Håp om søsken

Sprøytedag 4

Jeg er på helgetur med sønnen min. Kjekt å lese om tips til oppbevaring av ferdigfylte sprøyter på forumet her. Jeg tok med 3 stykker i et brilleetui med en liten stelleklut oppi for å holde dem "låst". Det funket perfekt det. Nesten verre med den dumme Synarela-flasken som må stå oppreist. :shifty:

Fjerde sprøyte er satt. Jeg har den femte som nevnt liggende klar i etuiet, før vi reiser hjem. Jeg blandet ut den andre Menopur-ampullen (1200 IE) utenfor apoteket i bilen min i går. :hilarious: Jeg kjøpte de lokalt, men det ble tull så de hadde bare én til meg på tirsdag. Så jeg fikk den andre på fredag. Og da skulle jeg rekke så mye, så jeg ble litt stresset når det står at den må oppbevares i kjøleskap ublandet. Så da blandet jeg den (da kan den jo stå 28 dager i romtemperatur inntil 25 grader). Følte meg litt rar som satt med de greiene i bilen på parkeringsplassen der, men men.

Tja. Jeg er litt utålmodig, men nå går det jo nokså kjapt. Sprøyter er kjappere enn Synarela-perioden hvert fall. Jeg kjenner action både i eggstokkene og endometriosen. Det er jo egentlig et godt tegn. Jeg er blitt litt engstelig for den 15 egg grensen til Porsgrunn (totalfrys uansett ved 15 egg ut), men jeg har jo ikke egentlig grunn til å være veldig redd for det. Jeg fikk 13 egg sist, men det var på 200 IE Puregon (9 dager). Jeg fikk forklart at 187,5 IE Menopur er mindre (selv om det ikke er samme preparat). Så får vi se om (minst) 10 dager stimulering gjør noen forskjell. Jeg håper at jeg ikke havner ved totalfrys hvert fall. Jeg ser jo at flere havner der nå som både Porsgrunn og St. Olavs har absolutt grense. :bag: Litt rart å være bekymret for det etter at mitt aller første forsøk ga kun 5 egg ved 150 IE Bemfola i 9 dager. :p

Det blir spennende på kontroll på fredag hvert fall. :)
 
Oi, har ikke fått med meg at de har satt en så bastant grense for antall egg :wideyed: Det var strengt!
Ved forsøket vårt i 2016 fikk jeg ut 18 egg, men fikk jo innsett etter noen blodprøver og en UL-undersøkelse på innsettdagen. Kanskje det er en kostnadsgreie?
 
Oi, har ikke fått med meg at de har satt en så bastant grense for antall egg :wideyed: Det var strengt!
Ved forsøket vårt i 2016 fikk jeg ut 18 egg, men fikk jo innsett etter noen blodprøver og en UL-undersøkelse på innsettdagen. Kanskje det er en kostnadsgreie?

Kostnad? De ekstra undersøkelsene tenkte du på? Tror det uansett er billigere enn et fryseforsøk.

Jeg har tenkt at det må ha skjedd en alvorlig episode med OHSS som de ikke har oppdaget og som da nå har satt ny bransje-standard her til lands. Men jeg vet jo ikke. Det bare virker så alvorlig når de setter en absolutt grense sånn.
 
Kostnad? De ekstra undersøkelsene tenkte du på? Tror det uansett er billigere enn et fryseforsøk.

Jeg har tenkt at det må ha skjedd en alvorlig episode med OHSS som de ikke har oppdaget og som da nå har satt ny bransje-standard her til lands. Men jeg vet jo ikke. Det bare virker så alvorlig når de setter en absolutt grense sånn.

Jeg tenkte på ekstra undersøkelser ja, men joda, er nok mest logisk at alvorlig OHSS er årsaken.
Det som er så rart bare er at dette er veldig individuelt, som så mye annet.
Jeg vet om noen som fikk kraftig OHSS av 8 egg ut mens jeg selv klarte meg fint etter 18...
Å sette en så bastant grense virker litt ulogisk, men jeg er ingen ekspert da ;)

Håper du koser deg på tur med knotten din. Herlig med litt kvalitetstid sammen ❤️
 
Jeg tenkte på ekstra undersøkelser ja, men joda, er nok mest logisk at alvorlig OHSS er årsaken.
Det som er så rart bare er at dette er veldig individuelt, som så mye annet.
Jeg vet om noen som fikk kraftig OHSS av 8 egg ut mens jeg selv klarte meg fint etter 18...
Å sette en så bastant grense virker litt ulogisk, men jeg er ingen ekspert da ;)

Håper du koser deg på tur med knotten din. Herlig med litt kvalitetstid sammen ❤️

Jeg tipper at dersom min teori er riktig så har de noen ekstra tiltak tidligere ved mistanke også ved færre egg ut. Men alle sånne grenser vil jo være ugyldige for en god del, men dersom 1 % blir dødssyk (uoppdaget) og risikoen er dobbelt så høy over 15 egg så kan jeg forstå at de gjør det sånn. Selv om det er fryktelig kjedelig for de som egentlig ikke hadde trengt tiltaket. Og det er nok først ved graviditet de tenker at det er et problem - for de stimulerer fortatt så flere får ut mange egg, så uttak med mange egg og stimulering med mange egg er tydeligvis ikke risikoen. Kun innsett. Er det ikke sånn at de åpnede eggposene ved uttak fungerer delvis som gult legeme etter eggløsning? For i så fall er det også logisk at jo flere gule legemer desto høyere risiko?

Jeg må innrømme at jeg må tenke at dette har de en god medisinsk grunn for å gjøre, for hvis ikke blir jeg nok litt smårar dersom jeg får 15 egg ut... :bag:

Koser meg masse. Jeg er heldig. Mammalivet er herlig. :Heartred
 
Sprøytedag 5

Oj hoy. Jeg begynner virkelig å bli helt stinn i magen, og mye eggløsningsslim på plass nå. Spennende etter 4 sprøyter, og vel vitende om at jeg må ta minst 6 sprøyter til. :hilarious:
 
Sprøytedag 4

Jeg er på helgetur med sønnen min. Kjekt å lese om tips til oppbevaring av ferdigfylte sprøyter på forumet her. Jeg tok med 3 stykker i et brilleetui med en liten stelleklut oppi for å holde dem "låst". Det funket perfekt det. Nesten verre med den dumme Synarela-flasken som må stå oppreist. :shifty:

Fjerde sprøyte er satt. Jeg har den femte som nevnt liggende klar i etuiet, før vi reiser hjem. Jeg blandet ut den andre Menopur-ampullen (1200 IE) utenfor apoteket i bilen min i går. :hilarious: Jeg kjøpte de lokalt, men det ble tull så de hadde bare én til meg på tirsdag. Så jeg fikk den andre på fredag. Og da skulle jeg rekke så mye, så jeg ble litt stresset når det står at den må oppbevares i kjøleskap ublandet. Så da blandet jeg den (da kan den jo stå 28 dager i romtemperatur inntil 25 grader). Følte meg litt rar som satt med de greiene i bilen på parkeringsplassen der, men men.

Tja. Jeg er litt utålmodig, men nå går det jo nokså kjapt. Sprøyter er kjappere enn Synarela-perioden hvert fall. Jeg kjenner action både i eggstokkene og endometriosen. Det er jo egentlig et godt tegn. Jeg er blitt litt engstelig for den 15 egg grensen til Porsgrunn (totalfrys uansett ved 15 egg ut), men jeg har jo ikke egentlig grunn til å være veldig redd for det. Jeg fikk 13 egg sist, men det var på 200 IE Puregon (9 dager). Jeg fikk forklart at 187,5 IE Menopur er mindre (selv om det ikke er samme preparat). Så får vi se om (minst) 10 dager stimulering gjør noen forskjell. Jeg håper at jeg ikke havner ved totalfrys hvert fall. Jeg ser jo at flere havner der nå som både Porsgrunn og St. Olavs har absolutt grense. :bag: Litt rart å være bekymret for det etter at mitt aller første forsøk ga kun 5 egg ved 150 IE Bemfola i 9 dager. :p

Det blir spennende på kontroll på fredag hvert fall. :)
Tror menopur gjør at man får mindre antall egg, men bedre kvalitet hvis du skjønner. Ble iallfall forklart det når jeg gikk på det.:)
 
Sprøytedag 5

Oj hoy. Jeg begynner virkelig å bli helt stinn i magen, og mye eggløsningsslim på plass nå. Spennende etter 4 sprøyter, og vel vitende om at jeg må ta minst 6 sprøyter til. :hilarious:
Hoho, høres ut som kroppen jobber iherdig med å lage noen skikkelige gullegg :D Det er så spennende dager fremover. Litt skummelt med den derre absolutte egg-grensa da, men som du sier, har de helt sikkert en god grunn. Satser på at du slipper å forholde deg til den grensa i det hele tatt [emoji4]
 
Tror menopur gjør at man får mindre antall egg, men bedre kvalitet hvis du skjønner. Ble iallfall forklart det når jeg gikk på det.:)

Takk for at du deler den infoen. :D Det er jo i så fall perfekt, for jeg endte jo kun med 3 egg av de 13 i fjor. :rolleyes: Så jeg tar gjerne få av god kvalitet (de 5 første jeg fikk ga jo sønnen min, så kvantitet betyr absolutt ikke kvalitet nei.)
 
Hoho, høres ut som kroppen jobber iherdig med å lage noen skikkelige gullegg :D Det er så spennende dager fremover. Litt skummelt med den derre absolutte egg-grensa da, men som du sier, har de helt sikkert en god grunn. Satser på at du slipper å forholde deg til den grensa i det hele tatt [emoji4]

Jeg håper at jeg slipper å tenke på den grensa. :D Jeg håper det er gullegg under produksjon. :)
 
Takk for at du deler den infoen. :D Det er jo i så fall perfekt, for jeg endte jo kun med 3 egg av de 13 i fjor. :rolleyes: Så jeg tar gjerne få av god kvalitet (de 5 første jeg fikk ga jo sønnen min, så kvantitet betyr absolutt ikke kvalitet nei.)

Ja, jeg gikk på mye mindre dose enn deg, så jeg fikk ut kun 4, men 2 av de var veldig bra (en er datteren min, andre er forhåpentligvis neste [emoji39]) på de to siste falt den ene fra med en gang, mens den andre holdt til dag 2, men ikke 3. Husker de sa jeg skulle få større dose neste gang så jeg fikk litt flere. (Tror jeg gikk på 112 ie?) og da sa de at menopur gir få, men gode egg :)
Så vi krysser fingrene for litt mindre antall egg, men mye bedre kvalitet ;)
 
Ja, jeg gikk på mye mindre dose enn deg, så jeg fikk ut kun 4, men 2 av de var veldig bra (en er datteren min, andre er forhåpentligvis neste [emoji39]) på de to siste falt den ene fra med en gang, mens den andre holdt til dag 2, men ikke 3. Husker de sa jeg skulle få større dose neste gang så jeg fikk litt flere. (Tror jeg gikk på 112 ie?) og da sa de at menopur gir få, men gode egg :)
Så vi krysser fingrene for litt mindre antall egg, men mye bedre kvalitet ;)

Du brukte vel 112,5 (midt i mellom 75 og 150.) :) Da krysser jeg fingrene for en håndfull gullegg. :p Og du har jo gullegget på frys du. :D Og er nok et bevis på at lavt antall ikke nødvendigvis er så farlig, så lenge det er et gullegg med ut. :Heartred
 
Du brukte vel 112,5 (midt i mellom 75 og 150.) :) Da krysser jeg fingrene for en håndfull gullegg. :p Og du har jo gullegget på frys du. :D Og er nok et bevis på at lavt antall ikke nødvendigvis er så farlig, så lenge det er et gullegg med ut. :Heartred

Ja det høres riktig ut :D 112,5 gikk jeg på [emoji1305]
Håper jeg hadde to gullegg, for det ene har jeg allerede brukt [emoji173]️
Husker jeg var drit skuffet over kun 4 ut, når alle fikk maaaange! Men ble nå gravid da [emoji173]️ Skulle dog gjerne ha litt flere på frys:p

Heier på at du får flere egg enn jeg fikk, men viktigst av alt at det er bra kvalitet :D viktigste er å ha et gullegg, men også kanskje flere så får flere søsken?:p hvis du ønsker da :)
 
Last edited:
Ja det høres riktig ut :D 112,5 gikk jeg på [emoji1305]
Håper jeg hadde to gullegg, for det ene har jeg allerede brukt [emoji173]️
Husker jeg var drit skuffet over kun 4 ut, når alle fikk maaaange! Men ble nå gravid da [emoji173]️ Skulle dog gjerne ha litt flere på frys:p

Heier på at du får flere egg enn jeg fikk, men viktigst av alt at det er bra kvalitet :D viktigste er å ha et gullegg, men også kanskje flere så får flere søsken?:p hvis du ønsker da :)

Hadde vært kjekt med flere på frys når du skal i gang igjen ja, men det viktigste er jo virkelig minst ett gullegg ved et uttak- da var det jo verdt det. :Heartred

Jeg var også skuffet med kun 5 egg husker jeg, og bare 3 igjen til slutt, men det spilte ikke noen rolle senere nei. Vi fikk kun ett fryseforsøk ut av det og, siden de to siste var fryst sammen. :rolleyes:

Jeg blir veldig syk av å gå gravid, så her har det vært tøft nok å tørre én runde til. Det blir garantert kun ett svangerskap til for oss. :) Jeg synes han skal få lov å få søsken, men det får holde. :p Men for de som ønsker mange barn er jo fordelen med ferskforsøk ved søskenforsøk klart at man kan få nye egg 5 år på frys om man ønsker seg flere barn (siden man ikke får flere søsken offentlig liksom). :p
 
Er så spennende med dere som er i gang igjen nå altså! [emoji2][emoji1374] Jeg lever gjennom deres forsøk frem til det blir min tur hihi...

Nå må det bli gullegg altså!! Når skal du på kontroll?
 
Er så spennende med dere som er i gang igjen nå altså! [emoji2][emoji1374] Jeg lever gjennom deres forsøk frem til det blir min tur hihi...

Nå må det bli gullegg altså!! Når skal du på kontroll?

Jeg kjenner meg igjen, med IVF-pause fra februar til nå så var det veldig godt med forumet og alle andres forsøk. :p

Skal på kontroll på fredag, håper det blir Ovitrelle på lørdag. :D Og du skal følge like bak. :Heartred
 
Sprøytedag 6

Og spraydag 23 og AB-dag 19. Nå håper jeg at det er 4 sprøytedager til, 5 spraydager til og jeg vet jo at det er 6 AB-dager til. Forhåpentligvis ferdig med Melatonin og Q10 om 6 dager og. Jeg har fylt opp dosetten for ny uke, og lagt inn hvert fall de siste antibiotikaene mine. Den kuren er jo ferdig uansett.

Nesen min begynner å bli sår av Synarela. Så den gleder jeg meg til å avslutte, forhåpentligvis til helgen.

Jeg fikk vite i Porsgrunn-tråden at jeg sannsynligvis bare skal fortsette med 10 mg Prednisolon eventuelt helt til uke 12, så ingen opp- eller nedjusteringer underveis.

Jeg håper det er 1 uke til uttak nå. Så må bare disse hverdagene frem til kontroll på fredag gå relativt fort.

Og jeg merker at jeg er litt sånn nede i humøret. Jeg håper at det er hormonene så det roer seg igjen snart. Kjedelig, for da blir jeg pessimistisk og tenker: "Tenk om vi skal oppleve enda et negativt forsøk nå etter alt jeg har gjort før dette forsøket her." Tungt å ha sånne tanker midt oppi dette.
 
Jobber du vanlig mens du stimulerer? Husk at labert humør i denne perioden er forbipasserende! Det er garantert et gullegg under produksjon!
 
Jobber du vanlig mens du stimulerer? Husk at labert humør i denne perioden er forbipasserende! Det er garantert et gullegg under produksjon!

Jeg har blitt sykemeldt nå. Det ble litt mye for meg nå, både psykisk og fysisk, og jeg gruer meg ganske mye etter negative forsøk og ekstra hormoner i ett år nå. Redd for negativ test nok en gang. :( Jeg har jobbet nesten hele veien de andre forsøkene. Så jeg bruker tiden nå på å ta vare på meg selv (sove, trene og et par prosjekter jeg liker) og ta vare på familien min og ja. Ego-forsøk den gangen her. Men jeg er også ganske påvirket i mage-tarm av antibiotika denne gangen, så det hjelper jo heller ikke. :bag:

Ja, humøret går virkelig i berg- og dalbane i løpet av et forsøk. Jeg vet det jo egentlig. Takk for at du minner meg på det og. Det er tøft når det er de mørke tankene som tar over.
 
Back
Topp