Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

Kjære deg. Dette var helt ubeskrivelig vondt å lese. :(

Sender alt jeg har av varme tanker til dere. :Heartred

Nei nei nei kjære deg :Heartred Har virkelig ikke ord. Helt fryktelig :sorry:

Jeg har ikke orket å være innom forumet på en stund. Men begynner å bli mer meg selv igjen nå. Det her har vært vondt og vanskelig, men jeg kommer meg gjennom det. Samboeren er god å ha i det hele. Vi snakker mye og finner på ting sammen.

Jeg har nå kommet såpass langt at jeg har bestilt meg vitaminer og tilskudd med tanke på å gjøre meg klar til siste IVF forsøket vårt i 3 pakken vi kjøpte hos Hausken. Jeg aner ikke hvordan vi skal gjøre om det forsøket ikke lykkes. Har ikke spurt klinikken om det går å kjøpe nytt sånn 3 pakke ting eller om vi da på en måte har brukt opp det tilbudet en gang for alle. Det står lite om akkurat den problemstillingen på nett.

Jeg tenker at vi må da vel ha en sjanse til å lykkes igjen? Det var jo ikke IVF'en som feila, det var rett og slett på grunn av at egget delte seg og ble til tvillinger og med den ekstra skumle tilstanden der begge lå i samme fostersekk. Stakkars samboeren min. Han hadde begynt å få tro på at det skulle gå bra og at vi var ferdig med IVF. Men sånn ble det altså ikke. Jeg er ikke akkurat overbegeistret over å måtte ta sprøyter på nytt og gjennom enda et nytt eggutak. Men jeg er så absolutt ikke klar for å gi meg. Jeg ønsker meg dette her bare enda mer. Ingen kan erstatte guttene jeg mistet, men jeg vil bare at vi skal få en god slutt på alt dette strevet.

Jeg har nå gått på Q10 en stund fordi flere anbefaler det med tanke på egg kvalitet. Men jeg begynner jammen meg å lure på om jeg kanskje burde gått fast på det. Fyttigrisen! Jeg har plutselig mer energi og føler meg bedre enn jeg har vært på flere år! Jeg har plutselig krefter til å fungere sånn som jeg har sett andre fungere! Jeg har jo lurt på om det var noe galt med meg og om jeg hadde en form for utmattelses syndrom, men fikk jo ikke det til å stemme helt heller.

Jeg har fått fikset og ordnet masse og har mer energi til ungene mine. Mer tålmodighet og blir ikke så fort lei og sliten. Samboeren merker det også. Han kommer hjem til striglet hus fordi jeg har kjeda meg og har vasket og rydda. Det er helt utrolig rart! Jeg har aldri greid å holde det gående sånn som det der før. Jeg setter det helt klart i sammenheng med Q10 tilskuddet. Det har blitt sånn gradvis etter at jeg begynte å ta det.

Jeg skal muligens på blodfortynnende nå neste forsøk og har lest at Q10 ikke bør tas samtidig. Det var noe dritt da, for jeg har ikke lyst til å kutte det ut når det tydeligvis påvirker meg såpass som det gjør. Men må jo bare det da hvis det kan ødelegge effekten av blodfortynnende. Håper jeg slipper å ta det. Alt avhenger av svarene fra sykehuset. Vi får vite om det var morkaken som sviktet eller ikke sånn mot slutten av August kanskje. Var det morkakesvikt så blir det blodfortynnende på meg. Krysser fingrene for at jeg slipper. Frister ikke så mye å måtte ta ekstra med sprøyter etter at jeg er ferdig med stimulering. Men må man, så må man.

Jeg har nå gått på Q10 en stund fordi flere anbefaler det med tanke på egg kvalitet. Men jeg begynner jammen meg å lure på om jeg kanskje burde gått fast på det. Fyttigrisen! Jeg har plutselig mer energi og føler meg bedre enn jeg har vært på flere år! Jeg har plutselig krefter til å fungere sånn som jeg har sett andre fungere! Jeg har jo lurt på om det var noe galt med meg og om jeg hadde en form for utmattelses syndrom, men fikk jo ikke det til å stemme helt heller.

Jeg har fått fikset og ordnet masse og har mer energi til ungene mine. Mer tålmodighet og blir ikke så fort lei og sliten. Samboeren merker det også. Han kommer hjem til striglet hus fordi jeg har kjeda meg og har vasket og rydda. Det er helt utrolig rart! Jeg har aldri greid å holde det gående sånn som det der før. Jeg setter det helt klart i sammenheng med Q10 tilskuddet. Det har blitt sånn gradvis etter at jeg begynte å ta det.

Jeg skal muligens på blodfortynnende nå neste forsøk og har lest at Q10 ikke bør tas samtidig. Det var noe dritt da, for jeg har ikke lyst til å kutte det ut når det tydeligvis påvirker meg såpass som det gjør. Men må jo bare det da hvis det kan ødelegge effekten av blodfortynnende. Håper jeg slipper å ta det. Alt avhenger av svarene fra sykehuset. Vi får vite om det var morkaken som sviktet eller ikke sånn mot slutten av August kanskje. Var det morkakesvikt så blir det blodfortynnende på meg. Krysser fingrene for at jeg slipper. Frister ikke så mye å måtte ta ekstra med sprøyter etter at jeg er ferdig med stimulering. Men må man, så må man.

Så hyggelig å høre fra deg ❤️

Håper dere får gode svar i august og et vellykket forsøk når den tid kommer :)

Så utrolig flott effekt!! Kan du legge ved link til hvilken q10 du bruker? :-D må teste selv.

Jeg tok sprøyter daglig til uke 14, men husker det var særdeles godt og slutte da. Var nok nålepute da kjente jeg.

Der minte du meg på at jeg gikk på det, det må jeg skaffe meg igjen :) Q10 altså.

Så utrolig flott effekt!! Kan du legge ved link til hvilken q10 du bruker? :-D må teste selv.
Heisann. Så ikke dette svaret før nå. Jeg har ikke brukt den som er "riktig" type Q10 som blir anbefalt av andre her inne. Men det ser ut til å ha en effekt på meg uansett. Jeg har økt dosen da og tar litt mer enn det står man skal på pakka. Satser på at det veier opp for at det er den mindre effektive sorten. Hvis du blar deg et par sider bakover i Assistert gruppa så vil du finne tråd som omhandler Q10 og der står det hvilken type som er den riktige.

Jeg kjenner på at det nærmer seg tiden guttene skulle blitt født. Jeg skulle vært 28 uker på vei i dag. Det skulle vært bare 4 uker igjen til keisersnitt. Jeg hadde sikkert vært stor som en hval med to livlige gutter som krangla om plassen inni magen.

Det har gått greit en stund nå, men etterhvert som jeg nærmer meg 32 uker, jo mer sårt er det. Nå er iallefall gravstein under produksjon. Regner med at det tar litt tid før det er ferdig siden det er sommerferie nå.

Det nærmer seg også tid for nytt forsøk. Jeg er spent og full av håp. Nå vet jeg jo at vi kan bli gravide. Så selv om det er ganske så nervepirrende at det er siste forsøket vårt, så har jeg en merkelig ro i meg også. Jeg har tro på at vi skal kunne få til. Tror jeg er mer optimist enn hva jeg har godt av. Men velger å heller ha håp og leve i det fram til noe annet skjer.

Det tror jeg er noe jeg lærte meg av tvillingene. Det å måtte ta en dag av gangen og la håpet få styre. Det har jeg fortsatt med selv etter at de døde. ❤️ Jeg vil aldri glemme guttene og vil alltid elske dem.

Jeg strever psykisk om dagen. Det er tøft dette her altså. Har vært på graven til tvillingene i dag og der kom det masse tårer. Det føles så utrolig vondt og bittert at de ikke skulle få lov å møte oss og få vite hvor elsket og ønsket de var. Kosedyrene som datteren min ville gi dem, sitter der trofast i regn og alt slags vær og passer på.

Jeg har ønsket å prøve nytt forsøk nå ganske fort etter at jeg mistet dem, men nå som det er så nært kjenner jeg at det blir tungt. Jeg vil aller helst ha de to små og de kan jeg jo ikke få. Får sånne tanker om at jeg vil at de skal sette inn 2 sånn for å øke sjansen for at det blir tvillinger igjen. Men det er jo i grunn ikke så lurt. Det er jo høyere risiko for at noe skjer når det er to. Jeg hadde akkurat vennet meg til tanken på to og hadde begynt å glede meg.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil, så det beste er nok å bare overlate til legen på klinikken å bestemme hva som skal settes inn og ikke. Håper bare vi får gode egg denne gangen. Jeg har iallefall gjort mitt beste med kostholdet og tilskudd. Jeg har også unngått å ta ibux i tilfelle det skulle påvirke eggene negativt. Jeg har egentlig ganske smertefull menstruasjon, så jeg har tynet meg gjennom det og brukt varmeflasker til smertelindring.

Vekta har iallefall gått nedover og formen min har blitt bedre enn den har vært på lenge. Så denne gangen har jeg garantert et bedre utgangspunkt for å få et sunt svangerskap. Jeg er fortsatt i kategorien fedme. Men jeg føler meg energisk og frisk for tiden. Klærne henger og slenger og jeg har masse løs hud plutselig. Så det er ikke bare på vekta det er synlig. Det merkes på hele kroppen. Jeg rekker nok ikke å gå ned så veldig mye mer før forsøket, men om jeg da blir gravid så blir målet å fortsette med trim og det gode kostholdet sånn at jeg ikke fyker opp i vekt igjen.

Jeg bare håper det går bra nå og at vi tilslutt ender opp med en eller flere babyer. Vi får ta i mot det vi får hvis vi er så heldige at det går bra. Tror det kommer til å bli tøft psykisk hvis vi lykkes også. Fordi da kommer jeg jo til å være livredd for at noe skal skje. Jeg kommer til å bli ordentlig hønemor. Jeg er egentlig en veldig avslappet mor, men kommer vel til å bli helt på styr. Haha uff... nei nå får vi bare vente og se hva som skjer. Det er mye tanker om alt mulig. Men vi styrer fint lite hva som skjer her i livet.

Jeg har satt inn to egg to ganger, og hadde ikke vært redd for og gjøre det igjen.
Husker jeg mista ene egget natta før tidlig ultralyd. Men hadde ikke vært redd for og gjøre det igjen.

Jeg har satt inn to egg to ganger, og hadde ikke vært redd for og gjøre det igjen.
Husker jeg mista ene egget natta før tidlig ultralyd. Men hadde ikke vært redd for og gjøre det igjen.

Jeg er absolutt ikke redd for å få tvillinger. Men jeg vet at jeg vil være veldig nervøs under svangerskapet om det skulle være 2 der. Jeg er redd for å miste sent uti svangerskapet igjen på grunn av komplikasjoner. Samtidig hadde det vært fantastisk om det ble 2 små. Jeg var så klar for det og gledet meg sånn over at de skulle være 2 brødre som skulle gjøre alt sammen. De to eldste er såpass mye eldre at om vi får bare en, så vil den i praksis bli enebarn om få år når de eldste flytter ut. Ikke at det er noe galt med det da. Men så for oss hvor fint det ville være med 2 og hvor mye glede de ville ha av hverandre.

Tenker at dette er egentlig ikke noe vits i å sitte å spekulere noe mer på egentlig. Jeg har jo aldri pleid å få noe mer enn ett levedyktig embryo uansett. Så hvorfor skulle det være noe annerledes denne gangen. Mest sannsynlig blir det ett bra og kanskje en eller to sånne halvdårlige med mye fragmentering og rare greier. Skal være veldig godt fornøyd om vi får ett bra som kan settes inn.

Leste hele dagboken din, ble spent på dine vegne.. før det ble kjempetrist når du mistet dine to små... Uff.. ❤️

Her skal jeg følge med, håper neste gang gir en perfekt liten terminspire!

Progynova er bæsj.. just saying. Jeg er mer ustabil enn en fyllik på sykkel i snøstorm. Altså det er jo helt latterlig. Tårer renner og jeg reagerer på alt. Jeg gleder meg til å bli ferdig med det. Haff.. glad for å ha hatt en sommer uten hormontull for denne runden blir nok knalltøff.

Kjedelig at du reagerer sånn på dem!
Jeg reagerte ikke selv på dem; heldigvis, for måtte gå på dem fra tr, frem til uke 10 i svangerskapet.. men er jo østrogen, så er klart at det kan gjøre litt kluss.

Progynova er bæsj.. just saying. Jeg er mer ustabil enn en fyllik på sykkel i snøstorm. Altså det er jo helt latterlig. Tårer renner og jeg reagerer på alt. Jeg gleder meg til å bli ferdig med det. Haff.. glad for å ha hatt en sommer uten hormontull for denne runden blir nok knalltøff.
Såå enig!
Jeg blir så sykt ustabil :hilarious:
Jeg er så redd det er det eneste som skal fungere for min del, men prøver (nesten heldigvis) en gang uten nå.
Krysser fingrene for deg, og at det er verdt alle utfordringene med Progynova! :D

Jeg må heldigvis bare gå på dem til jeg får mensen og skal starte med sprøyter. Det er for å samle veksten av folikler i håp om at det gir mer gode egg ut. Jeg er litt roligere i dag enn i går. Tror ikke søvnmangel hjalp noe særlig på psyken. Er jeg heldig så er det bare et par dager til nå med drittpillene, så er jeg ferdig med dem. Syklusen har vært stabil som en klokke nå etter at jeg mistet tvillingene. Så tror mensen kommer nå på torsdag.

Jeg fikk ikke så mye reaksjon forrige runde med pillene. Så er nok litt uflaks bare at det skjedde nå. Man reagerer jo forskjellig fra gang til gang også har jeg forstått på andre her inne. Forhåpentligvis vil jeg få lønn for strevet tilslutt. ❤️

Back
Topp