Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

Jeg må heldigvis bare gå på dem til jeg får mensen og skal starte med sprøyter. Det er for å samle veksten av folikler i håp om at det gir mer gode egg ut. Jeg er litt roligere i dag enn i går. Tror ikke søvnmangel hjalp noe særlig på psyken. Er jeg heldig så er det bare et par dager til nå med drittpillene, så er jeg ferdig med dem. Syklusen har vært stabil som en klokke nå etter at jeg mistet tvillingene. Så tror mensen kommer nå på torsdag.

Jeg fikk ikke så mye reaksjon forrige runde med pillene. Så er nok litt uflaks bare at det skjedde nå. Man reagerer jo forskjellig fra gang til gang også har jeg forstått på andre her inne. Forhåpentligvis vil jeg få lønn for strevet tilslutt. ❤️
Jeg krysser alt jeg har for deg ❤️❤️

Nå er mensen kommet. Melding sendt til klinikken og sprøyter gjort klar. Jeg tror jeg er klar for siste runden nå. Må bare hoppe i det og håpe det går vår vei nå. Jeg skal ha 375 Menopur. Det var såpass vondt å trykke inn alt på 300 sist runden. Så nå har jeg delt det over 2 sprøyter. Vil heller ta to stikk og ha litt mindre mengde på hvert stikk. Viktigste er jo at jeg får dosen som er oppgitt, ikke at alt settes på samme stikket vil jeg tro.

Gruer meg til Fyremadel når jeg kommer til dag 6. Hater den.. men må man så må man. Gøyeste sprøyta å sette er Ovitrelle. Den er jo ikke noe vondt i det heletatt. Gonapeptyl er sånn omtrentlig som Fyremadel og jeg skal da trøkke innpå 2 sånne. Jaja. Gleder meg til å være ferdig med egguttak. Så får dette her gå som det går.

Ææh, fyremadel svir litt, ja.. men ingen av sprøytene var så ille som jeg trodde. Men jeg måtte bare sette 125; med bemfola, så ikke så veldige mengder. Fyremadel og gonapeptyl er der vel bare en mengde på.. og de svir litt, gitt...! Men hva man ikke gjør for å få spiren sin!

Jeg fikk "pingle"doser i forhold til deg ser jeg.

Krysser fingra for denne runden :)

Vi vurderer litt vi også, men ventetida er så lang, at jeg blir helt demotivert av og se lengden.

Jeg fikk "pingle"doser i forhold til deg ser jeg.

Krysser fingra for denne runden :)

Vi vurderer litt vi også, men ventetida er så lang, at jeg blir helt demotivert av og se lengden.
Ja jeg trenger tydeligvis ganske bra med medisiner før det skjer noe. Jeg fikk altså 7 egg ut med 300 Menopur og de må befruktes med ICSI på tross av god kvalitet på svømmerne til samboeren. Så det forklarer nok hvorfor jeg brukte så lang tid på første barnet også. Det var da jeg var i starten av 20-årene og hadde friske eggledere. Så noe sier meg at jeg bør være veldig glad for at jeg har de barna jeg har. Men håper jo at det er mulig å få til ett siste barn. ❤️

Da var 375 Menopur satt. Jeg spurte sykepleier for sikkerhetsskyld i dag om det var greit å dele det i to sprøyter som jeg hadde tenkt. Det var helt i orden sa hun. Så da gjorde jeg det. Det var definitivt lettere å sette to sprøyter med mindre innhold i. Stikkene i seg selv er jo ikke så vondt.

Sender en stor optimistisk klem :love7
Det er ikke rart om psyken sliter, du har vært igjennom noe traumatisk. I tillegg til at det tar tid å komme seg, hjelper det nok ikke med hormonene du tar. Håper virkelig det blir full klaff nå:Heartbigred
Da jeg mistet mine to tok det lang tid før psyken var oppe igjen

Jeg har kjent mye rart i eggstokkene denne gangen. 5. Dagen med sprøyter unnagjort nå. Nå blir det Fyremadel på morgenen i tillegg framover. Gud som jeg gruer til den. Det må jo bare gå, men jeg vet at den svir noe helt grusomt. Det er som å bli stukket av veps på magen. Jeg seriøst hater akkurat den. Nå håper jeg at det blir siste gang i hele mitt liv at jeg må sette de dumme sprøytene.

Det er ømt i eggstokkene akkurat nå. Det verker og sprenger. Det må da bety at noe er på gang får vi tro. Håper på mer enn 7 egg denne gangen.

5 egg første gang på Menopur, 7 egg da jeg hadde Progynova kur før stimulering. Progynova denne gangen også pluss økt dose. Herregud om det ikke blir noe mer egg nå så vet jeg ikke altså. Men jeg tør ikke å håpe på å få noe på frys iallefall. Sist var det 2 embryo som visstnok skulle være god nok til innsett. Det ene var bedre enn det andre, så de bestemte seg for å sette inn det beste. På dag 4 døde det som ikke var så godt. Så jeg får jo ikke mer enn ett bra per uttak uansett virker det som.

Om det finnes en gud, kjære vakre vene, la det bli minst ett bra denne gangen. La det bli til en liten baby.

Jeg får ikke til å sove. Skal opp tidlig og med båten i morgen. Det føles litt som om resten av livet avgjøres i morgen. En sjebnedag der vi får vite om medisinene har gjort sitt. Dette forsøket er på mange måter tøffere enn de andre. Jeg tør ikke tillate meg å håpe for mye.

Spent på når uttak blir. Håper det blir på torsdag, da har mannen fri fra jobb og det passer best for oss å reise. Jeg kan ikke ha med meg eggløsning sprøyter på båten siden de må ligge kaldt. Jeg er sent hjemme i morgen kveld også, så det kan bli knøvlete å få til hvis de mener uttak må skje på onsdag og at jeg skal sette sprøytene allerede i morgen kveld. Jeg krysser fingrene for at det blir minst mulig tull og stress nå. Resept er pakket ned i tilfelle jeg må hente ut mer Menopur. Håper jeg slipper det. Har nok til en sprøyte til i morgen kveld.

Hodet spinner og kverner på alle mulige slags scenario akkurat nå. Slitsomt. Men tyder jo på at dette her betyr mye for meg. Gleder meg til å bli ferdig uansett resultat.

Herregud som det sprenger i eggstokkene mine. Dette er definitivt mer enn første gang jeg gikk gjennom det her. Ikke sikkert det er så mye mer egg, men sprengt er det og jeg er så redd for overstimulering. Jeg er så redd for at de vil si at jeg må ha fullfrys og at ingenting overlever til frysing. Puste rolig.. Jeg får uansett ikke gjort noe mer nå med det. Må bare se hva de sier i dag og håpe det beste.

Det er en del bølger i dag og jeg blir så fort dårlig. Håper jeg slipper å kaste opp frokosten min på turen. Har mer enn nok med å takle at det er så sprengt nedi magen.

Lykke til på kontroll i dag, krysser fingrene for mange fine egg :love017

5 eggposer og variert størrelse. Legen starta med å si at hun har håp siden vi greide å oppnå svangerskap på forrige runden. Men hun så ikke akkurat veldig fornøyd ut da hun fikk se hva som kom opp på skjermen. Jeg kjente bare verden raste litt sammen. Jeg hadde sånn håp om flere egg denne gangen i og med at jeg har kjent så mye ubehag og spreng.

Det er jo usikkert hvor mange egg det blir tilslutt og neppe full pott. Jeg har helt mistet troen på at det blir noe denne runden. Q-10 har IKKE fungert for å si det sånn. Dette var elendig resultat med tanke på hvor høy dose med Menopur jeg har gått på nå. 375 IU! Kan vel ikke gi helt opp håpet enda, så må si jeg håper de to sprøytene med Gonapeptyl pluss Ovitrelle var verdt det. Måtte sitte på doen inne på båten fra Bergen for å sette sprøytene. Det var ikke noe særlig opplevelse.

Jeg tror jeg heller mot eggdonasjon hvis nå ikke denne gangen går bra. Kanskje vi kan forsøke en siste gang hos en annen klinikk. Men spørs vel om ikke det bare blir bortkastet penger. Vi har ikke ubegrenset å ta av, så her må vi gjøre noen valg og se hva som lønner seg for oss. Jeg tror eggene mine egentlig har gjort sitt.. de virker dårlig. Det er vondt og skuffende, men dessverre realiteten. Alderen jobber i mot meg.

Jeg har 2 fra før, så det er nok mannen som kjenner mest på det. Jeg ønsker jo selvfølgelig å ha et felles barn med han og som er litt av meg og litt av han. Men om den er bare litt av han så er det godt nok. Det blir meg som bærer fram baby og jeg som blir mamma. Jeg vil elske den ungen akkurat like mye som de to andre. Tror vi har mye bedre sjanse til å lykkes om vi får egg av noen som er ung og frisk.

5 eggposer og variert størrelse. Legen starta med å si at hun har håp siden vi greide å oppnå svangerskap på forrige runden. Men hun så ikke akkurat veldig fornøyd ut da hun fikk se hva som kom opp på skjermen. Jeg kjente bare verden raste litt sammen. Jeg hadde sånn håp om flere egg denne gangen i og med at jeg har kjent så mye ubehag og spreng.

Det er jo usikkert hvor mange egg det blir tilslutt og neppe full pott. Jeg har helt mistet troen på at det blir noe denne runden. Q-10 har IKKE fungert for å si det sånn. Dette var elendig resultat med tanke på hvor høy dose med Menopur jeg har gått på nå. 375 IU! Kan vel ikke gi helt opp håpet enda, så må si jeg håper de to sprøytene med Gonapeptyl pluss Ovitrelle var verdt det. Måtte sitte på doen inne på båten fra Bergen for å sette sprøytene. Det var ikke noe særlig opplevelse.

Jeg tror jeg heller mot eggdonasjon hvis nå ikke denne gangen går bra. Kanskje vi kan forsøke en siste gang hos en annen klinikk. Men spørs vel om ikke det bare blir bortkastet penger. Vi har ikke ubegrenset å ta av, så her må vi gjøre noen valg og se hva som lønner seg for oss. Jeg tror eggene mine egentlig har gjort sitt.. de virker dårlig. Det er vondt og skuffende, men dessverre realiteten. Alderen jobber i mot meg.

Jeg har 2 fra før, så det er nok mannen som kjenner mest på det. Jeg ønsker jo selvfølgelig å ha et felles barn med han og som er litt av meg og litt av han. Men om den er bare litt av han så er det godt nok. Det blir meg som bærer fram baby og jeg som blir mamma. Jeg vil elske den ungen akkurat like mye som de to andre. Tror vi har mye bedre sjanse til å lykkes om vi får egg av noen som er ung og frisk.

Først og fremst; sender deg en klem, for vet du hadde håpet på mer ❤️ Også heier jeg på eggene dine...!
Q10 trodde jeg skulle bedre egg kvalitet, og ikke nødvendigvis mengde, så kan jo håpe det virket såpass at du får i alle fall ett godt egg?

Mtp eggdonasjon, så vil litt av ditt dna deles med ungen uansett siden du bærer den, så.. selv om den har donors genmateriale, så vil babyen få "gromiljø" fra deg, og dermed få litt av deg også. Litt usikker på hvordan det funker; men det er tydeligvis forskningen også. Uansett, det vil jo bli ditt barn likevel ❤️

Forøvrig, håper jeg dere får en perfekt liten blasto til å sette inn, fra dette uttaket!
Lykke til de neste dagene, håper på godt nytt fra deg!

Eggutak i går og i dag var beskjed at vi har 6 befruktet! De fant 8 egg, ikke 5 sånn som hun første sa. Alle 8 var i utgangspunktet modne, men det ble altså 6 som hadde blitt fine til i dag. Så krysser vi fingrene for at flest mulig av dem overlever de nærmeste dagene. Skulle få en oppdatering på dem i morgen. Gruer meg litt til helga når vi da ikke får vite noe som helst. Jeg må reise såpass tidlig på mandag at jeg rekker ikke å få beskjed om det er noe å sette inn. Må bare håpe på det beste.

Eggutak i går og i dag var beskjed at vi har 6 befruktet! De fant 8 egg, ikke 5 sånn som hun første sa. Alle 8 var i utgangspunktet modne, men det ble altså 6 som hadde blitt fine til i dag. Så krysser vi fingrene for at flest mulig av dem overlever de nærmeste dagene. Skulle få en oppdatering på dem i morgen. Gruer meg litt til helga når vi da ikke får vite noe som helst. Jeg må reise såpass tidlig på mandag at jeg rekker ikke å få beskjed om det er noe å sette inn. Må bare håpe på det beste.
6 er jo fantastisk bra :love7

Så bra! 8 er et fint antall ut, og 6 befruktet er supert! (Bedre enn jeg fikk da jeg hadde uttak ;) ) håper det blir et finfint gullegg til innsett! :)

Back
Topp