Håper på det lille mirakelet :)

Hvordan gikk det hos legen?:)

Var hos bestemor en tur etter legen, så tok litt tid...

Oppdatering her :)
VitamimD-mangel :o
Kan forklare en del av formen :p
Blodprøve sendt inn for å sjekke reumatiske sykdommer + eggløsning :D
Sykemeldt 60% fra mandag.

Bare 60%?
Hva skal du gjøre med mangelen?blir spennende med de nye prøvene. Når får vi svar på dem?

Bare 60%?
Hva skal du gjøre med mangelen?blir spennende med de nye prøvene. Når får vi svar på dem?

Skal jobbe 4 halve dager. Men om det blir for mye for meg, så skulle hun bare forandre det neste gang ;) jeg skal tilbake den 17. Nov

Har kun fått beskjed om ren tran foreløpig :p eller rene d vitaminer. Nivå er på 44. Sier det deg noe?

Får se om det hjelper litt iløpet av få dager, hvis ikke ringer jeg og ber om mer :p

Last edited:
Var hos bestemor en tur etter legen, så tok litt tid...

Oppdatering her :)
VitamimD-mangel :o
Kan forklare en del av formen :p
Blodprøve sendt inn for å sjekke reumatiske sykdommer + eggløsning :D
Sykemeldt 60% fra mandag.
Godt du fikk beskjed om hva som var:). Fint du fikk tatt for EL også:).

Godt du fikk beskjed om hva som var:). Fint du fikk tatt for EL også:).

Deilig at det faktisk var noe, så slapp jeg å føle meg helt hypokonder :p haha
Liten tro på at det hjelper med kun tran, men jeg får vel teste ;)

Kjekt å sjekke at den er tilstede ja. Passet jo veldig bra iforhold til syklusdag osv :)

Hvordan er det å være i dpo land da? :)

Tja, siden jeg ikke føler meg 100% sikker så merker jeg ikke så mye på det enda egentlig.
Alle mine symptomer kan jo forsåvidt være pga manglene, så jeg har gått videre til neste pp i hpdet mitt :p

Men om du spør om et par dager, kan det hende jeg har et annet svar :oops: haha

DPO 6
Fått svar på blodprøver og må begynne på vitamin tilskudd.
Får gi det noen dager og se om symptomene vedvarer :p
Bittelitt murringer i dag, men ikke nok til å tro det er noe. ..

Skal jobbe 4 halve dager. Men om det blir for mye for meg, så skulle hun bare forandre det neste gang ;) jeg skal tilbake den 17. Nov

Har kun fått beskjed om ren tran foreløpig :p eller rene d vitaminer. Nivå er på 44. Sier det deg noe?

Får se om det hjelper litt iløpet av få dager, hvis ikke ringer jeg og ber om mer :p
Sier meg ingenting. Vet du hvilket nivå man skal være på?

Tja, siden jeg ikke føler meg 100% sikker så merker jeg ikke så mye på det enda egentlig.
Alle mine symptomer kan jo forsåvidt være pga manglene, så jeg har gått videre til neste pp i hpdet mitt :p

Men om du spør om et par dager, kan det hende jeg har et annet svar :oops: haha

Skjønner det ja. Men regner med at testetøsen kommer fram i deg når det nærmer seg :)

Sier meg ingenting. Vet du hvilket nivå man skal være på?

Rundt 75 sa legen...og notatet fra sykehuset var "mulig d-vitamin mangel"
Så får vel bare teste ut, og vente på svar på de siste prøvene :)

Skjønner det ja. Men regner med at testetøsen kommer fram i deg når det nærmer seg :)

Gjør nok det. Har jo planer om å teste på mandag da, siden det er bursdagen min :D men forventer absolutt ingenting

Vedlegg

• 1414616227395.jpg
    1414616227395.jpg
    61,8 KB · Visninger: 20
Sitter her og har det litt gøy med å tolke blodprøvesvarene mine, og lurer på betydningen av for høye verdier av FSH og LH i forhold til syklusdag :confused:

Noen som vet? :)

Hæ? Kan du utdype?

Mine verdier er på CD10:
LH: 13
FSH: 12

Får opp at referanse området i denne perioden skal være
LH 1,1-11,6
FSH 2,8-11,3

Vet ikke om det har noe å si...

Last edited:
Klør seg mer i hodet!!
Jeg vet rett og slett ikke om det har blitt sjekket for D-vitamin tidligere, men jeg vet det ikke har blitt sjekket etter at jeg sluttet på p-pillene...

Fant nettopp litt interessant info om at min mangel der, rett og slett kan være årsaken til at jeg ikke har blitt gravid så lett :o

Om det er sååå "enkelt", får jeg rett og slett lyst å bare stange huet i veggen her!!! :p

Kjør på med D-vitaminer !!! :D

Klør meg også i hode og er spent på hva du finner ut. Har googlet litt ang noen andre som også har D vitamin mangel og der er det flere som skriver at det kommer til å ta veldig lang tid om du kun skal ta tran og at du bør ta mer...

Klør meg også i hode og er spent på hva du finner ut. Har googlet litt ang noen andre som også har D vitamin mangel og der er det flere som skriver at det kommer til å ta veldig lang tid om du kun skal ta tran og at du bør ta mer...

Ja, fant ut det jeg og. Tar noen tabletter ved siden av også, så får vi se om jeg merker noe iløpet av 2 uker. Da skal jeg tilbake til legen, og har notert meg at jeg skal ta det opp med henne ;)

Fikk et lite ekstra håp egentlig, samtidig som litt blandede følelser av glede og frustrasjon, om det rett og slett ikke er noe mer som skal til :p
Vitamin mangelen har jo faktisk en sammenheng med ALLE plagene jeg har hatt da, så det blir spennende å se. I tillegg til at legen sendte inn prøver for å sjekke reumatiske sykdommer...
Føler at jeg er et lite hakk lenger på vei nå :D

Back
Topp