Det er en gass som brukes smertestillende. De har det ikke på kk nå pga for dårlig ventilasjon.Hva er lystgass?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er en gass som brukes smertestillende. De har det ikke på kk nå pga for dårlig ventilasjon.Hva er lystgass?
Skjønner! Takk for forklaring.Det er en gass som brukes smertestillende. De har det ikke på kk nå pga for dårlig ventilasjon.
Jeg fødte på storken tilbake i 2014. Selve fødselen gikk ok, men timene på sykehuset var forferdelige etterpå... fikk kjeft av en jordmor fordi jeg glemte å spise middag (beklager at jeg sovnet etter å ha født og ammet i hele natten...), en annen heks som ikke ville gi meg smertestillende selv jeg hadde kraftige etterrier, osv. osv. Jeg var ung, alenemor, og fikk lite hjelp. Den eneste som virket høflig og empatisk var barnelegen som kom rett før vi dro hjem.Fødde på Haukeland sommaren 2021, og er glad eg ikkje skal det denne gongen! Ei barselavdeling med jordmødre som slettes ikkje har tid til deg.
Fødselen starta på Storken med alle naturlege typar smertelindring. Ingenting hjelpte, og eg ser fortsatt med skrekk tilbake på då jordmor stakk meg med lokalbedøvelse i underlivet for å «prøve hjelpe deg over de verste smertetoppene». Det gjorde søren meg nesten vondare enn å pressa ungen ut, der eg låg med konstante stormrier. Blei flytta over til Føde B etter 8 timar, fordi eg trengde epidural. Fekk ei ny og super jordmor på nattevakt, som tok i mot ungen min rett før 05. Ved frukosttider blei me trilla inn på eit tomannsrom, men ingen hugsa på å gje oss mat før 10:00. Eg som hadde blitt lovd at me skulle få frukostbrett med mammakopp og flagg. Det var no ein bagatell, men. Ganske tidleg begynte to-tre jordmødre å masa om amming når eg spurde om hjelp. Dei var stressa og hadde tydeleg liten tid til overs. Ho eine reiv og sleit i puppen min, grytte den inni munnen til ungen, slang han rundt i ulike ammeposisjonar så han hylskreik. Ho sa «nei, går ikkje, du får prøva igjen» og fauk på dør. Ungen grein og eg grein. Ho kom igjen og sa eg skulle håndmelka, før ho gjekk igjen. Håndmelka? Eg hadde nettopp fødd, produksjonen var knapt i gang. Eg ringte på hjelp mange gonger, og søte barnepleiarar kom inn for å fortella at jordmødrene var opptatt. Takk og pris, for barnepleiarane hadde i det minste litt tid. Me sov der ei natt, og pappaen var med. Morgonen etterpå fekk han beskjed om å reisa heim fordi ei anna mor skulle ha rommet med meg. Det var eg ikkje klar for. Eg trengde pappaen, for det var trossalt INGEN andre på bygget som brydde seg eller hadde tid. Eg sa eg kom til å reisa med han. Dei prøvde å få meg til å bli fordi dei var bekymra for ammingen. Eg sa nei, og skreiv meg ut på eige ansvar. Me reiste fort som fy, med ein baby på knapt eit døgn. Då me kom heim slappa eg av, roa ned, og plutseleg gjekk amminga som ein leik. Utan jordmødre som stressa meg og reiv meg i puppen.
Ingen god opplevelse, som eg har rapportert tilbake til helsestasjonen i ettertid. Jordmor mi der hadde sjølv jobba på KK og blei dessverre ikkje overraska.
Håpar alle som skal føda i glassblokkene får bedre opplevelsar
Helt enig! Selv om det var veldig travelt under forrige fødsel så ble vi så godt ivaretatt og tatt på alvor. Syns de er veldig flinke til å passe på god kommunikasjon og informasjon. De fulgte alle «sjekklister» når det ble behov for det og informerte oss om alt som skjedde og tok mine behov på alvor. De leste godt gjennom førdselsbrev og gjor sitt beste for å imøtekomme alle mine behov. Vi måtte dessverre dele rom med noen andre og pappa fikk ikke overnatte, men det var veldig forståelig at de som har hatt komplikasjoner eller utført keisersnitt har et større behov for familierom. Tror faktisk at det kun er familierom i det nye glassbygget heldigvisSkriver litt her siden tråden dukket opp. Fødte høsten 21 og jeg har bare godt å si om KK og barsel. Fantastisk jordmor under fødselen, god hjelp på barsel og det var plass til oss på familierom så samboer fikk være der hele tiden. Hører mye negativt om KK både på forum og i media, men det er ikke alle som har dårlige opplevelser. Jeg var storfornøyd og kunne knapt fått en bedre opplevelse som førstegangsfødende.
Ser ikke ut som du har fått svar?Har de noe sånt fokus på KK, på å ha baby nært? Får man tett veiledning i starten hvordan håndtere baby, eller er det litt å finne ut av det selv?
Anbefaler alle å putte babyen i en «tube»
GJØVIK (NRK) På Gjøvik sykehus får alle nybakte foreldre tilbud om å bære sin nyfødte i et stramt tøystykke. Jordmorforeningen skulle ønske flere sykehus fulgte deres eksempel.www.nrk.no
@Sitronella Veldig fokus på å ha baby nært og hud til hud første timene. Henger også plakater om det på føderommene. Ble henvist til en video for bading, den var helt ok. Vi fikk veiledningen vi spurte om når det kom til baby.Anbefaler alle å putte babyen i en «tube»
GJØVIK (NRK) På Gjøvik sykehus får alle nybakte foreldre tilbud om å bære sin nyfødte i et stramt tøystykke. Jordmorforeningen skulle ønske flere sykehus fulgte deres eksempel.www.nrk.no
Det siste er jeg helt enig i! Utrolig stusselig mat der.Jeg fødte på storken. Hadde en komplisert fødsel, men følte meg trygg. Generelt fornøyd med storken. Barseloppholdet kan jeg ikke skryte av, følte meg verken sett eller hørt. Opplevde sykepleieren som var mest hos meg som svært uhøffelig. Maten var dårlig.
Ila våren 2024.Noen som vet når nye KK åpner?