Har dere tenkt på hvilken vogn dere skal ha?

Trenger råd!
Skal se på en Bugaboo fox 2 på lørdag. Den er kjøpt i 2018 og brukt av to barn. Er det noe spesielt jeg bør se etter ettersom den er brukt?
Den koster halvparten av nypris så ønsker å kjøpe brukt. Redd for bomkjøp..
 
Trenger råd!
Skal se på en Bugaboo fox 2 på lørdag. Den er kjøpt i 2018 og brukt av to barn. Er det noe spesielt jeg bør se etter ettersom den er brukt?
Den koster halvparten av nypris så ønsker å kjøpe brukt. Redd for bomkjøp..
Be de vise deg hvordan du legger den sammen så du får sjekket at det går smooth. Kan samle seg rusk og annet som gjør at den ikke slås helt sammen. Ellers sjekk at alle funksjoner funker - som at du kan justerer styrehøyden, rygghøyde, bremser osv. Alle «duppeditter» som har en funksjon er hvite så det er lett å se. Ville bare bedt om en liten demo av vognen :) Er en fantastisk vogn!
 
Har sett på Cybex talos s lux, noen som har erfaring med den? Har en høy mann som ikke var så veldig fornøyd med Emmaljunga nxt90 sist da han gikk og sparka i vogna på trilletur. Lurer også på hvordan det er å feste vognpose i den? Ser ut som skulder- og mageselene er i samme feste om dere skjønner
Har Cybex priam, men ser ut til at dei omtrent samme høyde. Mannen her er 193 cm og han får ikkje heilt den beste holdninga når han triller vogna syns eg. Håndtaket kunne gjerne gått 5 cm høgare for vår del :)

I forhold til selane så gjelder det å ha vognpose med borrelås slik at du får opne heile veien bak og tredd inn. Då er det ingen problem. Er slik på både vårposen vår fra Easygrow og vinterposen fra Voksi.
 
Kjøpte akkurat Emmaljunga NXT90 2023 som er på 25% nå hos barnas hus (bilde nedenfor av den vi kjøpte) :excited001Kjøpte den fordi vi går mye turer året rundt i forskjellig terreng da vi har hund (snø, slaps, grus, traktorvei, på hytta m.m) og ville ha god demping på alle hjul og store hjul med mye mønster for god fremkommelighet. Jeg ville også ha 4 hjul hvor man kan velge å ha fremhjul låste eller med sving. I tillegg synes jeg de er av de fineste utseendemessig :happy: Også synes samboeren de var veldig kule og gledet seg til å bruke den, så da får han også være med å velge litt :hilarious: Hjelper også på at jeg har ei venninne som har 2022 modellen jeg har prøvd en del og synes den er super! Har ganske stor bil så er nok ikke noe problem om den er litt større i transport enn andre. Funksjon var viktigere enn størrelse sammenslått for oss :happy:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230711-135346_Chrome.jpg
    Screenshot_20230711-135346_Chrome.jpg
    523,2 KB · Visninger: 17
Kjøpte akkurat Emmaljunga NXT90 2023 som er på 25% nå hos barnas hus (bilde nedenfor av den vi kjøpte) :excited001Kjøpte den fordi vi går mye turer året rundt i forskjellig terreng da vi har hund (snø, slaps, grus, traktorvei, på hytta m.m) og ville ha god demping på alle hjul og store hjul med mye mønster for god fremkommelighet. Jeg ville også ha 4 hjul hvor man kan velge å ha fremhjul låste eller med sving. I tillegg synes jeg de er av de fineste utseendemessig :happy: Også synes samboeren de var veldig kule og gledet seg til å bruke den, så da får han også være med å velge litt :hilarious: Hjelper også på at jeg har ei venninne som har 2022 modellen jeg har prøvd en del og synes den er super! Har ganske stor bil så er nok ikke noe problem om den er litt større i transport enn andre. Funksjon var viktigere enn størrelse sammenslått for oss :happy:
Veldig fin vogn :love017
 
Fikk vognen fra DK idag:love017 grunnen til jeg bestilte fra DK er at vognbagen er 98cm( I Norge er den kun 80cm) og kan brukes av barnet helt opp til 3år:Heartblue
20230713_124641.jpg20230713_132746.jpg
 
Fikk vognen fra DK idag:love017 grunnen til jeg bestilte fra DK er at vognbagen er 98cm( I Norge er den kun 80cm) og kan brukes av barnet helt opp til 3år:Heartblue
Vis vedlegget 410149Vis vedlegget 410150
Aah, jeg var ikke klar over at bagdelen fantes i lenger lengde! :happy: Men trodde egentlig at bagdelen bare brukes de første 6 mnd, så bytter man til sittedel fordi man må bruke belte og at de gjerne vil se mer og følge med? :confused004 Men dette blir min første, så har ingen andre erfaringer enn det jeg leser av andre :hilarious:
 
Aah, jeg var ikke klar over at bagdelen fantes i lenger lengde! :happy: Men trodde egentlig at bagdelen bare brukes de første 6 mnd, så bytter man til sittedel fordi man må bruke belte og at de gjerne vil se mer og følge med? :confused004 Men dette blir min første, så har ingen andre erfaringer enn det jeg leser av andre :hilarious:

I DK bruker vi gjerne vognpute og seler i vognbagen, når de små er store nok til å sitte:) Litt annerledes her i Norge. Men jeg liker de store vognene bedre:angel5
 
Aah, jeg var ikke klar over at bagdelen fantes i lenger lengde! :happy: Men trodde egentlig at bagdelen bare brukes de første 6 mnd, så bytter man til sittedel fordi man må bruke belte og at de gjerne vil se mer og følge med? :confused004 Men dette blir min første, så har ingen andre erfaringer enn det jeg leser av andre :hilarious:

Det er som hun svarer forskjellige vognkulturer i Norge og Danmark. Min siste skreik lungene av seg i bag og ble ikke fornøyd før hun fikk komme over i sittedel. Så vet ikke helt hvordan jeg skulle kunne brukt bagen mellom nyfødt og alderen hvor de kan sitte stødig selv med en pute i ryggen (typisk en gang mellom 8-10 mnd). Jeg har bytta ved 5mnd og 3mnd med mine, så ikke sett nytteverdien i en svær bag. Men dette er vare preferanser altså. Finnes ingen fasit på hva som er riktig :) ❤️
 
Det er som hun svarer forskjellige vognkulturer i Norge og Danmark. Min siste skreik lungene av seg i bag og ble ikke fornøyd før hun fikk komme over i sittedel. Så vet ikke helt hvordan jeg skulle kunne brukt bagen mellom nyfødt og alderen hvor de kan sitte stødig selv med en pute i ryggen (typisk en gang mellom 8-10 mnd). Jeg har bytta ved 5mnd og 3mnd med mine, så ikke sett nytteverdien i en svær bag. Men dette er vare preferanser altså. Finnes ingen fasit på hva som er riktig :) ❤️
Okei, ja det gir jo veldig mening. Alle babyer og barn er jo forskjellige også, så må vel bare finne ut hva som fungerer for seg og sine ja :happy: gleder meg til trilletur i alle fall :Heartred
 
Vi er i Danmark og var i en fornøyelsespark i dag. Kan absolutt skrive under på at det her er vanlig med STOR bagdel! Jeg ovserverte flere babyer sittende med sele, liggende på magen å se mot foreldre osv, altså ikke nyfødte lenger. Så er nok forskjell ja. Lurt å bestille fra DK om du ville ha så stor da ja!
 
Back
Topp