Håp om søsken

Gratulerer med fantastisk innsats med vekta! :D Imponerende!!

Det funker heldigvis når man bare ikke gir seg. :p Jeg synes det er nokså fort gjort i en hektisk småbarns-fulltidsjobb-hverdag å finne unnskyldninger. Så jeg er fornøyd med å ha snudd det nå. :)
 
Det funker heldigvis når man bare ikke gir seg. [emoji14] Jeg synes det er nokså fort gjort i en hektisk småbarns-fulltidsjobb-hverdag å finne unnskyldninger. Så jeg er fornøyd med å ha snudd det nå. :)
Ja, det er veldig enkelt å finne unnskyldninger - både for hvorfor man ikke har tid til å trene eller hvorfor det passer innmari bra å dytte nedpå en skål med sjokolade akkurat da [emoji23] Jeg savner impulskontrollen jeg en gang hadde [emoji849] Det er definitivt vanskeligere når man ikke bare har seg selv å tenke på, så det er skikkelig bra jobba av deg. :D
 
Spraydag 9 (og AB-dag 5)
Det hjelper å ta Doxylin etter måltid. Fremdeles rar i magen og litt småkvalm, men nå går det greit. Håper det fortsetter sånn. Så er det kun inntak av kalsium (mat og multivitaminen min) jeg må holde kontroll på (ikke inntak av kalsium mindre enn tre timer før eller en time etter Doxylin). Heldigvis kun to Doxylin per dag, finnes jo antibiotikakurer med 4 om dagen og sånne sære regler om før og etter mat - da blir jeg litt smårar av all matkontrollen. :hilarious:

Jeg er UTÅLMODIG. Nå vil jeg absolutt helst telle uker+dager for et svangerskap. :shy:

Jeg kan telle ned litt istedenfor:
Det er nå 1 uke til Porsgrunn åpner.
1 uke og 1 dag til nedreguleringskontroll.
Sannsynligvis 1 uke og 2 dager til sprøytestart.
Sannsynligvis 2 uker og 4 dager til sprøytekontroll.
Sannsynligvis 3 uker til uttak (og 3 uker og 2 dager til innsett).

Tålmodighet kunne jeg trenge litt mer av, men det er heldigvis litt sommer igjen. Så tiden går nok. :rolleyes:
 
Spraydag 11 og AB-dag 7

Vel. Jeg er jo også 14 dpo i dag. Håper blødningen kommer nå, så alt er klart til kontrollen. Den pleier å bli forsinket under nedregulering, så den kan sikkert bruke et par dager til og. Jeg er bare klar for å få den nå så enda et sjekkpunkt kan krysses av. :angelic: Det murrer en del nå, så jeg tror det skal gå bra.

Magen fortsetter å være ganske ute av AB, men kvalmen gikk over når jeg nå tar medisinene til mat og ikke på tom mage. Det er likevel greit å oppholde seg i nærheten av et toalett. :confused: Så jeg håper dette er en del av veien mot baby nå altså. :hilarious:

Nå er det kun 6 dager til kontroll og sannsynligvis én uke til sprøytestart. Tiden går. Det bare føles ut som den har begynt å gå saktere nå :p

Sommerferie betyr at jeg har fått mer tid til å se gutten min i samspill med andre barn, og også andre barn i samspill med andre barn. Og jeg kjenner mer og mer på at det er et stort ønske at gutten min skal få ha et slikt samspill med et søsken. Jeg ser jo at de fleste vi er sammen med har barn som har stor glede av søskenforholdene sine. Jeg er absolutt fortsatt der at søsken et bonus, og at livet som mamma er fantastisk selv med kun han. :Heartred Likevel håper jeg at vi kan gi han søsken. Og gjerne nå, så blir det ca 3 år i mellom. Jeg krysser fingrene.

Ett år med søskenforsøk nå (med en slags ufrivillig-frivillig pause i våres - må jo dessverre også ta hensyn til gravid-helsa mi). Jeg har vært helt innstilt på at søskenforsøk kunne ta tid, kreve mye innsats (fysisk og psykisk) og at det ikke er noen garantier, men innimellom sniker den: "Det er skikkelig urettferdig"-tanken seg inn likevel. Sånn som da en bekjent med to barn (ikke tvillinger) født etter min sønn fortalte at de skal ha tredjemann omtrent neste sommer. Tre tette er praktisk. Og de prøver jo da ikke riktig enda, for termin skal ikke være på våren...
 
Ja, det er veldig enkelt å finne unnskyldninger - både for hvorfor man ikke har tid til å trene eller hvorfor det passer innmari bra å dytte nedpå en skål med sjokolade akkurat da [emoji23] Jeg savner impulskontrollen jeg en gang hadde [emoji849] Det er definitivt vanskeligere når man ikke bare har seg selv å tenke på, så det er skikkelig bra jobba av deg. :D

Oj. Denne har jeg visst hoppet over.

Ja, unnskyldninger er jeg en ekspert på! :D Kan finne på å spise opp en sjokolade fordi det blir rotete å pakke den ned i skuffen igjen. Åpen pakke liksom. :hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg hadde null overskudd første året etter fødsel til å gjøre så mye mer enn nødvendig og mamma-rollen. Jeg elsket det året, men sånn full kontroll på meg selv var uaktuelt. Og så etter å ha kommet tilbake på jobb så ble jobb+mamnalivet også alt jeg orket en periode. Så egentlig var det helt perfekt å begynne med "egenpleie" i våres. Da fantes overskuddet og lysten og ja. Da var det mye greiere. :)

Impulskontrollen kan trenes opp igjen etter hvert. Når det passer. Mamma-overskudd kommer først. :Heartred Og det er helt greit. Er ikke noe sånn posting av sixpack-magebilde et par uker etter fødsel som er målet her. Sånn er ikke min kropp bygd uansett. :hilarious: (Og jeg er for glad i sjokolade uansett. :p)
 
Spraydag 11 og AB-dag 7

Vel. Jeg er jo også 14 dpo i dag. Håper blødningen kommer nå, så alt er klart til kontrollen. Den pleier å bli forsinket under nedregulering, så den kan sikkert bruke et par dager til og. Jeg er bare klar for å få den nå så enda et sjekkpunkt kan krysses av. :angelic: Det murrer en del nå, så jeg tror det skal gå bra.

Magen fortsetter å være ganske ute av AB, men kvalmen gikk over når jeg nå tar medisinene til mat og ikke på tom mage. Det er likevel greit å oppholde seg i nærheten av et toalett. :confused: Så jeg håper dette er en del av veien mot baby nå altså. :hilarious:

Nå er det kun 6 dager til kontroll og sannsynligvis én uke til sprøytestart. Tiden går. Det bare føles ut som den har begynt å gå saktere nå :p

Sommerferie betyr at jeg har fått mer tid til å se gutten min i samspill med andre barn, og også andre barn i samspill med andre barn. Og jeg kjenner mer og mer på at det er et stort ønske at gutten min skal få ha et slikt samspill med et søsken. Jeg ser jo at de fleste vi er sammen med har barn som har stor glede av søskenforholdene sine. Jeg er absolutt fortsatt der at søsken et bonus, og at livet som mamma er fantastisk selv med kun han. :Heartred Likevel håper jeg at vi kan gi han søsken. Og gjerne nå, så blir det ca 3 år i mellom. Jeg krysser fingrene.

Ett år med søskenforsøk nå (med en slags ufrivillig-frivillig pause i våres - må jo dessverre også ta hensyn til gravid-helsa mi). Jeg har vært helt innstilt på at søskenforsøk kunne ta tid, kreve mye innsats (fysisk og psykisk) og at det ikke er noen garantier, men innimellom sniker den: "Det er skikkelig urettferdig"-tanken seg inn likevel. Sånn som da en bekjent med to barn (ikke tvillinger) født etter min sønn fortalte at de skal ha tredjemann omtrent neste sommer. Tre tette er praktisk. Og de prøver jo da ikke riktig enda, for termin skal ikke være på våren...

Krysser fingrene for deg nå [emoji173]️
 
Spraydag 12 og AB-dag 8

Azitromax i dag. Mannen gruer seg. Jeg synes det er kjekt med en pause fra Doxylin (håper det har en liten pause-effekt).

Jeg leste brevet fra Porsgrunn litt nøyere nå og oppdaget at jeg skal begynne med 10 mg Prednisolon ved sprøytestart også. Altså 1. august etter planen. Og det skal taes på morgenen. Så da blir det ekstra kalsium og Prednisolon også fra neste uke. Det begynner å bli mye jeg propper i meg nå. :bag:

- Synarela to ganger om dagen (kl 8 og 20, to spray, reduseres til 1 spray fra 1. august, avsluttes sannsynligvis 10./11. august)
- Doxylin to ganger om dagen frem til og med 11. august (bortsett fra i dag, Azitromax i kveld)
- Multivitamin (i god tid utenom Doxylin)
- Q10 (sannsynligvis til og med 12. august)
- Melatonin på kvelden (sannsynligvis til og med 12. august)
- Folat
- Omega 3
- Fra 1. august Prednisolon 10 mg hver morgen (skal kanskje reduseres til 5 mg etter hvert? Jeg kjenner ikke Porsgrunn sine rutiner. Skal taes eventuelt til uke 12/negativ test)
- Fra 1. august Menopur sprøyte hver ettermiddag/kveld (frem til og med sannsynligvis 10. august)
- Fra 1. august Kalsium (i god tid utenom Doxylin, taes like lenge som Prednisolon)
- Nye tillegg blir vel eventuelt fra 13. august (om uttak blir slik jeg tror)

Oppdaget også at det er Lutinus jeg har resept på fra Porsgrunn. Jeg vil ha Cyclogest. Jeg håper at jeg kan få det, men vet ikke om noen har fått det i Porsgrunn før. :bored:
 
Skjønner godt han gruer seg[emoji85] oi, så mye greier[emoji33] Du har vel sånn dosett eller hva det heter?[emoji23]
 
Skjønner godt han gruer seg[emoji85] oi, så mye greier[emoji33] Du har vel sånn dosett eller hva det heter?[emoji23]

Oh yes! Jeg har pensjonist-drops-esken med på tur. :hilarious: Q10 passer ikke oppi, men jeg har jo uansett ikke plass til alt i én dosett. :bag:
 
Oh yes! Jeg har pensjonist-drops-esken med på tur. :hilarious: Q10 passer ikke oppi, men jeg har jo uansett ikke plass til alt i én dosett. :bag:
Nei, den Q10 er jo så svær at den går nesten ikke ned halsen engang[emoji23] Tørte aldri ta den jeg, har så pilleskrekk. Men nå er det ikke lenge igjen altså[emoji16][emoji1303]
 
Nei, den Q10 er jo så svær at den går nesten ikke ned halsen engang[emoji23] Tørte aldri ta den jeg, har så pilleskrekk. Men nå er det ikke lenge igjen altså[emoji16][emoji1303]

Hihi... Jeg klarer det heldigvis nokså greit. Jeg har Q10 og Omega 3 kapslene utenom. Så er resten i drops-boksen med moro-tabletter. :p

Og det skal bli litt deilig å komme til uttak og kutte noe ned på medisiner og tilskudd.
 
Steike så mye greier du har å forholde seg til nå fremover! Trenger ikke frokost lengre du [emoji28]
Hvis det er noen trøst, så har jeg også to stk pensjonistdosetter med meg i veska [emoji85] Fulle av vitaminer, mineraler, omega-3, Q10, folat, allergimedisin, betakaroten, vitex og metformin.
 
Hoho, for et pilleregime du har!![emoji23][emoji23] må jo bare klaffe nå!!

Jeg hadde et slikt lite dosett, men det var kun til progynova som skulle ta tre ganger for dagen[emoji23][emoji23]
 
Steike så mye greier du har å forholde seg til nå fremover! Trenger ikke frokost lengre du [emoji28]
Hvis det er noen trøst, så har jeg også to stk pensjonistdosetter med meg i veska [emoji85] Fulle av vitaminer, mineraler, omega-3, Q10, folat, allergimedisin, betakaroten, vitex og metformin.

Må ha frokost - hvis ikke kaster jeg opp av Doxylin. :hilarious:

Haha... To dosetter ja. :hilarious: Jeg har en ganske stor med mange rom, og så har jeg tatt vare på en liten tom pilleboks som jeg tar med Q10 og omega 3 kapsler i avhengig av antall dager jeg er avgårde.

Du tar mer enn meg. :bag::bored: Haha... Godt vi er flere som kan kjenne på en viss galskap.
 
Hoho, for et pilleregime du har!![emoji23][emoji23] må jo bare klaffe nå!!

Jeg hadde et slikt lite dosett, men det var kun til progynova som skulle ta tre ganger for dagen[emoji23][emoji23]

Ja, det er galskap! :p Jeg håper det klaffer nå. Jeg har jo gjort så himla mye forberdelser nå. Kveldstreningsøkt i kveld var akkurat ferdig nå. :shy: Baby-motivasjon.

Ja, Progynova helt alene er jo ingenting. Du tok kanskje folat og. :p
 
Ja, det er galskap! :p Jeg håper det klaffer nå. Jeg har jo gjort så himla mye forberdelser nå. Kveldstreningsøkt i kveld var akkurat ferdig nå. :shy: Baby-motivasjon.

Ja, Progynova helt alene er jo ingenting. Du tok kanskje folat og. :p

Flinkis[emoji7][emoji7]

Jeg tok mer, drøss med vitaminer[emoji12] men de tok jeg om morgenen og lå hjemme! Dosetten var til progynovaen slik at jeg enkelt kunne ha den med meg i veska[emoji23]
 
Flinkis[emoji7][emoji7]

Jeg tok mer, drøss med vitaminer[emoji12] men de tok jeg om morgenen og lå hjemme! Dosetten var til progynovaen slik at jeg enkelt kunne ha den med meg i veska[emoji23]

Ja selvsagt, jeg regnet egentlig med at ingen her inne bare tar Progynova. :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Herregud. Du tar jo noe helt ekstremt mye :hilarious:
Jeg har en sånn skikkelig en med alt jeg trenger oppi
https://www.komplettapotek.no/produ...PU0Q3TpZTXCek5AOEL6tB03FeVQY2JuRoCa-sQAvD_BwE

Har doser en dose pr dag, men hadde jeg hatt morgen og kveld hadde jeg delt dem opp to og to.
Hvilke q10 er det dere har siden de er så store? :inpain: Føler jeg har gjort noe feil nå altså

Haha... Finnes mange Q10. :) Den jeg tar er gigastor. :p Du gjør ikke noe feil.

Jeg har noe lignende ja. Kjekt med mange rom når piller skal taes til ulike tider og ja.
 
Back
Topp