Håper på det lille mirakelet :)

Svangerskapet :D 6+0

Her er min lille oppdatering, som jeg tenkte jeg skulle legge ut en gang i uka. Kan vel hende den blir litt endret på etterhvert :)

- Termin:18. Juli 2015
- Igjen til uke 12: 42 dager
- Trimester: 1. trimester
- Neste kontroll lege: 10. Desember
- Jordmortime: 24.Nov kl 0930
- Ultralyd: Det Gule Huset 4.desember♡
- Mage: omkrets 72 cm
- Brystmål: 85 cm
- Vektendring: Opp 0,8 kg
- Matkick: MAT
- Plager: Trøtt, kvalm, svimmel, sliten i korsryggen
- Tilskudd: tran, D-vitaminer og Folat
- Sykemeldt: t.o.m 10.12.14 pga kvalme

Siden jeg hadde denne i skuffen, måtte jeg bare tisse på den :)
1416394142800.jpg

1416394209164.jpg

Last edited:
Det er så morro å lese dagboken din!! Eneste jeg skulle ønske bar annerledes var at du var i mitt terminforum :-p

Det er så morro å lese dagboken din!! Eneste jeg skulle ønske bar annerledes var at du var i mitt terminforum :-p

Hadde vært gøy på Juni med deg, men er heldigvis ikke så langt unna da ;)

Svangerskapet :D 6+2

Ringte sjefen i dag og avtalte at jeg skulle komme innom etter jordmortime på mandag for å snakke om tilrettelegging.

Tror det blir enklere for ham på den måten om jeg har fått beskjed av jordmor/lege om hva jeg kan/ikke kan gjøre på jobben :)

Håper på en måte at vi kommer frem til at det beste er svangerskapspenger, siden sjefen min er så dustete i oppførselen sin og det ikke er noe trivelig å jobbe med ham :o
Men ser ikke helt poenget med å søke ny jobb nå, før permisjon nærmer seg slutten...

Ellers har jeg fått vasket badet i dag, og strikket litt :)

Ble ikke så mye oppdatering på spira, men tror det holder med en ordentlig i uka, med mindre det er noe spesielt som skjer :D

Hvordan gikk det til jm? :)

Gikk bra der :)
Hun fylte ut Helsekort og jeg har vært på sykehuset og tatt div blodprøver allerede :)
Hun var enig med meg at jeg ikke burde løfte de tunge møblene, også pga tidligere hofteproblemer, så greit å unngå for forebygging.
Var også innom jobben, og jeg tror han faktisk har tenkt litt, og var ikke like grinete i dag. Han mente at det ikke var noe problem å unngå løftene osv, men er jo selvfølgelig ikke interessert i å tape penger om legen sykemelder meg nå og da i henhold til arbeidsgiverperioden.
Så vi ble enig om at jeg snakker med legen om evnt. reduserte svangerskapspenger e.l. Det er jo mye gåing og ståing på jobben, så det kan være dette kan være et alternativ :)

Hun fylte ut Helsekort og jeg har vært på sykehuset og tatt div blodprøver allerede :)
Hun var enig med meg at jeg ikke burde løfte de tunge møblene, også pga tidligere hofteproblemer, så greit å unngå for forebygging.
Var også innom jobben, og jeg tror han faktisk har tenkt litt, og var ikke like grinete i dag. Han mente at det ikke var noe problem å unngå løftene osv, men er jo selvfølgelig ikke interessert i å tape penger om legen sykemelder meg nå og da i henhold til arbeidsgiverperioden.
Så vi ble enig om at jeg snakker med legen om evnt. reduserte svangerskapspenger e.l. Det er jo mye gåing og ståing på jobben, så det kan være dette kan være et alternativ :)

Så bra :) når skal du neste gang da?

Så bra :) når skal du neste gang da?

Skal til legen 10. desember. og neste Jordmortime blir ikke før 25.02, men det var bare å ringe om jeg føler at jeg trenger å komme inn før :)

Det hørtes jo ikke så værst ut. Håper du får det litt som du håper. Slitsomt å gå på jobb når man ikke trives så særlig.

Det hørtes jo ikke så værst ut. Håper du får det litt som du håper. Slitsomt å gå på jobb når man ikke trives så særlig.

Om jeg kan jobbe litt redusert, så skal jeg være fornøyd med det. hehe
Virket som han ønsket meg litt på aktiv sykemld e.l., men det gir de ikke lenger tror jeg. Men det er jo uansett bedre med reduserte svangerskapspenger enn sykemld. Jordmor ville ikke gjøre noe med det nå heller, siden jeg er sykemeldt, og det er jo forståelig :)
Så da får vi satse på at det går an å snakke med legen om det den 10. :)

Om jeg kan jobbe litt redusert, så skal jeg være fornøyd med det. hehe
Virket som han ønsket meg litt på aktiv sykemld e.l., men det gir de ikke lenger tror jeg. Men det er jo uansett bedre med reduserte svangerskapspenger enn sykemld. Jordmor ville ikke gjøre noe med det nå heller, siden jeg er sykemeldt, og det er jo forståelig :)
Så da får vi satse på at det går an å snakke med legen om det den 10. :)
Blir spennende å se hva han sier. :)

Blir spennende å se hva han sier. :)

Ja, det blir det. Hun er ikke den letteste å snakke med føler jeg, men jeg får vel nevne det jordmor har sagt og :)

Så bra det ordnet seg:). Spennende å høre hva legen sier❤️

Kommer jo litt an på hva legen sier og da.
Skal prøve å lese meg opp litt på svangerskapspenger i morgen, og hvordan dette fungerer på alle mulige måter :)

Kommer jo litt an på hva legen sier og da.
Skal prøve å lese meg opp litt på svangerskapspenger i morgen, og hvordan dette fungerer på alle mulige måter :)
Vet man får svangerskap penger om jobben ikke klarer å tilrettelegge. Svigerinnen min fikk en liten prosent svabgerskapspenger, da hun ikke orket å jobbe 3 netter, så hun jobbet 2 og hadde svabgerskapspenger på den siste:). Skjønte? Ble litt rart beskrevet, he he :p

Vet man får svangerskap penger om jobben ikke klarer å tilrettelegge. Svigerinnen min fikk en liten prosent svabgerskapspenger, da hun ikke orket å jobbe 3 netter, så hun jobbet 2 og hadde svabgerskapspenger på den siste:). Skjønte? Ble litt rart beskrevet, he he :p

Men han kan jo tilrettelegge da...blir jo ikke helt det samme som nattearbeid heller kanskje.
men han vil ikke tape penger, om jeg blir sykemldt fordi det viser seg at det blir for mye.så han vil ikke ha meg tilbake i full jobb :confused:
Får gjøre litt notater osv, og lese litt. Men orker ikke det nå ;)

Men han kan jo tilrettelegge da...blir jo ikke helt det samme som nattearbeid heller kanskje.
men han vil ikke tape penger, om jeg blir sykemldt fordi det viser seg at det blir for mye.så han vil ikke ha meg tilbake i full jobb :confused:
Får gjøre litt notater osv, og lese litt. Men orker ikke det nå ;)
Gjør det:). Har ikke gått på svabgerskapspenger selv:)

Svangerskapet :D 7+0

Termin:18. Juli 2015
Igjen til uke 12: 35 dager
Trimester: 1. trimester
Neste kontroll lege: 10. Desember
Jordmortime: 25/2-2015 kl 0830
Blodtype: 0, rhesus positiv
Ultralyd: Det Gule Huset 4.desember♡
Mage: omkrets 75,5(+3,5) cm
Brystmål: 85 cm
Vektendring: Opp 0,7kg ( fra utgangspunkt 55,3 kg)
Matkick: MAT
Plager: Trøtt, kvalm, svimmel, sliten i korsryggen
Tilskudd: tran, D-vitaminer og Folat
Sykemeldt: t.o.m 10.12.14 pga kvalme

Har laget meg en liste for nødvendig tilrettelegging på jobben, og må snakke med sjefen igjen før jeg skal til legen den 10.12.

Alle blodprøver ble tatt på mandag, og de fylte opp hele 7 glass med blod :o
1416985449178.jpg

Last edited:
Back
Topp