Har du ekte pels?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Har Canada Goose jakke. Og av tråden her ser det nærmest ut som at jeg er en av to, selv om det florerer av det i bybildet. Tror neppe tråden her er er representativ for faktisk status, og at mange vegrer seg for å "innrømme" at de har klær av ekte dun og pels.

Nå er ikke hele Norge inne på babyverden heller, da. Og de som ikke bruker pels er kanskje de som velger å svare her fordi det er noe som betyr noe for dem.

Ingen i min omgangskrwts har jakke med ekte pels faktisk
Heller ingen på jobb

Se deg litt rundt neste gang du er på en storsenter for eksempel, ekstremt mange har jakker med pels, om det er vanada goose, parajumper, pajar, svea eller sndre merker...

Se deg litt rundt neste gang du er på en storsenter for eksempel, ekstremt mange har jakker med pels, om det er vanada goose, parajumper, pajar, svea eller sndre merker...
Ja det har jeg ikke sagt noe om
I min o.gangskrets sa jeg ;)

Eneste jeg har er en minkpels etter min mor. Hadde aldri kjøpt selv, for støtter ikke den industrien. Men samtidig føler jeg at jeg ikke kan bruke pelsen jeg allerede har pga at jeg ikke vil bli uglesett ute :P Men får meg ikke til å kaste den heller.

Katten min har pels.

Jeg er sterkt imot pelsdyroppdrett :mad:

Har en arvepelskåpe fra min mormors mormor. Har brukt den ved et par anledninger.
Har ikke egentlig tatt stilling til pelsdyroppdrett, men da jeg var på Island i fjor vinter/vår merket jeg forskjell på varme klær uten pels og med pels. De tre timene på hest med pels var betraktelig varmere. Har aldri kjøpt pels selv, da jeg ikke har behov for det i Norge.

Så lenge barn og unge bruker dette spesielt enkelte merker så tviler jeg på at pels er ut i den nærmeste fremtid :(

Kanskje ikke i verden, men i Norge er det et håp. Den meste av pelsen blir eksportert og i løpet av i fjor hadde inntekten gått ned med nesten 50%, om jeg ikke husker feil. Mange merker som bruker ekte pels blir også boikottet.

Kanskje ikke i verden, men i Norge er det et håp. Den meste av pelsen blir eksportert og i løpet av i fjor hadde inntekten gått ned med nesten 50%, om jeg ikke husker feil. Mange merker som bruker ekte pels blir også boikottet.

Leste et sted nylig at canada goose sitt salg har gått drastisk ned ja, men samtidig har både parajumper og pajar gått opp så tenker det bare er snakk om hvilke merker som er inn og ut, ikke nødvendigvis pelsen i seg selv.

Har familie som driver pelsoppdrett. Fikk et litt annet syn på pelsnæringen etter jeg så det med egne øyne.

Men har ikke stort med pels selv, annet enn på en arvet kåpe. Den kan jeg ikke bruke (jeg er for feit).

Synes ikke pelsnæringen burde legges ned her, men kontrollene burde være hyppigere og strengere. Fjernes den her blir den bare enda større i u-land, og der har dyra det særdeles ille.... :(

Næj :) vil helst ikke ha verken ekte eller falsk.
Synes ikke det er fint.

Har familie som driver pelsoppdrett. Fikk et litt annet syn på pelsnæringen etter jeg så det med egne øyne.

Men har ikke stort med pels selv, annet enn på en arvet kåpe. Den kan jeg ikke bruke (jeg er for feit).

Synes ikke pelsnæringen burde legges ned her, men kontrollene burde være hyppigere og strengere. Fjernes den her blir den bare enda større i u-land, og der har dyra det særdeles ille.... :(

Jeg mener det er bedre om man kunne stoppet import av pels og kun solgt norskprodusert. Jeg er helt enig med deg :)

Back
Topp