Har dere tenkt på hvilken vogn dere skal ha?

Bruker nok emmaljunga edge duo på vinteren. Også har vi en nyere finere vogn vi kan ta frem når det blir vår og baby begynner å snu seg :)

Vi har kjøpt Emmaljunga nxt90 allerede da det var bra tilbud. Føler den virker robust, gode dekk til terreng og relativt enkel å håndtere med tanke på besteforeldre.
Eneste jeg føler er at den er stiv, vanskelig å "vugge" vognen... Vi har også en Babyjogger city elite jeg tenker vil vare mye lengre enn Emmaljunga.

Vi har kjøpt Emmaljunga nxt90 allerede da det var bra tilbud. Føler den virker robust, gode dekk til terreng og relativt enkel å håndtere med tanke på besteforeldre.
Eneste jeg føler er at den er stiv, vanskelig å "vugge" vognen... Vi har også en Babyjogger city elite jeg tenker vil vare mye lengre enn Emmaljunga.
Jeg hadde nxt90 med forrige baby og var så skuffa. Den er lett i vekt, men veldig tung å trille på vinterføre med mindre det er heeeelt nedbrøyta. Dempinga er dårlig (eller ikke bra nok) og liten. Minien måtte bytte til sportsdel når han var 6 mnd (ville ikke passa i den med vinterpose ved 8 mnd alder). Og sportsdelen vokste han ut av tett før to. Da kjøpte vi city elite og er veldig fornøyd med den. Nesten så jeg har lyst å kjøpe bagdelen til den. Men fordi det var svindyrt, så blir jeg å bruke nxt90 denne gang også frem til vi kan bytte til city elite. Nxt90 er veldig fin å se på da. Og liten nedpakka. Heheh

Vo har brult tfk på de to andre barna. Har firtsatt bagdelen på mørkeloftet. Har ikke hatt hjerte til å bli kvitt den liker den såå godt. Så det blir å prøve å.få tak i et nytt/brukt understell på den igjen. ☺️☺️

Vi har bestemt oss for å kjøpe Britax smile 5z :)

Har prøvd sikkert 20 forskjellige vogner til de 2 første ungene, vogndilla :smiley-angelic002
Nå blir det vel antagelig en søskenvogn siden det blir 20/21 mnd mellom nr 2 og denne :nailbiting:

Sniker…
Sverger også til de store deilige danske vognene :angelic:

Vi har en Emmaljunga Big Star Supreme med store hjul med luft (kjøpt 2012)
Brukt hver dag i tre år, så ved noen få anledninger der vi fikk besøk av bebis
Nå sist brukt til 2020 bebis
Fortsatt masse bruk igjen (bare ingen bebis)

Den er stor men får fint plass i bil, mulig å legge den mye sammen ;)

Ellers kjøpte vi Britax B-motion plus 4 også og eneste ulempen er at den vender bare framover og jeg synes ikke ryggen blir rett nok

Jeg hadde nxt90 med forrige baby og var så skuffa. Den er lett i vekt, men veldig tung å trille på vinterføre med mindre det er heeeelt nedbrøyta. Dempinga er dårlig (eller ikke bra nok) og liten. Minien måtte bytte til sportsdel når han var 6 mnd (ville ikke passa i den med vinterpose ved 8 mnd alder). Og sportsdelen vokste han ut av tett før to. Da kjøpte vi city elite og er veldig fornøyd med den. Nesten så jeg har lyst å kjøpe bagdelen til den. Men fordi det var svindyrt, så blir jeg å bruke nxt90 denne gang også frem til vi kan bytte til city elite. Nxt90 er veldig fin å se på da. Og liten nedpakka. Heheh
Hørt flere er misfornøyde med nxt90. Blir spennende å se hvordan vi opplever den på vinteren.. Hvis den skulle være helt forferdelig har vi heldigvis bag vi kan sette på City Elite, som forhåpentligvis vil fungere bedre, så får vi bruke Emmaljunga til andre turer eller når våren kommer igjen.
Føler alle bagdeler er små i dag og lite romslige.
Hvis du har den gamle modellen av city elite finnes det rimelige brukt bagger på finn som er pent brukt. Dersom du skulle vurdere å bruke den vognen.

Setter pris på å høre erfaringer, slik at jeg kan ha dem i bakhodet og være litt forberedt :Heartred

Hørt flere er misfornøyde med nxt90. Blir spennende å se hvordan vi opplever den på vinteren.. Hvis den skulle være helt forferdelig har vi heldigvis bag vi kan sette på City Elite, som forhåpentligvis vil fungere bedre, så får vi bruke Emmaljunga til andre turer eller når våren kommer igjen.
Føler alle bagdeler er små i dag og lite romslige.
Hvis du har den gamle modellen av city elite finnes det rimelige brukt bagger på finn som er pent brukt. Dersom du skulle vurdere å bruke den vognen.

Setter pris på å høre erfaringer, slik at jeg kan ha dem i bakhodet og være litt forberedt :Heartred
Var som nevnt veldig fornøyd med city elite, så godt mulig vi blir nødt til å gjøre det ja. Ja har den gamle. Kjøpt i 2018 da.

Har en emmaljunga Edge som er brukt til de to første, helt fantastisk på vinterføre! Men litt tung og stor.. har en babyjogger city mini gt i bilen. Drømmer om ny vogn nå kikket en del på Uppababy vista v2, men usikker på hvor jeg får sett den i fysisk butikk

Biltrilla ble en maxi Cosi Leona2 som både kan være forover- og bakovervendt :love017
Screenshot_20230504_123157_Samsung Internet.jpg

Har en emmaljunga Edge som er brukt til de to første, helt fantastisk på vinterføre! Men litt tung og stor.. har en babyjogger city mini gt i bilen. Drømmer om ny vogn nå kikket en del på Uppababy vista v2, men usikker på hvor jeg får sett den i fysisk butikk
Hvis du har en babycare butikk i nærområdet, kan det være de har den inne :)

Er du fornøyd? God å trille? "Sparker" du i vognen når du går? Føler det ofte skjer med traller..
Og går det an å bøye ned håndtaket?

Mange spørsmål :hilarious:
Ikke brukt den ennå, da jeg har ligget sengeliggende med hyperemesis

Vi har britax smile III til minstemann og er såå fornøyde! Men må nok selge unna denne, og gå over til søskenvogn da det blir ca 2 år mellom dem ❤️ Tenkt litt på bugaboo donkey, noen tips eller erfaringer? :love017
Hei! (Sniker litt her inne. Ikke helt tatt inn over meg graviditeten så dypper bare stortåa.)
Vi har 21 mnd mellom 1. og 2. barn. Kjøpte søskenvogn, men det var heeeeelt bortkastet. Solgte den etter noen måneder. Hvis du har is i magen og klarer vente, så ville jeg ventet for å se om behovet faktisk oppstår. Vi endte med søskenbrett til bugaboo fox, også brukte vi heller yoyo reisevogn til storebror hvis vi skulle på familieutflukter og sånn. Enklere å dele seg da. De har jo ganske forskjellige behov i starten. Yoyo og Fox sammenslått i bil tar ikke mer plass enn en søskenvogn.

Har dobbel sykkelvogn da, som vi har tatt i bruk på skogsturer til fots og sånn (med spedbarns«hengekøye», men kunne klart oss uten den også. Man sykler jo gjerne uansett ikke med de før de sitter selv og kunne da like gjerne hatt i hvert sitt sykkelsete.

Vi har altså en flaut stor vognpark:
-babyzen yoyo - brukes mest av besteforeldre eller når vi er på reise alle sammen
- cybex coya - kompatibel med babystolen. Vil bli brukt mest når vi er på farten med bil
- gammel simo vogn - sovevogn som står permanent i bhg
- dobbel sykkelvogn
- thule urban glide 2

Solgte Bugaboo Fox, men angrer. Vurderer å kjøpe ny til baby, men brukstiden blir fort bare 3-4 måneder før jeg synes Thulen blir ok å bruke. Gidder ikke kjøpe ny bag til Thulen. Vognen blir så klumpete og stor da, og jeg bærer de mest helt i starten. Vogn er bare til pynt de første månedene :rolleyes: Klarer ikke rettferdiggjøre nytt bugaboo kjøp da

Back
Topp