Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uten tvil! Dumt man ikke har funnet ut av det før, men fint det ikke har tatt enda lenger tid. Hvor mange piller tar du ved siden av? 2-3 stk?
Fant dette etter et enkelt Googlesøk:I dag har jeg bare tatt 1...kanskje jeg burde ta fler??? Vil ikke ha overdose heller
Fant dette etter et enkelt Googlesøk:
Hva var D-vitamin-nivået ditt da?
To skeier tran vil trolig ikke greie å få deg opp i nivå når du først har fått en mangel.
Hvor mye D du trenger tilskudd av avhenger delvis av hva nivået ditt lå på, hvor lavt du var.
Jeg anbefaler deg å kjøpe D-pearl fra PharmaNord, de inneholder 20µgr pr perle. Tar du tre av disse og dine to skeier med tran så vil du nok merke forskjell.
Jeg tar enda mer og jeg ligger såvidt innenfor normalverdiene. Men legen vil at jeg skal opp i en god del høyere verdier siden jeg er så sliten.
Altfor ofte så har ikke legene lest de offentlige anbefalingene en gang når det kommer til tilskudd ved D-vitaminmangel, og anbefaler derfor altfor lite til at pasientene greier å komme opp i normalverdier.
Jeg brukte D-vitamintilskudd da jeg fikk påvist mangel i vinter. Tror de var på 20 mikrogram? Sånn jeg fikk tak i på apoteket. Det tok i alle fall bare to mnd, og så var jeg innafor referansenivået igjen Men fikk beskjed om å passe litt på igjen i ber-månendene (sept, okt, nov, des). På apoteket anbefalte de å ta blodprøve etter et par måneder for å sikre at man ikke får i seg for mye
Når skal du ta nye prøver? Nå var det ikke fasiten jeg la inn hos deg, bare meningen til en person fra et annet forum. Men syntes det hørtes logisk ut om man vil ha opp verdien... Også kan du trappe gradvis ned igjen om en stund...Interessant
Hm...nivået mitt er på 44 da, og utfra hva vi fant så kan man fint nå opp mot 300 før det faktisk begynner å nærme seg overdose, så skader vel sikkert ikke å kjøre på med en del til å begynne med for å få det opp
Jeg tror jeg tok en om dagen ja, men jeg husker neimen ikke hvor lavt nivå jeg hadde. Men det var nok mellom 30-50, for de sa jeg hadde mangel. Ja, hør med legen din! Greit å få gjort noe med det, så slipper man i alle fall å lure på om det er det som gjør at spira (eventuelt) ikke sitter!Tok du bare en om dagen da? Vet du hvor lavt nivået var?
Skal til legen igjen om to uker, så jeg tar en prat med henne da for å få det sjekket igjen om et par mnd
Håper det kommer seg fort nå
Tror jeg ville tatt nye prøver før det har gått to mnd om du tar mer enn en... Og legen kommer sikkert til å si at du ikke skal gjøre det, for det er sånn leger skal siTok du bare en om dagen da? Vet du hvor lavt nivået var?
Skal til legen igjen om to uker, så jeg tar en prat med henne da for å få det sjekket igjen om et par mnd
Håper det kommer seg fort nå
Når skal du ta nye prøver? Nå var det ikke fasiten jeg la inn hos deg, bare meningen til en person fra et annet forum. Men syntes det hørtes logisk ut om man vil ha opp verdien... Også kan du trappe gradvis ned igjen om en stund...
Jeg tror jeg tok en om dagen ja, men jeg husker neimen ikke hvor lavt nivå jeg hadde. Men det var nok mellom 30-50, for de sa jeg hadde mangel. Ja, hør med legen din! Greit å få gjort noe med det, så slipper man i alle fall å lure på om det er det som gjør at spira (eventuelt) ikke sitter!
Tror jeg ville tatt nye prøver før det har gått to mnd om du tar mer enn en... Og legen kommer sikkert til å si at du ikke skal gjøre det, for det er sånn leger skal si
Sjekket nå, og på min boks står det at man skal ta en om dagen. Jeg tror ikke D-vitamin er vannløselig? Så jeg ville nok ikke turt å ta mer enn anbefalt uten å avklare det med legen først. Men det er nå meg..Må jeg bry meg om hva legen sier og??? haha
Har ikke troa på en skje med tran, som jeg fikl beskjed om ihvertfall
Så et par ekstra om dagen skader nok ikke. To tabletter av de jeg har nå er 20 mikrogram
Sjekket nå, og på min boks står det at man skal ta en om dagen. Jeg tror ikke D-vitamin er vannløselig? Så jeg ville nok ikke turt å ta mer enn anbefalt uten å avklare det med legen først. Men det er nå meg..
Så rart at det står forskjellig. Jeg har samme styrke. Men da er det jo ikke noe problemOm jeg tar to (anbefalt dosering på boksen) + 1 skje tran tror jeg nok det skal gå bra ihvertfall
Så rart at det står forskjellig. Jeg har samme styrke. Men da er det jo ikke noe problem
Sorry, bare jeg som blingsa. Jeg leste at en tablett var 20 mikrogram jeg. Hehe.Det er de tyggetablettene fra matbutikken da. En pille inneholder 10mikrogram
Og en skje tran er vel ca det samme...så da blir det ikke mer enn 30 om dagen om jeg tar begge delene ihvertfall.
Sorry, bare jeg som blingsa. Jeg leste at en tablett var 20 mikrogram jeg. Hehe.