Har babyen lagt seg til med hodet ned?

Var hos jordmor på mandag og da fikk jeg beskjed om at han hadde lagt seg med hodet ned. Det var ikke festet da, og jeg er rimelig sikker på at han har turnet litt etter den tid :hilarious: Er bare 34+3 i dag da, så han har litt tid på seg enda!
 
Her har han ligget med hodet ned lenge, tydeligvis vært en favorittstilling :hilarious: Ikke festet enda, da.
 
Her har hun ligget med hodet ned siden ihvertfall uke 27-28. Og ligger fortsatt med hodet ned, men det er ikke festet enda, og nå er jeg 36+1. :happy:
Veldig ubehagelig når hun presser rumpa opp i ribbeina mine, men ellers går det fint. Har morkaka foran så det demper jo en del. :happy:
 
Jeg var på 36 ukers kontroll i dag og fikk vite til både min og jordmors overraskelse at hodet er festet. Det har ikke skjedd med nr 2, 3 og 4, så blir spennende å se fremover om det har noe å si. Jeg har hatt kynnere og nedpress i mange uker nå. Det hadde jeg aldri med de første. Veldig spennende! Men forundrer meg ikke om jeg går over termin igjen :confused:

Er det andre flergangsfødende her som har erfaring med tidligere fødsel når hodet har festet seg tidlig?
 
Det er greit å spørre hvorfor de vurderer igangsettelse ettersom fødselen kan bli tyngre og det er bedre for begge om det skjer naturlig. Men regner med at de har gode grunner for det.
Bruker selv fragmin pga genfeil men det er etter hva jeg har skjønt ikke kriterie for igangsettelse. Og vil ikke tro at 38 år er heller?


Hei!:) Kom til en annen overlege enn sist, og han ville helst ikke sette igang noe, heldigvis!:) Så jeg går enda :) Han sa at hun forrige jeg var hos nok hadde sagt det fordi jeg bruker fragmin og de vil helst ha full kontroll på om jeg har tatt sprøyta den dagen eller ikke, pga blødningsfare og hvis jeg skulle ha epidural. Da er det litt risiko med blodfortynnende.
Fikk ny time til kontroll på termindato 4 august, og hvis det ikke var startet til da av seg selv, så skulle de tøye litt nedi der.
Jeg ønsker helst at det starter av seg selv så lenge det ikke er noe galt med frøkna der inne, har født 3 ganger før- der ene fødsel startet av seg selv og de andre to ble satt i gang, men da ble jeg satt i gang i uke 40. Første fødsel der det startet av seg selv fødte jeg i uke 39:)
 
Hei!:) Kom til en annen overlege enn sist, og han ville helst ikke sette igang noe, heldigvis!:) Så jeg går enda :) Han sa at hun forrige jeg var hos nok hadde sagt det fordi jeg bruker fragmin og de vil helst ha full kontroll på om jeg har tatt sprøyta den dagen eller ikke, pga blødningsfare og hvis jeg skulle ha epidural. Da er det litt risiko med blodfortynnende.
Fikk ny time til kontroll på termindato 4 august, og hvis det ikke var startet til da av seg selv, så skulle de tøye litt nedi der.
Jeg ønsker helst at det starter av seg selv så lenge det ikke er noe galt med frøkna der inne, har født 3 ganger før- der ene fødsel startet av seg selv og de andre to ble satt i gang, men da ble jeg satt i gang i uke 40. Første fødsel der det startet av seg selv fødte jeg i uke 39:)

Så bra at du fikk snakket med en annen lege og at dere har en plan :) Regner med du også har fått beskjed om å ikke ta sprøyten om du kjenner noe er på gang?
 
Så bra at du fikk snakket med en annen lege og at dere har en plan :) Regner med du også har fått beskjed om å ikke ta sprøyten om du kjenner noe er på gang?

Ja, det vet jeg :) Brukte fragmin forrige svangerskap også. Det blir nok helt naturlig fødsel denne gangen- heldigvis!:) Har regelmessige rier- hatt det siden i går ettermiddag☺️ Har ligget våken mesteparten av natten med rier hvert 4 minutt. Var inne for en sjekk i går kveld- da var det bare 2 cm åpning, så jeg fikk dra hjem igjen :) Men det blir nok baby i dag
 
Ja, det vet jeg :) Brukte fragmin forrige svangerskap også. Det blir nok helt naturlig fødsel denne gangen- heldigvis!:) Har regelmessige rier- hatt det siden i går ettermiddag☺️ Har ligget våken mesteparten av natten med rier hvert 4 minutt. Var inne for en sjekk i går kveld- da var det bare 2 cm åpning, så jeg fikk dra hjem igjen :) Men det blir nok baby i dag

Oh, så spennende! Masse lykke til :Heartred
 
Her har endelig hodet festet seg, så nå kan mini bare komme i løpet av de neste ukene
 
Oh, så spennende! Masse lykke til :Heartred


Tusen takk!! Lillesøster kom i går kl 1432❤️ Det gikk kjempefort☺️
Kom inn i 11 tiden med 4 cm åpning. Nå prøver vi å komme i gang med ammingen skikkelig. Hun er litt kvalm etter å ha fått i seg en del fostervann- så hun kaster mye opp og sover en del Men det går rette veien heldigvis
 
På 36 ukers kontrollen mente legen han lå med hodet ned, 38 ukers i dag og da var legen brått veldig usikker.. kontroll på sykehuset i dag da :)
 
36+4 og hodet ligger heldigvis fortsatt ned. Jordmor mente det var så vidt festet.
 
Her var det skråleie/tverrleie, så blir ny kontroll om 1 uke når jeg er 39 uker.
Skulle hode ligge ned da er det mulig de setter i gang.
Går vannet nå er det å legge seg rett ned og hentes med ambulanse :nailbiting:
Ellers estimert til 3,2 kg så han ser veldig frisk og fin ut:Heartred
 
Han har vært plassert med hodet ned ganske lenge tror jeg, jordmor tror nå at hodet også er festet. Plagene i overkroppen har blitt mindre de siste ukene (halsbrann f.eks), og verre i underkroppen (f.eks vann i bena og press på nerver), så det stemmer nok.
 
Sniker fra september.. jeg er 36+0 i dag og har også en som fortsatt ligger i seteleie. Har du vært på noe kontroll? Hva sier legene til deg?

Jeg fikk valget mellom å forsøke vending, planlegge keisersnitt eller forsøke setefødsel. Virket som at valget var helt opp til meg egentlig. Men takket ja til å forsøke vending først, og var på det i går. Gikk veldig greit egentlig. For meg var det ikke spesielt vondt og tok under 5 minutter (men med en del venting og observasjon etterpå). Var ganske god plass, så babyen snudde seg veldig greit. På en annen side gjør jo det at det er litt lettere for han å snu seg selv tilbake, så får bare se om han blir liggende eller ei. Skal på kontroll igjen om et par uker. Hvis han snur seg tilbake anbefaler de setefødsel for meg fordi jeg har født æ et relativt stort barn før, men er til syvende og sist mitt valg.

Har du vært på kontroll på sykehuset enda?
 
Back
Topp