Har babyen lagt seg til med hodet ned?

marihøna82

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 30+5 og hun har nå lagt seg med hodet ned. Det merkes! Sparkene går helt fint, men jeg synes det er skikkelig ubehagelig til tider med bevegelsene der nede med hodet. Det er spesielt mye action om kvelden. Flere som kjenner på det samme?
 
Usikker på hva det er jeg kjenner, men helt nede mot venstre side er det veldig mye aktivitet. Ligger jeg på venstre side føles det som jeg «ligger på» hodet hans eller noe :eek: 31+2 her:D
 
Ja, her har h*n lagt seg med hodet ned og i riktig posisjon :)
 
Her har han og lagt seg ned, kjenner veldig mye bevegelse og olling og hikking, og som du sier spess på kveldene :D Men lite ubehageligheter, bare litt når han strekker på seg og "står" ut mot magen. En dag fant han en nerve, trudde jeg skulle kjøre av veien, f... så vondt ! Det var nede mot lysken på høyre siden.
Begynte å kjenne han veldig tidlig, så det føles som en sterk gutt :Heartblue
 
Usikker på hva det er jeg kjenner, men helt nede mot venstre side er det veldig mye aktivitet. Ligger jeg på venstre side føles det som jeg «ligger på» hodet hans eller noe :eek: 31+2 her:D
Hehe, kjenner til den der ! Men her er det motsatt side, han "liker ikkje" at jeg ligger på høyre side, da sparker og oller han noe voldsomt og roer seg når eg legger meg på venstre side. 32+0 i dag :knegg:
 
Jeg er jo en av de siste her inne, men svarer likevel. For min har lagt mye på tvers, og mye i seteleie (kjentes iallfall slik ut). Men nå er jeg 28 fullgåtte og han har lagt med hodet ned i et par uker nå. Kjenner mer spark oppover, og når han hikker så kjenner jeg det rett over symfysen, så mistenker at det er hodet som ligger der nede :) Jeg var på 3D-ul i uke 26, da lå han med hodet ned og jordmor sa at nå kom han mest sannsynlig til å bli liggende slik fremover. Så jeg hååååper det!
 
Hun ligger med hodet ned, men det har ikke festet seg. Romsterer en del, og plutselig en dag har hun snudd seg med rompa ned igjen. Storebror festet seg i uke 35, jordmor sa det var vanlig fra uke 36.
 
Her er det full turning, ikke lagt seg til ro enda. 29+6 i dag.
 
Usikker på om hun har lagt seg til ro ennå, men har i det siste begynt å kjenne en del kribling øverst i magen så mulig hun sparker oppover. Kjennes litt ut som hodet er i nedre del av magen. Er bare 28 uker da, så fortsatt litt tid igjen til å finne seg til rette.
 
Her ligger hun med hodet ned! 30+5 i dag. På ekstra ul i går sa de at hun lå langt ned i bekkenet, men at hun fremdeles hadde plass til å snu seg og romstere rundt, så ikke festet seg antar jeg når de sa det sånn! Hun lå med hodet ned når legen kjente etter i uke 28 også.. :)
 
Er 30+3 i dag, og mistenker at hun har hode ned nå ja. Romsterer en del rundt, men mest med hode ned, tror jeg. Jeg er førstegangs så jeg aner virkelig ikke. Men økt press ned på venstre side nå.

Men etter jeg mistenkte at hun har hode ned har jeg også kjent nedpress(?) kjennes ut som at noe trykker på musa mi for å si det sånn. Veldig mange ganger iløpet a dagen. Også at noe er på tur ut av musa, kjennes det ut som. Akkurat som at en litt tørr tampong sitter litt oppi liksom. :hilarious: Er litt merkelig bare det å gå, kjenner noe i musa liksom.
Er dette normalt tror dere, er det det som er nedpress? Og ikke noe å bekymre seg for?:hilarious:
 
Skjønner ikke helt hvordan han ligger egentlig. De fleste bevegelsene er bare store bølger over hele magen. Det kommer også ofte noen sterke dytt utover i nærheten av ribbbenet på høyre side. Det er ofte mye trykk der. Det er også mye aktivitet rett nedover. Så enten ligger han i seteleie og sparker oppover eller omvendt. Og en liten stund nesten hver dag virker det som han legger seg i tverrleie, siden det kommer spark rett ut på sidene. Spesielt om natta. Så han flytter nok på seg en del fortsatt.
 
Er ikke noe baby helt nede hos meg...eller det var noe romstering helt nede ene dagen. Ligger mer og trykker oppi lungene. Men kommer neppe til å feste seg.. er nr 7, og har nok altfor god plass. Nr 6 snudde seg fra hodeleie til seteleie samme dag han ble født...
 
Mini romsterer veldig og har ikke noe fast leie enda. Virker som at det er god plass etter storesøster fortsatt. Stort virker det som at han (basert på sparkene) ligger i seteleie, tverrleie eller noe i mellom. Eneste stedet jeg ikke har kjent spark er oppover, så tydelig at det ikke er populært helt enda. Får bare håpe han snur seg i tide. Men er fortsatt litt tid igjen (28+4)
 
Min la seg med hodet ned i uke 28, og har vært der siden (uke 32 nå). Hodet var helt ned mot livmorhalsen når jeg var på ultralyd denne uken :happy:
 
uke 28 her, hun har hatt rumpen ned hele tiden, snudde seg i helgen som var, og da med hodet ned tom. tirsdag, så har ho snudd seg igjen og ligger med rumpen ned... frøken snurr har enda ikke bestemt seg :happy6
 
Begge hadde hodet ned på sist kontroll, tror de gjør det fortsatt selv om det er mye romstrering
 
Var på jordmortime i dag og hun bekreftet at lillegutt ligger med hodet ned (jeg fikk tilogmed kjenne på hodet, trodde ikke det var mulig nesten!) :) Men, hun sa at han kan fortsatt snu seg, så vi får vente å se hvordan det blir til slutt :)
 
Her tror jeg han ligger alle veier - er veldig mye romestering og spark i alle kanter...
Skal til jordmor om 12 dager så er spent på hva hun sier :) mistenker at han trives best i tverrleie.
 
Back
Topp