Har babyen lagt seg til med hodet ned?

Tvilling 1 ligger med hodet ned, tvilling 2 har snudd seg og ligger med hodet opp. Så får vi se hvordan de ligger ved neste ul kontroll
 
Her lå hun med hodet ned på forrige ul for 2 uker siden. Men hun romsterer fælt hele tiden. Her om dagen lå hun på tvers Nå er jeg litt usikker på hvordan hun ligger, men magen har sunket veldig, jeg har vært uvel og dårlig form i noen dager nå - og har en del mere kynnere som er ubehagelige.. skal på ny UL på fredag- så får vi se hvordan hun ligger da☺️Dette er nr 4☺️
 
Jeg mistenker at gutten snudde seg i går og har hodet opp nå. Heldigvis har jeg noen uker på meg enda hvor han kan snu seg ned igjen. Fastlegen min har ul-apparat og har sagt jeg kan komme så ofte jeg ønsker på slutten for å sjekke leie. Dette fordi jeg hadde uerkjent seteleie med første barnet :angelic:
 
Snuppa mi har hatt hodet ned på de tre siste ultralydene, det seneste var i går i uke 31+1, så satser på at det er favorittstillingen og at hun blir der. Legen sa det var stor sannsynlighet for at hun kom til bli der ☺️ Er førstegangsfødende. Skal på ny vekstestimering når jeg er 36+1, så satser på at jeg får «fasiten» da ☺️
 
Her ligger han med hodet ned, men er foreløpig en stjernekikker. Håper han har tenkt å snu seg litt :)

Min førstefødte elsket å ligge på min høyre side og lå derfor også an til å bli stjernekikker. Snudde seg ikke før riene begynte og endte opp med å komme "riktig" vei. Så det er håp enda :)
 
Min førstefødte elsket å ligge på min høyre side og lå derfor også an til å bli stjernekikker. Snudde seg ikke før riene begynte og endte opp med å komme "riktig" vei. Så det er håp enda :)

ganske så likt da. Han her også ligger på min høyre siden. Enda håp :)
 
Av nysgjerrighet hvordan kjennes det ut om babyen snur seg? Jeg har ikke peiling på hvor den ligger annet enn mistanke utifra spark og slikt.

på ul på lørdag lå hun med hodet ned, og har Absolutt ingen anelse om hun framdeles ligger slik altså.
 
Var på ultralyd igår og fikk vite at hodet hadde festet seg og at det var forklaringen på at jeg tisser oftere og kjenner mer press nedentil. Er uke 33+, men jeg trodde ikke de festa seg så tidlig, eller er det også veldig individuelt?
 
Var på UL i går, og da lå hun med hodet ned igejn, men ikke festet. Er nå 36+0, men overlegen trodde ikke at hun kom til å feste seg, siden det bare er 1,5 år siden jeg fødte sist. Det er ikke alltid de gjør det når man er flergangsfødende..
Skal på ny kontroll om 2 uker, da skulle vi visst snakke om vurdering av igangsettelse- uten at jeg skjønte helt hvorfor..Kan ha noe med alderen min å gjøre? Jeg er 38 , blir 39 i desember.. Også bruker jeg fragmin i tillegg pga en genfeil- og risikoen for blodpropp er litt større enn normalt.
 
Var på UL i går, og da lå hun med hodet ned igejn, men ikke festet. Er nå 36+0, men overlegen trodde ikke at hun kom til å feste seg, siden det bare er 1,5 år siden jeg fødte sist. Det er ikke alltid de gjør det når man er flergangsfødende..
Skal på ny kontroll om 2 uker, da skulle vi visst snakke om vurdering av igangsettelse- uten at jeg skjønte helt hvorfor..Kan ha noe med alderen min å gjøre? Jeg er 38 , blir 39 i desember.. Også bruker jeg fragmin i tillegg pga en genfeil- og risikoen for blodpropp er litt større enn normalt.

Det er greit å spørre hvorfor de vurderer igangsettelse ettersom fødselen kan bli tyngre og det er bedre for begge om det skjer naturlig. Men regner med at de har gode grunner for det.
Bruker selv fragmin pga genfeil men det er etter hva jeg har skjønt ikke kriterie for igangsettelse. Og vil ikke tro at 38 år er heller?
 
Tror fortsatt lillebror ligger i skråleie, med hode mot venstre hofte og rompa litt opp på høyre side.
Kontroll hos legen om 1,5 uke (35+6) så spent om jeg har rett eller om han har snudd seg.
Mellomste her snudde seg fra skråleie til hodeleie akkurat på uke 36.
 
Var hos jordmor i går. Hodet er ned, men har ikke festet seg (hun kunne "rugge" på det).
 
Her har han festa seg. Annengangs, så jordmor var litt overraska. Han ligger langt nede.
 
En med hodet ned, og en med hodet opp
 
Hodet ned, men litt opp og ned enda.
Men hun skaller, hikker og holder på så jeg kjenner henne på utsiden av rumpa mi. Virkelig merkelig følelse.
 
Kan man merke at den fester seg?

vet ikke om man kan merke at de har festet seg, men jeg fikk plutselig skikkelig mensen smerter og stikkinger ned mot symfysen og lyske, og på kontroll 2 dager etterpå fikk jeg beskjed om at det var festet og at det jeg hadde kjent trolig var festesmerter..så nå er det bare å begynne å forberede seg litt fremover....:smiley-chores011
 
36-ukers kontroll hos legen i dag og hun var sikker på at han har lagt seg med hodet ned (ikke festet)

Da håper jeg han holder seg der frem til fødsel :D
 
Back
Topp