Haukeland universitetssjukehus

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 22 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. 1zzyMarena Elsker forumet Marsboere 2020

Ja det var skikkelig ille før. Så de skal ha skryt for total helomvending :happy:

• Liker Liker x 1
  2. Ss91 Andre møte med forumet

Noen som har født nylig på Kk under korona? Hvordan var det med far? Fikk han være med?

Last edited: 17 Aug 2020
  3. Sapientia Forelsket i forumet Julikulene 2020

Fødte 22. juli. Far fikk være med på fødsel, og vi fikk være på fødestua lenger enn normalt. Når vi ble flyttet til barsel måtte han dra hjem, og fra da fikk han kun komme i besøkstid 17-20. Var en snarvisitt innom nyfødtintensiv/barneklinikken, der fikk begge foreldre være så mye de ønsket. :)

4. Elva Gift med forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Assistert-jentene Julibaluba 2017

Fødte 12.august. Pappaen fikk være med frem til vi ble flyttet til barsel. Ellers var det visitt tid fra 17-20.

Selv var jeg ikke utenfor rommet fra jeg kom på barsel til jeg reiste hjem - utenom tur til barnelegen, og da jeg ble flyttet fra tremannsrom til enerom (Fikk tvillinger, så ble prioritert når det gjaldt enerom)

5. Tirili Forelsket i forumet Novemberlykke 2020

Dere som har født de siste ukene, hvordan var opplegge rundt corona nå?

og hva har de av klær til mor, klær til baby, tilgang på mat/snacks, toalett artikler?

må man være på rommet?

• Nyttig Nyttig x 2
  6. Eplete Elsker forumet Marsmellows-15 ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️

Har født nå i slutten av desember, så svarer på denne tråden nå, selv om du over meg her nok fødte før meg. Kan likevel hende noen andre får bruk for svaret :)

På grunn av corona er man på rommet stort sett hele tiden. Man må ut på gangen for å hente mat fra kjøkkenet (om det er rolig kommer de inn til deg med maten om du vil) i tillegg til når man skal til barnelegen, og man må også ut på gangen med brettet igjen etter mat.

Klær til mor som finnes der er nettingtruser og bind, og sykehusskjorter. Siden man stort sett bare er på rommet er de skjortene supre for amming og nærkontakt med baby. Klær til baby er bleier og skjorter, i tillegg til store flanellskluter og bomullsteppe/helseteppe til å pakke inn babyen i.

I dusjen er det en såpe/shampoo og håndklær. Ellers er det babyolje og stelleunderlag ved stellebordet. Og selvsagt såpe og toalettpapir.

Det er måltider fire ganger i døgnet, men drikke kan man få utenom. Saft eller te for eksempel. Men det er ikke mulig for å kjøpe noe i kiosk for eksempel.

Nå er det åpent for besøk i en time hver dag innenfor besøkstiden av én person, og dette må være den samme personen hver dag.

Til slutt vil jeg si at jeg hadde en superfin opplevelse av både fødsel og barsel nå i desember. Man hører gjerne om de som er misfornøyde, men de som er fornøyde roper sjelden høyest. Veldig godt å være på Storken. :Heartred

• Nyttig Nyttig x 1
  7. Mymlen93 Gift med forumet Oktoberfruene 2018 ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️

en fantastisk opplevelse på storken <3 praktiske var som hun over beskrev :)

8. SiljeVanilje82 Forelsket i forumet Sommerfuglene Augustbarna 2021

Hvor lenge er en innlagt etter fødsel nå?

9. Fjellfrøken Glad i forumet ❤Januarlykke 2022❤

Det velger man stort sett helt selv. Noen velger å reise hjem etter 6 timer, andre blir i en uke :happy: Men mtp korona og restriksjoner for besøk (en fast person 1t daglig i visittiden mellom kl 17-20) er det en god del som reiser hjem tidlig for å kunne ha partner sammen med seg den første tiden.

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  10. Eplete Elsker forumet Marsmellows-15 ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️

Dersom mor og barn er friske får man ikke bli lenger enn et par dager på Haukeland, slik det har vært de siste årene. Men på sikt (Når de har tatt i bruk det nye Glassbygget) vil de at de fleste skal dra hjem etter seks timer.

• Enig Enig x 1
  11. SiljeVanilje82 Forelsket i forumet Sommerfuglene Augustbarna 2021

Så en blir ikke kastet ut etter 6 timer i dag?

12. Eplete Elsker forumet Marsmellows-15 ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️

Nei, det blir man ikke. Men man kan få reise hjem da om man har lyst og ber om det, og både mor og barn er friske. :)

• Liker Liker x 1
  13. Kykkelykkeliky Elsker forumet Augustbarna 2021 Juligull2021

Del denne siden