Håperpånr3 lufter litt tanker

Tusen takk :love7 Det har vært litt utfordringer etter coronaen med oppsigelser, permitteringer osv, så sjefen ønsker litt tid på seg til å løse det med bemanning. Skjønner utfordringen og jeg kommer ikke til å si noe, men dersom det er noen som spør føler jeg ikke at jeg akkurat kan lyve når jeg bikker 12 uker neste uke. Det er jo offisielt for alle andre, så får se hvordan det blir :)

Vi pleier å være mye hjemme vi altså, men ta dagsturer hit og dit og finne på litt mer med barna. Ettersom jeg har vært mye dårlig har jeg ligget mye i sengen og vært fraværende på den måten, og det kjenner jeg veldig på nå. I tillegg synes jeg det er stusselig at vi ikke har sett og opplevd noe særlig i sommer. Mannen er strålende fornøyd, for han har fått bygget masse i hagen og holdt på, så godt han er fornøyd hvertfall :) Ja, det er litt som du skriver, at den føles bortkastet.. Samtidig hadde jeg ikke klart å jobbe, så det var jo bra sånn sett.

Gleder meg sånn til barna mine får søskenbarn og de kan kose seg sammen, foreløpig har det kun vært mine som har vært barn fordi jeg har unge søsken. Men nå er det straks to babyer + vår attpåklatt som kan leke sammen, så det blir veldig stas! Godt å høre at det anbefales :joyful::Heartpink
Det kan jeg forstå, men skjønner også at det kan bli litt problematisk når du allerede har litt mage:oops: Det er vel ofte sånn, at man selv føler veldig på at en ikke har bidratt eller vært så mye med familien som man skulle ønske. Men når man er så dårlig må man kanskje nesten bare godta det :happy:
Det er alltid stas med familieforøkelse :joyful: Har 3 tantebarn selv, ble tante lenge før jeg tenkte på barn , men har alltid elsket å være med dem, det er liksom ekstra stas :D Håper også våre barn blir på samme alder med noen søsknenebarn, det hadde vært fint :)

For en koselig oppdatering! Ser ut som om du har fått skikkelig babykul nå, gleder meg til min blir mer som din mage. Her er jeg bare oppblåst og pløsete:shifty:

Når du skriver at mannen har fått bygget masse i hagen siden dere har vært så mye hjemme, må det kun være positivt! Tenk så mye av prosjekter som er blitt unnagjort allerede, og som dere slipper neste sommer :D

Det kan jeg forstå, men skjønner også at det kan bli litt problematisk når du allerede har litt mage:oops: Det er vel ofte sånn, at man selv føler veldig på at en ikke har bidratt eller vært så mye med familien som man skulle ønske. Men når man er så dårlig må man kanskje nesten bare godta det :happy:
Det er alltid stas med familieforøkelse :joyful: Har 3 tantebarn selv, ble tante lenge før jeg tenkte på barn , men har alltid elsket å være med dem, det er liksom ekstra stas :D Håper også våre barn blir på samme alder med noen søsknenebarn, det hadde vært fint :)

Så gøy å være tante og øve seg litt før man får egne barn, og så har du noen du kan spørre om råd også :) Jeg hadde kun generasjonen over og de hadde veldig sterke meninger om hvordan de gjorde det for 20 år siden :joyful:

For en koselig oppdatering! Ser ut som om du har fått skikkelig babykul nå, gleder meg til min blir mer som din mage. Her er jeg bare oppblåst og pløsete:shifty:

Når du skriver at mannen har fått bygget masse i hagen siden dere har vært så mye hjemme, må det kun være positivt! Tenk så mye av prosjekter som er blitt unnagjort allerede, og som dere slipper neste sommer :D

Det er en ordentlig kul ja, så klar for å sjekke skikkelig at det kun er 1 her inne :joyful: Ultralydteknikeren sa at eneggede kunne gjemme seg bak hverandre når de var så små som da jeg var på TUL i uke 7 :eek: Tror ikke det er tvillinger altså, men greit å få det bekreftet :p Plutselig får du struttemage også, gleder meg til å se! :Heartpink

Du har helt rett, det er jo egentlig kun positivt. Bare jeg som ikke helt klarer å være fornøyd og godta tingenes tilstand :confused: Han har storkost seg sier han, så da håper jeg barna har kost seg masse i sommer også, da får det være greit :)

Det er en ordentlig kul ja, så klar for å sjekke skikkelig at det kun er 1 her inne :joyful: Ultralydteknikeren sa at eneggede kunne gjemme seg bak hverandre når de var så små som da jeg var på TUL i uke 7 :eek: Tror ikke det er tvillinger altså, men greit å få det bekreftet :p Plutselig får du struttemage også, gleder meg til å se! :Heartpink

Du har helt rett, det er jo egentlig kun positivt. Bare jeg som ikke helt klarer å være fornøyd og godta tingenes tilstand :confused: Han har storkost seg sier han, så da håper jeg barna har kost seg masse i sommer også, da får det være greit :)
Ja, min søster er 8år eldre enn meg, og jeg har ofte spørsmål til henne om diverse ang barn :p nå er du heldigvis erfaren og kan stole på deg selv :happy:
Hehe, oi, tenk om det plutselig var to der inne :hilarious: man må jo bare ta det man får da:hilarious:
Når har dere neste UL? Beklager hvis du har skrevet det her før, men er ikke alt man får med seg :shy:
Ååh, drømmer om magen, faktisk:Heartred Gleder meg!
Det blir nok lettere for deg hvis du bare godtar at sånn var det i år... Men tenk så fint det blir til neste år, da har dere lille der sammen med dere :love7

Ja, min søster er 8år eldre enn meg, og jeg har ofte spørsmål til henne om diverse ang barn :p nå er du heldigvis erfaren og kan stole på deg selv :happy:
Hehe, oi, tenk om det plutselig var to der inne :hilarious: man må jo bare ta det man får da:hilarious:
Når har dere neste UL? Beklager hvis du har skrevet det her før, men er ikke alt man får med seg :shy:
Ååh, drømmer om magen, faktisk:Heartred Gleder meg!
Det blir nok lettere for deg hvis du bare godtar at sånn var det i år... Men tenk så fint det blir til neste år, da har dere lille der sammen med dere :love7

Så bra du kan spørre henne, det synes hun sikkert er koselig :)

Neste ul er fredag 7.aug :) Så litt over 1 uke, gleder meg til det :) Håper alt er i orden med h*n og at vi får vite kjønn :D

Så fin mage allerede da! Skjønner st den er vanskelig å skjule ❤

11+3 (eller 11+1)

Nå har jeg hatt noen fine dager uten for mye kvalme. Kastet opp sist for to dager siden og har kunnet finne på ting på dagtid, så det er veldig deilig. Tror kanskje jeg er over det verste nå og heldigvis ble det ikke hyperemesis denne gangen :) Ferien har vært mye preget av kvalme og jeg sliter litt med å være fornøyd med de fire ukene som snart har gått. Har dere noen tips til hvordan jeg kan bli litt mer fornøyd med ferien selv om vi bortimot kun har vært hjemme og ikke gjort stort? :rolleyes:

Magen har poppet ganske bra ut, så ingen av de vanlige buksene mine passer. Har nå kjøpt fire mammabukser, noen kjoler med god stretch og flere topper som kan brukes gjennom svangerskapet. Håper buksene passer en stund, men nå har jeg hvertfall noe å bruke. Sjefen vil jeg skal vente med å si det på jobb i fire uker til, men det spørs om jeg klarer å skjule dette selv med store gensere (som ikke er så fristende å bruke når jeg blir så varm).

Vis vedlegget 331985

Har også begynt å kjøpe inn litt ting faktisk, og det er veldig stas :Heartred Har kjøpt sprinkelseng, babyinnlegg til tripp trapp, bilstolpose, lammeskinn, bestilt vogn, isofixbase til bil, en blå pysj (jeg er såååå sikker på det er gutt, så har faktisk turt å gå til anskaffelse av litt blått), bedsidecrib.. Ja, det var vel kanskje det? Tror høsten blir veldig hektisk med fire barn og full jobb, så hvorfor ikke skaffe litt rimeligere på Finn.no og litt rabatter i butikkene de siste dagene av ferien? :)

Venter også på søsteren min som har termin i disse dager. Gleder meg til å bli tante :love7

Åååå for en fin mage:love017 Fint å høre at kvalmen har gitt seg litt, håper du slipper mer av det fremover nå! :) Noe spesielt du ser frem til i svangerskapet nå? Hyggelig å kunne drømme seg bort via dere som er gravide .:Heartred

12+1

Jeg tror jeg kjente babyen i går :love7 Dagen før hadde jeg hørt hjertet h*ns med doppler på høyre side av magen og dultet jeg kjente i går var midt i magen, så tenkte det var luft eller noe. Men det bare føltes helt annerledes ut enn luft! Hadde spist en solskinnsbolle 5 min før også :rolleyes: I går kveld lyttet jeg til hjertet på nytt og fant det akkurat der jeg hadde kjent dultet! :eek: Og ettersom dette blir tredje svangerskap drister jeg meg til å tro det er lille som viste seg frem :Heartpink

13+4 (i følge ultralyd, 13+0 i følge mensen)

Var på tidlig ultralyd fredag og der kunne de se en liten og fryktelig aktiv krabat på 7,1 cm som turnet rundt og bevegde både fingre og tær. Helt utrolig å se! De var også rimelige sikre på at det er en liten lillebror som er her inne, så etter ultralyden lagde jeg en kake med blågrønn farge inni, som barna skulle skjære opp og finne ut kjønnet :Heartblue Guttene ble glade, mens jentene var ikke fullt så fornøyde. Tror, og håper, det kommer til å gå over etterhvert med tiden. Navnet ble også avslørt denne dagen da det har vært klart i ukevis grunnet oppkalling.

Har også blitt tante i uken som gikk, så nå gleder jeg meg til å hilse på :love7 Formen er ok om dagen, men blir veldig kvalm og uggen på kvelden. Går heldigvis fint.

13+4 (i følge ultralyd, 13+0 i følge mensen)

Var på tidlig ultralyd fredag og der kunne de se en liten og fryktelig aktiv krabat på 7,1 cm som turnet rundt og bevegde både fingre og tær. Helt utrolig å se! De var også rimelige sikre på at det er en liten lillebror som er her inne, så etter ultralyden lagde jeg en kake med blågrønn farge inni, som barna skulle skjære opp og finne ut kjønnet :Heartblue Guttene ble glade, mens jentene var ikke fullt så fornøyde. Tror, og håper, det kommer til å gå over etterhvert med tiden. Navnet ble også avslørt denne dagen da det har vært klart i ukevis grunnet oppkalling.

Har også blitt tante i uken som gikk, så nå gleder jeg meg til å hilse på :love7 Formen er ok om dagen, men blir veldig kvalm og uggen på kvelden. Går heldigvis fint.
Åååh så spennende! Hadde du ikke en magefølelse om en liten gutt? :)
Gratulerer med vellykket ultralyd. :)

Så koselig oppdatering :happy: Gratulerer med gutt ❤️
Koselig med en liten gutt på vei :) :) Gratulerer så masse :)

Tusen takk - det er veldig stas :) Jeg merket at kjønnet ikke var så farlig når jeg forstod at alt var bra, det var dèt jeg var mest opptatt av (som alle andre). Var allikevel godt å kjenne på at kjønnet ikke var så farlig og at det var organer osv som var viktig.

Gleder meg nå til å handle inn litt klær til bitte lillebror, for vi har ikke beholdt noe fra de andre barna. Men jeg synes det er så fryktelig dyrt! Da jeg fikk storebror jobbet jeg i en babyutstyrsbutikk og fikk bra rabatter, så beholdt mye til lillesøster og sparte heldigvis mye på det. En ullbody er jo fort 400 kr! :eek: Og babyen trenger mye ull ettersom den blir født midt på vinteren.. Tips gjerne om salg osv :)

Tusen takk - det er veldig stas :) Jeg merket at kjønnet ikke var så farlig når jeg forstod at alt var bra, det var dèt jeg var mest opptatt av (som alle andre). Var allikevel godt å kjenne på at kjønnet ikke var så farlig og at det var organer osv som var viktig.

Gleder meg nå til å handle inn litt klær til bitte lillebror, for vi har ikke beholdt noe fra de andre barna. Men jeg synes det er så fryktelig dyrt! Da jeg fikk storebror jobbet jeg i en babyutstyrsbutikk og fikk bra rabatter, så beholdt mye til lillesøster og sparte heldigvis mye på det. En ullbody er jo fort 400 kr! :eek: Og babyen trenger mye ull ettersom den blir født midt på vinteren.. Tips gjerne om salg osv :)
ja ull er sykt dyrt, Ull er nesten helårsplagg på de små her i Nord egentlig :(
Selv nå på sommer bruker lett min datter på 7 et tynt ullsett på hyttetur/telttur.

Her er noen linker
https://www.sparkjop.no/212701_Tom_...MIxITUwfqS6wIVGpOyCh0BzQ8CEAQYAyABEgJ0SvD_BwE
https://www.petterpia.com//produkt/...MIxITUwfqS6wIVGpOyCh0BzQ8CEAQYBSABEgIIJvD_BwE
https://coop.no/sortiment/obs-sorti...VHgB7Ch3CSAMfEAkYCSABEgKlsfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Vet ikk om noe av det er "din stil'" men prisen er fin på det i alle fall :)

ja ull er sykt dyrt, Ull er nesten helårsplagg på de små her i Nord egentlig :(
Selv nå på sommer bruker lett min datter på 7 et tynt ullsett på hyttetur/telttur.

Her er noen linker
https://www.sparkjop.no/212701_Tom_...MIxITUwfqS6wIVGpOyCh0BzQ8CEAQYAyABEgJ0SvD_BwE
https://www.petterpia.com//produkt/...MIxITUwfqS6wIVGpOyCh0BzQ8CEAQYBSABEgIIJvD_BwE
https://coop.no/sortiment/obs-sorti...VHgB7Ch3CSAMfEAkYCSABEgKlsfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Vet ikk om noe av det er "din stil'" men prisen er fin på det i alle fall :)

Takk for tipsene - skal se nærmere på det og se om jeg kanskje finner noe :) Både jeg og barna reagerer på ull direkte på huden, så er jo rimelig å anta at også bitte lillebror kommer til å klø litt. Ull/silke er derfor det aller beste, men det er jo svindyrt.. Av de du linket til er det nok Tom&Trine som faller minst i smak, liker godt Joha og den som var i linken fra Friends ser også veldig fin ut. Kan ta en titt og se - prisene var jo ikke avskrekkende. Ser at det var den ene fargen fra Tom&Trine jeg ikke likte :p Sånn som sommeren har vært her jeg bor, så hadde jeg nok brukt ull på nyfødt ganske lenge tror jeg.

Back
Topp