Håperpånr3 lufter litt tanker

Her var det EL i går, så har ikke kommet så langt.
Skulle lagt inn noen aksjer, men mannen er så stresset med mulig huskjøp nå, at det tenker han vist ikke på.
:rolleyes: Får prøve meg på en liten naken dans senere :hilarious:

Da ligger du en dag før meg :) Når er IKM?
Spennende med huskjøp da! Har dere lagt inn bud? Hvis det er budrunde skjønner jeg godt at fokuset blir et annet sted til det er avklart - det er jo så spennende! :)

Da ligger du en dag før meg :) Når er IKM?
Spennende med huskjøp da! Har dere lagt inn bud? Hvis det er budrunde skjønner jeg godt at fokuset blir et annet sted til det er avklart - det er jo så spennende! :)

Appen sier 9.juni. Men 6-7 er mer min normal tenker jeg.
Hva med deg?
Nei, ikke enda. En visning til i morgen. Så etter det da :O

Appen sier 9.juni. Men 6-7 er mer min normal tenker jeg.
Hva med deg?
Nei, ikke enda. En visning til i morgen. Så etter det da :O

Min blir 7. juni. Er i PP3, så har ikke helt fått syklusoversikt etter mange år på hormonspiral enda. Men hvis jeg regner 12 dager lutealfase blir det 7. juni :) Da skal jeg i babyshower, så håper virkelig jeg ikke har fått negativ test eller TR den dagen. Da må det komme dagen etter i såfall :rolleyes:

Så spennende med visninger :) Plutselig sitter du der med nytt hus og baby i magen :)

Min blir 7. juni. Er i PP3, så har ikke helt fått syklusoversikt etter mange år på hormonspiral enda. Men hvis jeg regner 12 dager lutealfase blir det 7. juni :) Da skal jeg i babyshower, så håper virkelig jeg ikke har fått negativ test eller TR den dagen. Da må det komme dagen etter i såfall :rolleyes:

Så spennende med visninger :) Plutselig sitter du der med nytt hus og baby i magen :)

Da ligger vi ganske likt denne pp også da :)
Oij. Så moro da. Skjønner at det er fint å ha svaret på baby eller ikke før den dagen. I babyshower ser man fort litt skrått på de som ikke vil ha et glass med bobbler :hilarious:

Hehe. Ja, det er jo det.
Sist flytte vi inn i nytt hus var det også baby rett rundt hjørnet. :hilarious:

Dagtidsex er digg :) :) :) Og så fint at det likevel ble sex denne måneden, med tanke på tidligere usikkerhet rundt dette :) :)
her er ikke neste IKM før 17 Juni, føles som 1 år til :)

Heia gullegget :talk017

Da ligger vi ganske likt denne pp også da :)
Oij. Så moro da. Skjønner at det er fint å ha svaret på baby eller ikke før den dagen. I babyshower ser man fort litt skrått på de som ikke vil ha et glass med bobbler :hilarious:

Hehe. Ja, det er jo det.
Sist flytte vi inn i nytt hus var det også baby rett rundt hjørnet. :hilarious:

Det er moro :) Da tror jeg det kommer en baby rundt dette hushjørnet også ;)
Jeg har faktisk bare vært i babyshower en gang tidligere (var ikke det da jeg fikk barn for flere år siden :joyful:), men da var det ikke naturlig å drikke litt. Jeg kommer til å kjøre, så det blir ikke et problem, men tenkte mer på at det er dritt å sitte og feire andre som er gravide når jeg selv har fått TR og negative tester gang på gang. Litt egoistisk der, for jeg gleder meg skikkelig til barnet kommer til verden, men erfaringsmessig vet jeg at det føles ekstra kjipt de første dagene med TR, så kommer motivasjonen og håpet igjen etterhvert :)
Heia gullegget :talk017

Ja, nå må du bare heie og heie alt du kan! :) Er foreløpig ingenting som tyder på at dette er gullegget, for nå har jo mannen slitt med sine ting i noen måneder også (påfallende at det startet etter at vi begynte å ha mye mer sex), så kan jo være at understellet hans er litt sliten :joyful: Vi har alltid hatt jevnlig og fin sex, pardon my french, men det har jo klart blitt oftere nå i prøveperioden. De siste par dagene har han ikke hatt vondt heldigvis, men det tar vel omtrent 3 måneder før sæden er "bra" igjen hvis den har vært påvirket av infeksjon e.l.? Mener å ha lest det.

Dagtidsex er digg :) :) :) Og så fint at det likevel ble sex denne måneden, med tanke på tidligere usikkerhet rundt dette :) :)
her er ikke neste IKM før 17 Juni, føles som 1 år til :)

Ja, var ikke dumt det ;) Ja, nå har vi jo prøvd det vi kan, så får vi håpe at vondtene til mannen ikke har påvirket for mye. Gynekologen sa at dersom letrozole ikke gjør meg gravid innen 3 måneder, så bør mannen utredes. Så vi får se. Jeg har jo et håp om at det skal klaffe i løpet av sommeren, men man får jo ikke gjort mer enn man får gjort.
Det skjønner jeg! Det er alltid skikkelig kjipt i starten av en PP synes jeg. Da virker alt sååå langt unna. Men da kan du kose deg med alt du ikke kan ellers (spekemat feks, det gleder jeg meg til dersom jeg får TR) :D

CD16 og 1 DPO

Satser på det er 1 DPO hvertfall, får se hva FF sier om noen dager. Forrige gang steg ikke tempen min før to dager etter EL. Legger ved grafen under.

Mannen har ikke vondt lenger heldigvis, men det er jo rimelig å anta at det har vært noe betennelse og at det kan ha påvirket sæden. Vi har allikevel hatt oss annenhver dag, men jeg har roet ned alt rundt. Jeg er ikke like stresset som de andre PP'ene hvor jeg tenkte at det MÅTTE gå, nå håper jeg at det går, men forventer at det ikke gjør det. Har ikke tatt hostesaft eller dråper så mye heller, bare når jeg har husket det. Har, sikkert derfor, ikke funnet EL-slim denne gangen heller. Det stresser meg heller ikke så mye, for jeg fikk jo det sist uten at det klaffet, og jeg vet at flere har blitt gravide uten å finne det.

Forrige måned følte jeg at jeg gjorde alt riktig. Jeg tok solvipect, grapefruktekstrakt, sex annenhver dag, målte tempen og testet etter eggløsning. Lå stille hver gang etter sex og tok babyklister. Ingenting funket, jeg ble fortsatt ikke gravid. Begynte allikevel på babyklister i går, men nå vet jeg at det ikke er ensbetydende med at jeg blir gravid. Man kan fortsatt gjøre alt riktig, og så går det allikevel ikke. Og man kan gjøre alt "feil" (drikke alkohol, bli gravid på prevensjon osv), og bli gravid. Nå har jeg tro på at jeg blir gravid, om det er denne gangen, i løpet av sommeren eller til høsten. I verste fall har vi tanker om å gå til inseminasjon privat ettersom vi ikke får prøverør fordi vi begge har barn fra før. Og jeg er jo tross alt bare 35, frisk og sunn, så det er ingen grunn til at det ikke skal gå. Det kjenner jeg hjelper.

Har nevnt det her i dagboken tidligere, men denne gangen har jeg kjent veldig lite til eggløsningen. Kjente murringer i korsryggen og magen noen dager i forkanten, men i går kjente jeg det særdeles lite. Forrige gang tror jeg at jeg kjente at egget slapp, det har jeg foreløpig ikke kjent noe til enda. Så det burde jeg i såfall ha kjent nå. Men det vet jeg jo at man ikke trenger å kjenne, så det legger jeg ikke altfor mye vekt på. Første graviditetstest går, ettter avtale med Villblomsten og Nuuni, neste torsdag (4.juni). Da er vi alle 10 DPO. Er ikke så spent på å teste kjenner jeg, for det er så utrolig kjipt å få negativt svar, men jeg er mer spent på å følge med på grafen min fremover. Det synes jeg var veldig gøy. Og nå har jeg jo erfaring med temping i 1 måned, så da har jeg noe å sammenligne med denne gangen.

upload_2020-5-26_9-15-56.jpeg

Så gøy at dere ligger helt likt i løypa! Blir spennende å følge med dere om en drøy uke :D Kjekt å ha en mnd med temping for å sammenligne med, begynner å tempe for første gang denne syklusen, må bare få termometeret først, så får jeg se om det gir noe nytte eller bare mer forvirring :rolleyes:

Så gøy at dere ligger helt likt i løypa! Blir spennende å følge med dere om en drøy uke :D Kjekt å ha en mnd med temping for å sammenligne med, begynner å tempe for første gang denne syklusen, må bare få termometeret først, så får jeg se om det gir noe nytte eller bare mer forvirring :rolleyes:

Hei!

Ja, det er veldig moro at vi ligger helt likt :) Får håpe at hvertfall en av oss blir gravide denne PP'en, men kjenner at det kan være litt kjipt å være den eneste av tre som ikke blir gravid.. :( Så håper virkelig det er alle :) Koselig at du følger med :Heartpink

Å tempe er moro faktisk, så gled deg til du får termometeret :) Jeg tempet oralt den første måneden, så nå gjør jeg det vaginalt. Mye lettere faktisk og mindre mulighet for forvirring :)

Ja, nå må du bare heie og heie alt du kan! :) Er foreløpig ingenting som tyder på at dette er gullegget, for nå har jo mannen slitt med sine ting i noen måneder også (påfallende at det startet etter at vi begynte å ha mye mer sex), så kan jo være at understellet hans er litt sliten :joyful: Vi har alltid hatt jevnlig og fin sex, pardon my french, men det har jo klart blitt oftere nå i prøveperioden. De siste par dagene har han ikke hatt vondt heldigvis, men det tar vel omtrent 3 måneder før sæden er "bra" igjen hvis den har vært påvirket av infeksjon e.l.? Mener å ha lest det.
Det skal bare et egg og en sædcelle til for å lage en baby ❤️ Sender hvert fall babystøv og alt som er din vei!

CD18 og 3 DPO

Kryss i FF :D Hadde ikke like stort temphopp som sist, men nå temper jeg vaginalt, så tempen er jevnere og mer stabil. Kjenner at jeg er varmere på kvelden.

FF appen "sa" at jeg hadde hatt sex med høy sannsynlighet for å bli gravid forrige gang og denne gangen bare "good". Vi har hatt annenhver dag og ikke mer rundt EL selv om vi visste at det var da. Tenkte å prøve ut den taktikken denne gangen. Er det noen som vet hvorfor FF appen anbefaler hver dag og gynekologen kun annenhver dag? :anyone

1 uke til testing. Ja, det blir gøy å få positiv test, men denne gangen tenker jeg at dette er en prøveperiode som bare må gjennomføres og så blir det en skikkelig PP i juni når jeg får letrozole. Det er nok derfor jeg kjenner at jeg ikke gleder meg til å teste på torsdag, men nå jeg avtalt det, så da får jeg gjøre det. Har jo nok tester nå, så det kan jeg heller ikke bruke som unnskyldning ;)

Har kjøpt bilstol og base til søsteren min som skal ha babyshower neste helg. Hadde tenkt å kjøpe vogn (brukt) til henne, men så spurte jeg mamma ettersom søsteren min hadde snakket med henne om det og plutselig hadde hun kjøpt vognen. Kjente det irriterte meg skikkelig, for hun hadde aldri kjøpt vogn hvis jeg ikke hadde sagt at jeg skulle gjøre det. Til syvende og sist får jo søsteren min vogn, det var jo målet å hjelpe til litt økonomisk, men jeg kjente at det var skikkelig provoserende når jeg sa at jeg skulle gjøre det. Er det noen som synes jeg overreagerer? Skal jo ikke lage kjip stemning av det selvfølgelig, men spør hun (mamma), så kommer jeg å si at det var litt unødvendig når hun visste at det var min gave. Kjenner jeg blir litt irritabel av å tenke på det :rolleyes:

upload_2020-5-28_15-38-31.jpeg

upload_2020-5-28_15-38-41.jpeg

CD18 og 3 DPO

Kryss i FF :D Hadde ikke like stort temphopp som sist, men nå temper jeg vaginalt, så tempen er jevnere og mer stabil. Kjenner at jeg er varmere på kvelden.

FF appen "sa" at jeg hadde hatt sex med høy sannsynlighet for å bli gravid forrige gang og denne gangen bare "good". Vi har hatt annenhver dag og ikke mer rundt EL selv om vi visste at det var da. Tenkte å prøve ut den taktikken denne gangen. Er det noen som vet hvorfor FF appen anbefaler hver dag og gynekologen kun annenhver dag? :anyone

1 uke til testing. Ja, det blir gøy å få positiv test, men denne gangen tenker jeg at dette er en prøveperiode som bare må gjennomføres og så blir det en skikkelig PP i juni når jeg får letrozole. Det er nok derfor jeg kjenner at jeg ikke gleder meg til å teste på torsdag, men nå jeg avtalt det, så da får jeg gjøre det. Har jo nok tester nå, så det kan jeg heller ikke bruke som unnskyldning ;)

Har kjøpt bilstol og base til søsteren min som skal ha babyshower neste helg. Hadde tenkt å kjøpe vogn (brukt) til henne, men så spurte jeg mamma ettersom søsteren min hadde snakket med henne om det og plutselig hadde hun kjøpt vognen. Kjente det irriterte meg skikkelig, for hun hadde aldri kjøpt vogn hvis jeg ikke hadde sagt at jeg skulle gjøre det. Til syvende og sist får jo søsteren min vogn, det var jo målet å hjelpe til litt økonomisk, men jeg kjente at det var skikkelig provoserende når jeg sa at jeg skulle gjøre det. Er det noen som synes jeg overreagerer? Skal jo ikke lage kjip stemning av det selvfølgelig, men spør hun (mamma), så kommer jeg å si at det var litt unødvendig når hun visste at det var min gave. Kjenner jeg blir litt irritabel av å tenke på det :rolleyes:

Vis vedlegget 327465

Vis vedlegget 327466
Heia heia! Tror good og high skiller antall dager, altså 2 vs 3 :) så du kan få high med annenhver dag også :) De viktigste dagene er EL og de to dagene før, så syns du har truffet godt denne ganga :) Gyn anbefaler vel annenhver dag for at mannen skal produsere nok sædceller for hver ladning tror jeg :)

Hadde blitt irritert selv! Sykt irriterende! Du har imidlertid hjulpet godt med bilstol og base, det er også veldig dyrt. Søstera di er heldig ❤️ Et tips som kanskje også kan komme godt med er vaskehjelp, gavekort på take away, bæresele ❤️

Heia heia! Tror good og high skiller antall dager, altså 2 vs 3 :) så du kan få high med annenhver dag også :) De viktigste dagene er EL og de to dagene før, så syns du har truffet godt denne ganga :) Gyn anbefaler vel annenhver dag for at mannen skal produsere nok sædceller for hver ladning tror jeg :)

Hadde blitt irritert selv! Sykt irriterende! Du har imidlertid hjulpet godt med bilstol og base, det er også veldig dyrt. Søstera di er heldig ❤️ Et tips som kanskje også kan komme godt med er vaskehjelp, gavekort på take away, bæresele ❤️

Vi tenkte vi skulle gå for annenhver dag selv om vi "burde" ha sex hver dag rundt EL. Grunnen til at vi valgte annenhver dag er nettopp som du skriver. Vi vet jo ikke om det minsker sjansene å ha det hver dag, dersom mannen ikke har supersvømmere og kanskje trenger litt tid å produsere nok og bra sædceller. Så vi får se :)

Ja, kjente jeg ble veldig irritert av det.. Hadde det vært sånn at hun hadde tenkt på det før jeg sa jeg skulle gjøre det, men hun har aldri nevnt noe om at hun skulle kjøpe vogn eller vurderte det. Da hadde det vært noe annet. Men hun får hjelp og det er det viktigste. Gode tips til andre ting - det skal jeg huske på til de andre som evt kommer etterhvert som gravide :)

Hei! Hvordan går det? Håper du nyter pinsehelgen til det fulle!

Glemte å spørre hvordan det gikk med planene om aksjer to dager før el, samt på selve el-dagen. Ser at du har skrevet om at ff mener aksjer hver dag er mest optimalt, men jeg er enig med gyn som sier at annenhver dag er tilstrekkelig, kanskje bedre for enkelte.

Har du lyst å legge ut bilde av grafen din? Det er så spennende å følge med på den :)

Og jeg lurer også på hvordan det går ♡
Har du noen følelse på noe enda? Hva tenker du om testing? Gruer du deg, eller gleder du deg?

Back
Topp