Håp om søsken

Jeg har blitt sykemeldt nå. Det ble litt mye for meg nå, både psykisk og fysisk, og jeg gruer meg ganske mye etter negative forsøk og ekstra hormoner i ett år nå. Redd for negativ test nok en gang. :( Jeg har jobbet nesten hele veien de andre forsøkene. Så jeg bruker tiden nå på å ta vare på meg selv (sove, trene og et par prosjekter jeg liker) og ta vare på familien min og ja. Ego-forsøk den gangen her. Men jeg er også ganske påvirket i mage-tarm av antibiotika denne gangen, så det hjelper jo heller ikke. :bag:

Ja, humøret går virkelig i berg- og dalbane i løpet av et forsøk. Jeg vet det jo egentlig. Takk for at du minner meg på det og. Det er tøft når det er de mørke tankene som tar over.
Høres veldig lurt ut å ta vare på deg selv med sykmelding. Moralen er jo at det er ikke noen andre som gjør det så du må ta hensyn til deg selv først og fremst. Huff ja den berg- og dalbanen nå er tøff. Heldigvis går det over etterhvert. Håper veldig at det blir en lykkelig utgang på dette forsøket.
 
Høres veldig lurt ut å ta vare på deg selv med sykmelding. Moralen er jo at det er ikke noen andre som gjør det så du må ta hensyn til deg selv først og fremst. Huff ja den berg- og dalbanen nå er tøff. Heldigvis går det over etterhvert. Håper veldig at det blir en lykkelig utgang på dette forsøket.

Det er vanskelig. Dårlig samvittighet ovenfor jobben også (hvor jeg trives godt!) Jeg tenker jo fort: "Kanskje jeg hadde fått til 50 %?" Jeg prøver å overse det nå, for det er jo så himla kort periode av livet, og jeg jobber jo non-stop ellers. Og jeg ville gitt rådet om å kjenne etter hva man selv egentlig orker - til alle andre her inne. Du har jo helt rett, vi må jo ta hensyn til oss selv.

Nå teller jeg spent ned til fredag, og håper på gode nyheter både om passelig antall eggposer og modning. :shy: Så er jeg forhåpentligvis ett skritt nærmere den positive testen.

Takk for positive ord! :Heartred
 
Vet du, vær sykmeldt med god samvittighet! Det sitter langt inne her også, men det er jo absolutt ingen som takker en for at man sliter seg ut når man har tusen andre ting å tenke på i tillegg.. Det er jo som du sa bare for en kort periode i livet, og tenk alle årene vi skal jobbe etter vi er ferdig med dette!
Krysser fingrer og tær for deg [emoji173]️
 
Synes det høres veldig lurt ut med sykemelding[emoji1303] ingen som takker eller betaler oss i himmelen for å kjørt oss helt i bunn uansett! Det er bare en kort periode, og jobbe gjør man nesten hele livet[emoji173]️ så innimellom må man rett og slett prioritere seg selv, og det kan man gjøre med god samvittighet[emoji7]
 
Vet du, vær sykmeldt med god samvittighet! Det sitter langt inne her også, men det er jo absolutt ingen som takker en for at man sliter seg ut når man har tusen andre ting å tenke på i tillegg.. Det er jo som du sa bare for en kort periode i livet, og tenk alle årene vi skal jobbe etter vi er ferdig med dette!
Krysser fingrer og tær for deg [emoji173]️

Nei, jeg har egentlig stort sett klart å skyve bort de "dårlig samvittighet"-tankene. Kroppen og hodet trenger dette nå. Og jobben min trenger at hodet og kroppen min fungerer. Så egentlig burde det være enkelt. :rolleyes:

Tusen takk for at du heier. Jeg håper vi skal hele veien til mai sammen nå. :Heartred
 
Skjønner godt at du er litt nede, du er jo både proppfull av hormoner og i tillegg i gang med et forsøk du har ventet sååå lenge på! Da blir fallhøyden ekstra stor. Men det SKAL bare gå denne gangen, du har ihvertfall gjort absolutt alt som er mulig for å legge til rette for at dere lykkes :Heartred Ta godt vare på deg selv de neste dagene, så håper og venter vi i spenning med deg til fredag!
 
Synes det høres veldig lurt ut med sykemelding[emoji1303] ingen som takker eller betaler oss i himmelen for å kjørt oss helt i bunn uansett! Det er bare en kort periode, og jobbe gjør man nesten hele livet[emoji173]️ så innimellom må man rett og slett prioritere seg selv, og det kan man gjøre med god samvittighet[emoji7]

Jeg vet ikke om jeg klarer å komme helt dit at jeg har god samvittighet, men jeg klarer tildels å skyve bort den dårlige samvittigheten. :angelic: Jeg kjenner jo at det var helt riktig å legge inn årene nå, kroppen og hodet er ikke på plass for jobben sånn som det er nå. Rett og slett. Og det var jo fastlegen enig i også. Så da burde det være greit. :shy: Takk for oppmuntringen. :Heartred
 
Skjønner godt at du er litt nede, du er jo både proppfull av hormoner og i tillegg i gang med et forsøk du har ventet sååå lenge på! Da blir fallhøyden ekstra stor. Men det SKAL bare gå denne gangen, du har ihvertfall gjort absolutt alt som er mulig for å legge til rette for at dere lykkes :Heartred Ta godt vare på deg selv de neste dagene, så håper og venter vi i spenning med deg til fredag!

Ja, det føles litt ut som om jeg har satset alt jeg har på dette forsøket her nå. (Og det har jeg forsåvidt gjort hvert forsøk selvsagt, men ikke like iherdig i 6 måneder på forhånd.) Takk for hyggelig melding og at du heier og håper med meg.:Heartred
 
Nei, jeg har egentlig stort sett klart å skyve bort de "dårlig samvittighet"-tankene. Kroppen og hodet trenger dette nå. Og jobben min trenger at hodet og kroppen min fungerer. Så egentlig burde det være enkelt. :rolleyes:

Tusen takk for at du heier. Jeg håper vi skal hele veien til mai sammen nå. :Heartred

Helt riktig tankemåte [emoji8]
Ja jeg har holdt av plass på mai, så gleder meg masse [emoji7][emoji173]️
 
Helt riktig tankemåte [emoji8]
Ja jeg har holdt av plass på mai, så gleder meg masse [emoji7][emoji173]️

Godt vi allerede har plasser klare til oss på mai. :D
 
Så godt å høre at du er blitt sykmeldt. Det er så viktig å ta vare på seg selv og psyken oppi dette. Kjenner igjen det med samvittigheten da.. Det er fortsatt sånn at jeg kan ha litt dårlig samvittighet for de gangene jeg sykmeldte meg ifb forsøk sist. [emoji23] Gah, flink pike-syndromet er så slitsomt! Skal si du har gjort litt av en innsats før dette forsøket, og det håper jeg virkelig at du får betalt for. [emoji173]️ Spennende uke nå!
 
Så godt å høre at du er blitt sykmeldt. Det er så viktig å ta vare på seg selv og psyken oppi dette. Kjenner igjen det med samvittigheten da.. Det er fortsatt sånn at jeg kan ha litt dårlig samvittighet for de gangene jeg sykmeldte meg ifb forsøk sist. [emoji23] Gah, flink pike-syndromet er så slitsomt! Skal si du har gjort litt av en innsats før dette forsøket, og det håper jeg virkelig at du får betalt for. [emoji173]️ Spennende uke nå!

Huff. Du må jo ikke ha dårlig samvittighet for det nå? :eek: Det er jo dritslitsomt. Det må du legge bort.

Jeg synes innsatsen min har vært god. Nå håper jeg at alt av flaks og gullegg og babystøv og det som er vil være på vår side denne gangen. Det er en veldig spennende uke. Forhåpentligvis ruger jeg neste onsdag. :angelic: Takk for at du håper. :Heartred
 
Når er neste kontroll ? Har glemt å oppdatere meg her! Godt du er sykemeldt og kan ta vare på deg selv, du lager tross alt gull egg nå! :D
 
Når er neste kontroll ? Har glemt å oppdatere meg her! Godt du er sykemeldt og kan ta vare på deg selv, du lager tross alt gull egg nå! :D

Jeg er på sprøytedag 7 i dag, og har kontroll på fredag. :) Jeg håper på uttak på mandag. :D Jeg tror denne sykemeldingen var veldig bra, bare innimellom jeg tenker mye negativt (både om forsøket og annet) og får dårlig samvittighet.
 
Jeg kjenner meg igjen, med IVF-pause fra februar til nå så var det veldig godt med forumet og alle andres forsøk. :p

Skal på kontroll på fredag, håper det blir Ovitrelle på lørdag. :D Og du skal følge like bak. :Heartred

IVF-pause fra februar høres så veldig lenge ut! Da er det ekstra godt å være igang igjen nå tenker jeg [emoji4] Krysser alt jeg kan for at dette blir deres lykkerunde [emoji173]️[emoji1374]
 
IVF-pause fra februar høres så veldig lenge ut! Da er det ekstra godt å være igang igjen nå tenker jeg
emoji4.png
Krysser alt jeg kan for at dette blir deres lykkerunde
emoji173.png
emoji1374.png

Det var fryktelig lenge. Forrige innsett var 16. januar. :arghh: Nå er jeg superklar for nytt innsett. :) :Heartred Om det blir 15. august er det jo nesten nøyaktig 7 måneder siden sist. :rolleyes:
 
Sprøytedag 8
Tidligere har jeg kun hatt 9 sprøyter, så jeg er spent på dette med ny medisin og ny stimuleringslengde.

Jeg er så utrolig stinn og oppblåst i magen på kvelden, blir jo nesten litt bekymret for det som foregår nå, men jeg må sjekke bakover i dagboken om jeg hadde det likt sist. :p (Edit; nokså lik beskrivelse sist gang ja. :p)

Jeg tok bilde av galskapen i dag. Regimet er nå:
- Q10, omega 3, multivitamin, kalsium, folat og 10 mg prednisolon sammen med frokost (kl 7)
- Synarela ett nesespray kl 8
- Antibiotika ca kl 10 (3 timer etter kalsium og 1 time før lunsj/kalsium)
- Menopur-sprøyte kl 16
- Synarela ett nesespray kl 20
- Melatonin og antibiotika til leggetid (kl 22-23, ca 3 timer etter siste inntak av kalsium)

Screenshot_20180808-110130_Gallery.jpg
 
Last edited:
Back
Topp