Har dere tenkt på hvilken vogn dere skal ha?

Vi har vogn etter sist. Emmaljunga nxt90 ergo. Liker utseende veldig godt og at den blir ganske liten helt sammenpakket. Men synes det er for lite demping egentlig og tung å trille i snø. Veldig fin med ergonomisk vogn når jeg fikk baby med stille refluks. Men orker ikke kjøpe ny. Har også babyjogger city elite som vi er veldig fornøyde med! Tåler mye, stødig (breiere bak) og kan brukes leeenge. Også myyye bedre å trille i snø enn nxt90 helt klart. Men har ikke bakdelen til den, så bruker nxt90 frem til baby er stor nok :D

Vi har Stokke Trailz etter de to første, og kommer til å bruke den videre. Kjøpte den ny i 2018.

Jeg ønsker meg også en liten trille/ekstravogn denne gangen, som kan ligge fast i bilen, og gjøre levering og henting i barnehagen lettere. Trailz-en ble litt stor og tung for å lempe så mye på, og det ble tungvint når den også skulle brukes som sovevogn hjemme hver dag.
Elsket stokke trailz til min 2016 baby! Skal ha den nå også. Tråååler finn.no :Heartred

Jeg har baby jogger city elite fra tidligere, men har lyst på en sportsdel jeg kan ha vendt mot meg. Har tittet litt på uppababy vista v2. Håper jeg får samboer med på ny vogn, siden han ikke ser hensikten i en ny siden vi allerede har :hilarious: :smiley-angelic001

Noen av dere som har erfaring med britax smile?
Har britax smile III, og er såå utrolig fornøyd! God vogn å trille, stødig, god plass, enkel å legge sammen - alle kriterier innfridd her :) Hadde det ikke vært for at vi må ha søskenvogn, hadde jeg aldri kvitta meg med den - elsker den og kommer til å gjøre vondt den dagen den selges :hilarious:

Har emmaljunga nxt90 ergo fra før av. Den har litt terrenghjul som gjør den bedre å kjøre på feks grus og litt ulendt terreng, i tillegg til at jeg liker hvordan den ser ut. Utenom det er den veldig tung å trille, og løfte inn i bilen etc… ikke så veldig «barselvennlig» om man sånn som meg får endel plager etter fødsel. Men kommer nok til å bruke den til nestemann og, og heller bytte til en lettere vogn når baby blir større :)

Noen av dere som har erfaring med britax smile?
Britax smile 3 er kjempe lav, den er liten og absolutt en upraktisk vogn. Vi kjøpte den i 2020 når vi venta frøkna. Angrer veldig på at vi kjøpte den. Men er nå den vi har så, hadde aldri kjøpt den igjen. Bagen er så liten at frøkna vokste ut av den før hun var 5 mnd. Så da måtte vi bytte til sportsdelen. Og sportsdelen er også liten om du skal bruke den til sove vogn i barnehagen! For de kan ikke bruke den til de er 3 år. Alt for liten. Min erfaring hvertfall:p kjente jwg ble ille ille negativ nå:p :hilarious:

Britax smile 3 er kjempe lav, den er liten og absolutt en upraktisk vogn. Vi kjøpte den i 2020 når vi venta frøkna. Angrer veldig på at vi kjøpte den. Men er nå den vi har så, hadde aldri kjøpt den igjen. Bagen er så liten at frøkna vokste ut av den før hun var 5 mnd. Så da måtte vi bytte til sportsdelen. Og sportsdelen er også liten om du skal bruke den til sove vogn i barnehagen! For de kan ikke bruke den til de er 3 år. Alt for liten. Min erfaring hvertfall:p kjente jwg ble ille ille negativ nå:p :hilarious:
Noooo..
jeg som er så forelska i den

Kjenner ikke igjen denne beskrivelsen basert på egen erfaring. Helt klart at folk har ulike behov, forutsetninger og perspektiv på ting :p

Kjenner ikke igjen denne beskrivelsen basert på egen erfaring. Helt klart at folk har ulike behov, forutsetninger og perspektiv på ting :p
Ja;) jeg liker ikke den vognen i det hele tatt :p men sånn er det. ;) vet det er mange som liker den :) og det er bra det:)

Sniker fra november, må alltid innom vognprat i andre grupper for å se om det dukker opp noen tips:D

Har TFK mono combi etter førstemann og var storfornøyd med den vogna. Kjenner meg ikke igjen i at 3 hjul er ustabilt. Den er suveren på forskjellig underlag og kan også brukes til jogging om man ønsker det siden den har store hjul. Forhjulet kan låses for å gjøre den mer stabil på ujevnt underlag, og opplåst er den enkel å manøvrere i butikker etc. Liker spesielt godt at den har håndbrems, det er genialt hvis man triller mye i bakker:) Vært mye i bruk, men fortsatt like god trillekomfort. Solid vogn. Største minus synes jeg er at den er litt tung (ikke tyngre enn vogner flest, de færreste kan vel måle seg med Bugaboo her) og at kombidelen ikke kan legges helt ned når den brukes som sittedel. Vi fikk derfor ikke dratt nytte av at bagdelen gjøres om til sittedel, og byttet fort til sportsdelen. Den er romslig og kan brukes ut vogntiden. Synes heller ikke vogna er den fineste å se på, men kan absolutt anbefales til folk som ser etter en sporty og robust vogn:)

Vi bruker samme som sist. Emmaljunga nxt90 ergo. Også har vi en liten sentertrille til butikkturer etter hvert, og en babyjogger når baby blir større.

Hadde landa på bugaboo donkey, men minsten er jo 2 år når tvillingene kommer til :hilarious: Tvilling + trille, trillingvogn? Aner ikke :hilarious:

Hadde landa på bugaboo donkey, men minsten er jo 2 år når tvillingene kommer til :hilarious: Tvilling + trille, trillingvogn? Aner ikke :hilarious:
Min nektet vogn når han var 2. Minste som blir 2 i juni vil også helst IKKE sitte i vogn. Får han i vogna på morgenen fordi det er rutine :hilarious: men alle andre tidspunkter er det full nekt. Nå vet jeg ikke hvordan minste din er eller vil være, men tror jeg fortsatt hadde gått for tvillingvogn+søskenbrett med sete, eventuelt en ekstra trille når dere er to☺️

Min nektet vogn når han var 2. Minste som blir 2 i juni vil også helst IKKE sitte i vogn. Får han i vogna på morgenen fordi det er rutine :hilarious: men alle andre tidspunkter er det full nekt. Nå vet jeg ikke hvordan minste din er eller vil være, men tror jeg fortsatt hadde gått for tvillingvogn+søskenbrett med sete, eventuelt en ekstra trille når dere er to☺️
Da holder jeg på bugaboo donkey og får tak i søskenbrett til han, og kanskje få tak i ei ekstra trille som vi kan ha stående for lengre turer/ferier :love017 Nå er skoene mer poppis enn vogna, utenom når han skal hvile ❤️ Takker for tips!

Back
Topp