Har du ekte pels?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Ja, jeg har Canada Goose jakke.

Jeg har to vinterjakker med pelskrage. Kjøpt da jeg var ung og dum :) Prøver å unngå skinn, og spiser lite kjøtt og meieriprodukter, men bruker jakkene

Bare fordi jeg lurer. Alle dere som er pelsmotstandere; hva gjør dere om dere arver pels? Eventuelt får i gave som ikke kan byttes?

Bare fordi jeg lurer. Alle dere som er pelsmotstandere; hva gjør dere om dere arver pels? Eventuelt får i gave som ikke kan byttes?
Latt være å bruk, gi bort til noen andre, selge... men kjenner ingen som kan finne på å kjøpe d til meg, og har ingen å arve som har sånt, så blir veldig teoretisk da! :)

Latt være å bruk, gi bort til noen andre, selge... men kjenner ingen som kan finne på å kjøpe d til meg, og har ingen å arve som har sånt, så blir veldig teoretisk da! :)
Jammen blir ikke det veldig sløsing med dyret om det bare skal henge i skapet? Det har jo likevel dødd? Eller om du skal selge det så tjener jo DU penger på ett dødt dyr? Iom at det er en "synd" å tjene penger på døde dyr (ref. pelsmotstandere, ikke meg).
Rent teoretisk det her ja.

Jammen blir ikke det veldig sløsing med dyret om det bare skal henge i skapet? Det har jo likevel dødd? Eller om du skal selge det så tjener jo DU penger på ett dødt dyr? Iom at det er en "synd" å tjene penger på døde dyr (ref. pelsmotstandere, ikke meg).

Hva prøver du på her egentlig? Skape dårlig samvittighet hos pelsmotstandere med arvet pels? Hva godt kommer utav det da når både å beholde og selge det er feil? Eller mener du at alle burde bruke pelsen de har? Det er nemlig ikke jeg komfortabel med, dersom jeg hadde pels. Dyret er dødt, det blir ikke forandret uansett hva en gjør.

Men jeg synes jo d er ekkelt, og vil jo helst ikke ta på pelsen... om dyret allerede er dødt eller ikke bli irrelevant da, når jeg uansett er ukomfortabel med å ha d på meg... jeg mener ikke d er en synd å tjene penger på døde dyr da, for min del handler d mer om at pels er et unødvendig luksus gode, som fører lite godt med seg. kanskje ikke helt på linje med, men kan sammenlignes med diamantproduksjon/utvinning. Jeg vil ikke gå med ekte diamanter heller!

Hva prøver du på her egentlig? Skape dårlig samvittighet hos pelsmotstandere med arvet pels? Hva godt kommer utav det da når både å beholde og selge det er feil? Eller mener du at alle burde bruke pelsen de har? Det er nemlig ikke jeg komfortabel med, dersom jeg hadde pels. Dyret er dødt, det blir ikke forandret uansett hva en gjør.
Hæ? Hvordan får du det til at jeg prøver å skape dårlig samvittighet? :p det var kun ett spørsmål og jeg er bare nysgjerrig. Trenger ikke vri mer på det enn som så ;-)

Hæ? Hvordan får du det til at jeg prøver å skape dårlig samvittighet? :p det var kun ett spørsmål og jeg er bare nysgjerrig. Trenger ikke vri mer på det enn som så ;-)

Jeg bare SPØR, jeg. :) Fordi jeg lurer. Trenger ikke ta det i verste mening. ;)

Jeg har to kaninpels skjerf og en skinnjakke fra Russland med svart mink på kragen og armene. Bruker det ikke lenger,dessuten var alt gaver.

Har ullting, men ikke dun :) en klippa sau er ikke som ei ribba gås eller som de stakkars pelsdyrene?

Spørs helt åssen de barberer sauen ;) enkelte steder skjører de av bakparten (rompa) på sauen for at ikke avføring skal sette seg i ulla, DET er dyreplageri :(

Spørs helt åssen de barberer sauen ;) enkelte steder skjører de av bakparten (rompa) på sauen for at ikke avføring skal sette seg i ulla, DET er dyreplageri :(
Nå ble jeg kvalm.. finnes det en måte å vite om ulla man kjøper kommer fra slik virksomhet?

Veldig sjeldent at norske merker er fra slike produksjoner, tror mattilsynet har en liste over godkjente merker.
Håper på å kunne søke den opp uten å bli møtt med det.. synet :(
Det kalles mulesing og er mest vanlig i New Zealand og Australia, mener jeg. Helt forferdelig. :(
Jeg har vært vant med den norske saueklippingen jeg, med sånn saks eller maskin. Alltid hatt sansen for måten de gjør det på uten å skade sauen. Fingerferdigheter altså :p Var derfor jeg ikke skjønte sammenhengen til 2+1+1<3 med ull, dun og pels.. :( ble litt lei meg. Garn man kjøper i butikk også kan komme fra slik da? Og alpakka garn?

Back
Topp