Har dere tenkt på hvilken vogn dere skal ha?

Hei! (Sniker litt her inne. Ikke helt tatt inn over meg graviditeten så dypper bare stortåa.)
Vi har 21 mnd mellom 1. og 2. barn. Kjøpte søskenvogn, men det var heeeeelt bortkastet. Solgte den etter noen måneder. Hvis du har is i magen og klarer vente, så ville jeg ventet for å se om behovet faktisk oppstår. Vi endte med søskenbrett til bugaboo fox, også brukte vi heller yoyo reisevogn til storebror hvis vi skulle på familieutflukter og sånn. Enklere å dele seg da. De har jo ganske forskjellige behov i starten. Yoyo og Fox sammenslått i bil tar ikke mer plass enn en søskenvogn.

Har dobbel sykkelvogn da, som vi har tatt i bruk på skogsturer til fots og sånn (med spedbarns«hengekøye», men kunne klart oss uten den også. Man sykler jo gjerne uansett ikke med de før de sitter selv og kunne da like gjerne hatt i hvert sitt sykkelsete.
Her blir det donkey uansett da vi plutselig ventet tvillinger - så da får ikke klumpen på da 2 år vogn likevel :hilarious: Men satser på noen andre i samme situasjon ser tipset ditt og ikke går på en smell :)

Førstegangs her og en jungel av vogner! Hva vil dere anbefale når man har hund man vil gå med samtidig og som ikke tar aaalt for mye plass i bilen (halve bagasjerommet fylles av hundeburet)?

Førstegangs her og en jungel av vogner! Hva vil dere anbefale når man har hund man vil gå med samtidig og som ikke tar aaalt for mye plass i bilen (halve bagasjerommet fylles av hundeburet)?
Mange vogner som tar liten plass! Emmaljunga er av de større vognene og ville ha unngått det. Selv nxt90 synes jeg blir for stor og klumpete med sittedelen. Vi har valgt Britax smile 5z, synes den kan sammenlignes med Bugaboo Fox 5. God trillekomfort. Lett å styre med én hånd :) Og tar liten plass i bilen. Undersøk litt og se målene på vognene, sjekk hva du har plass til :)

Har en gammel bugaboo jeg blir å bruke pluss en baby jogger city mini gt til ekstra vogn. Litt usikker ang 2 åringen hvor vidt jeg trenger dobbelvogn. Mulig jeg bare kjøper brett til bugaboo så har vi ekstra vognen hvis han enda sover på dagen i helg og ferie.
Men det er så mye fine vogner så skal innrømme jeg har sykt lyst på ny:joyful:

Mange vogner som tar liten plass! Emmaljunga er av de større vognene og ville ha unngått det. Selv nxt90 synes jeg blir for stor og klumpete med sittedelen. Vi har valgt Britax smile 5z, synes den kan sammenlignes med Bugaboo Fox 5. God trillekomfort. Lett å styre med én hånd :) Og tar liten plass i bilen. Undersøk litt og se målene på vognene, sjekk hva du har plass til

Mange vogner som tar liten plass! Emmaljunga er av de større vognene og ville ha unngått det. Selv nxt90 synes jeg blir for stor og klumpete med sittedelen. Vi har valgt Britax smile 5z, synes den kan sammenlignes med Bugaboo Fox 5. God trillekomfort. Lett å styre med én hånd :) Og tar liten plass i bilen. Undersøk litt og se målene på vognene, sjekk hva du har plass til :)
Tusen takk for svar! Skal sjekke ut de vognene du nevner :happy:

Vi er mye på reis til varmere strøk så vi går for Bugaboo fox 5 pga god ventilering, multifunksjonell og enkel å pakke :thumright

Førstegangs her og føler at jeg blir helt svimmel av å lese om vogner o_O

Har ikke bil og bor i byen, hva bør jeg se etter i vogn og er det noen modeller som er passe for et liv i byen? Vil gjerne trille mye, men må også få vogn i kollektivtransport.

Førstegangs her og føler at jeg blir helt svimmel av å lese om vogner o_O

Har ikke bil og bor i byen, hva bør jeg se etter i vogn og er det noen modeller som er passe for et liv i byen? Vil gjerne trille mye, men må også få vogn i kollektivtransport.
I forhold til kollektivtransport, en vogn med mulighet for å låse hjulene! Jeg benytter buss hver dag og det er håpløst å komme seg inn på bussen om hjulene snur litt på seg i det du vioper vogna opp de få cm for å trille inn. Sett så mange styre med det samme! Ellers en vogn som har fire hjul er mye stødigere i kollektivtransport. Har faktisk opplevd at vogna veltet, da stroppene i bussen var ødelagt så jeg ikke fikk festet den. Satt heldigvis sammen med vogna og kunne ta den i mot før det gikk galt. :nailbiting: (dette var da en trille med 3 hjul.

I forhold til kollektivtransport, en vogn med mulighet for å låse hjulene! Jeg benytter buss hver dag og det er håpløst å komme seg inn på bussen om hjulene snur litt på seg i det du vioper vogna opp de få cm for å trille inn. Sett så mange styre med det samme! Ellers en vogn som har fire hjul er mye stødigere i kollektivtransport. Har faktisk opplevd at vogna veltet, da stroppene i bussen var ødelagt så jeg ikke fikk festet den. Satt heldigvis sammen med vogna og kunne ta den i mot før det gikk galt. :nailbiting: (dette var da en trille med 3 hjul.
Takk for tips! :Heartpink

Har sett på Cybex talos s lux, noen som har erfaring med den? Har en høy mann som ikke var så veldig fornøyd med Emmaljunga nxt90 sist da han gikk og sparka i vogna på trilletur. Lurer også på hvordan det er å feste vognpose i den? Ser ut som skulder- og mageselene er i samme feste om dere skjønner

Er helt blank på dette og trenger litt tips! Bor i Trondheim, så er mye vinter for å si det sånn.
Har hørt nye om emmaljunga og ser det er mest det på salg i område, men tror ikke vi ønsker denne.
Har sett på både Bugaboo fox 2/3 eller 5. Eller Britax smile 4 med både vogn og bilstol. Ser at www.denlillebarnebutikken.no har en sånn kombipakke.
SAMTIDIG ser jeg jo på feks jollyroom at disse Kinderkraft eller Beemo er bra.

Har noen tips?? ♥️♥️

Synes ikke maxicosi'n(maxicosi leona 2) falt helt i smak hos oss, og siden baby jogger city tour lux(som vi var så fornøyd med, men som ble ødelagt for noen mnd siden)er gått ut av produksjon og er umulig å oppdrive, så ble det en ny Baby jogger som har sete som kan settes begge veier( baby jogger city sights) :talk017 Så nå er den bestilt:D (Blir å bruke den som bilvogn til ministorebror inntil den brukes til bilstolen til nye bebis når han kommer)
Screenshot_20230607_185237_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20230607_182412_Samsung Internet.jpg

Her blir det britax smile 3, etter første mann.

Er det noen som vet om noen bra butikker for å se på barnevogner? Butikker som har flest mulig merker så man kan sammenligne litt lettere? Gjerne i Drammen/Oslo området :happy:

Vi kjøpte ABC design Viper 4. Det er ikke den dyreste vogna og kan legges sammen og trilles inn i bagasjerommet uten å ta av hjulene (vi har Golf Alltrack). Har vært veldig fornøyde med den! :)

Back
Topp