg veide før jeg ble gravid, men var mye kvalm og gikk ned 2 kg i 1. Trimester. Så da har jeg vel egentlig lagt på meg 4-4,5kg nå :)
    Ville ikke bekymret meg for mye, alle svangerskap og kropper er forskjellige. Noen får veldig mye vann i kroppen. Jeg har alltid vært liten og var en stund bekymret for at jeg ikke la på meg nok.
    vokser mye om dagen og regner med de ekstra kiloene vil komme på nå fremover.
    Min lillesøster som ikke var kvalm under sitt svangerskap, la på seg 28kg totalt. Hun fødte riktignok en gutt på 4565g her for 1mnd siden (gikk over tiden), men mesteparten av vekten var vann og kiloene har rast av henne i etterkant.
    Både lite og mye er normalt, snakk med jordmor dersom du er bekymret. De har vært borti det meste :)
    Lykke til videre med svangerskapet.

18. <3LilleTrille Bleieskiftarbeider

Ved forrige kontroll, uke 17+4, hadde jeg gått opp 7 kg. Forrige svangerskap gikk jeg opp 25 kg, men det tok 3 mnd etter fødsel så var alt borte igjen så stresser ikke! :p

19. Mammasom19 Forelsket i forumet

4-5 kilo 23+0 :) er nok veldig individuelt hvor mye man går opp. Er man undervektig skal man gå opp mye, normalvektig ligger det vell på 12 og oppover, og overvektige skal vell helst ikke gå opp så mye. Er du normalvektig så er det heller ikke krise å gå opp 20 og kanskje litt til såvidt jeg vet. Snakk med jordmor om det og spis små sunne måltid ofte :)

20. MzMillie Forelsket i forumet

Første svangerskap gikk jeg opp 16 kg (startvekt 80 kg)
    Andre svangerskap gikk jeg opp 25 kg (startvekt 65 kg)

Til nå (19+6) har jeg gått opp 8-10 kg. Litt usikker på startvekt. Jeg er ganske overvektig, så har ikke godt av å gå opp så mye. Men det er ikke så lett å bremse det heller, med hormoner som tuller rundt i kroppen...
    Tenker det blir nok som andre svangerskap dette, for jeg legger på meg veldig på slutten. Men da er det mest bare væske. Første gang var 12 kg borte 4 dager etter fødsel, andre gang var 8 kg borte 3 dager etter fødsel.

Del denne siden