Håp om søsken

CD 17/4 dpo - pp 3 av 5 før forsøk
FF er enig med meg så lenge jeg legger inn to dager til med lav temp i starten. Jeg startet å tempe sent fordi jeg forventet EL to dager senere.

Jeg må jo kanskje legge til at foreløpig har jeg gått ned kiloene jeg gikk opp i perioden juli-januar. :bag: Prøverørshormoner+prednisolon+min kropp = vektoppgang (og kanskje enda verre siden jeg ikke var særlig aktiv heller). Jeg gikk opp i vekt under prøverørsforsøk i 2015 og. Jeg går raskt ned i vekt kun hvis jeg er syk. :knegg: Jeg har lest at endometriose (hormonene som blir ustabile av endo) også kan påvirke vekten. Jeg sier ikke dette for å unnskylde meg, men bare for å forklare at jeg synes det krever ganske så konsentret innsats for å gå ned i vekt med min kropp og jeg har etter en del år lært meg at det funker også best for meg (å ta litt tid). :shy: Så det blir ikke 1 kg ned i uka her, men ca 10 uker til sommerferie, så det skal bli mer resultater før det. :D
 
Nei, det er jo også en epoke å legge bak seg. Langtids-prøver-livet. Babytiden. :Heartred Men så skal du følge tre små på vei ut i livet. Fantastisk!

Prøver. Gravid. Prøver. Gravid. Prøver. Gravid mistet så fortsatt prøver. Gravid. Totalt ti år av vårt liv sammen.

Men nå, nå er det neste fase ja
 
Prøver. Gravid. Prøver. Gravid. Prøver. Gravid mistet så fortsatt prøver. Gravid. Totalt ti år av vårt liv sammen.

Men nå, nå er det neste fase ja

:Heartred:Heartred:Heartred
 
CD 27/14 dpo - pp 3 av 5 før forsøk

Jaha. Kroppen min er litt underlig denne våren her. Jeg har aldri hatt lang lutealfase uten progesteron, men det har skjedd to sykluser nå denne våren. Så selv om EL kom to dager tidligere nå så ble det ikke tidligere tr. Forventet jo egentlig tr i morgen, men med tidlig EL trodde jeg den skulle komme i går (eller på lørdag.)

Så da håper jeg at den kommer snarest mulig nå. Klar for ny syklus nå.
 
Og nå er det mai og den går fort. Og så er det sommer og snart forsøk !!
 
Og nå er det mai og den går fort. Og så er det sommer og snart forsøk !!

Ja, derfor jeg gjerne vil være over i nest siste syklus før forsøk. :p Da er vi jo så nærme. Det er bare psykisk, tr dukker nok opp i løpet av noen dager uansett. Jeg begynner jo å bli spent på høsten, men heldigvis deilig mai og så sommer først.
 
Har du tatt G-test da? :rolleyes:
 
Har du tatt G-test da? :rolleyes:

Det skal egentlig ikke være noen sjanse for det her i gården nå. :bag: :knegg: Varme og første trimester er uaktuelt, så vi tar forhåndsregler frem til slutten av sommeren. :shy: Jeg får kanskje ta en om det drøyer over flere dager, for da kan jeg jo ha tatt feil av EL og da blir det mer risiko for slikt. :rolleyes:
 
Det skal egentlig ikke være noen sjanse for det her i gården nå. :bag: :knegg: Varme og første trimester er uaktuelt, så vi tar forhåndsregler frem til slutten av sommeren. :shy: Jeg får kanskje ta en om det drøyer over flere dager, for da kan jeg jo ha tatt feil av EL og da blir det mer risiko for slikt. :rolleyes:

Såpass ja :p
Da skal det nok litt til for at det har skjedd uhell vil jeg tro ;)
 
Såpass ja :p
Da skal det nok litt til for at det har skjedd uhell vil jeg tro ;)

Ja, jeg er ikke akkurat den typen som blir gravid bare av å vaske mannens undertøy nei. :knegg:

Og nå er det såvidt litt blod på papiret, og smertene har økt på den siste timen, så det ser ut som det hjalp å klage litt her inne. Endosmertene mine varierer en del fra syklus til syklus også nå, så jeg kjenner ikke igjen noe dagen før tr-smerte lenger. Rare kroppen som plutselig har blitt ustabil etter EL også. :rolleyes:
 
CD 1 - pp 4 av 5 før forsøk

Og der var nest siste pause-syklus i gang. :D Meldt inn mens i Crypho og bedt om rekvisisjoner til blodprøver. Jeg tar Letrozol CD2 - CD6 denne syklusen også, pga. lang lutealfase nå sist.

Da er det siste innspurt på trening, vekttap og nyting av prøvepause og familieliv slik familien er nå. Så håper jeg på en deilig og varm mai-måned og en flott sommer. Og så håper jeg veldig på full klaff i august. :D
 
Har kjempetroa på forsøket ditt! Og så utrolig flink du er med forberedelser og vektnedgang og det å nyte familielivet! Kunne ønske jeg var flinkere å nyte det jeg faktisk har - det føles som en kunst midt oppi dette. Jeg sliter meg helt ut med tankevirksomhet her for tiden så jeg er veldig imponert over din tilnærming og blir litt inspirert også :)
 
Du er flink[emoji8] Gleder meg til å følge deg i forsøket[emoji16]
 
CD 1 - pp 4 av 5 før forsøk

Og der var nest siste pause-syklus i gang. :D Meldt inn mens i Crypho og bedt om rekvisisjoner til blodprøver. Jeg tar Letrozol CD2 - CD6 denne syklusen også, pga. lang lutealfase nå sist.

Da er det siste innspurt på trening, vekttap og nyting av prøvepause og familieliv slik familien er nå. Så håper jeg på en deilig og varm mai-måned og en flott sommer. Og så håper jeg veldig på full klaff i august. :D

Håper med deg og krysser fingrene!
Bare å nyte den fine tiden som kommer nå :D
 
Har kjempetroa på forsøket ditt! Og så utrolig flink du er med forberedelser og vektnedgang og det å nyte familielivet! Kunne ønske jeg var flinkere å nyte det jeg faktisk har - det føles som en kunst midt oppi dette. Jeg sliter meg helt ut med tankevirksomhet her for tiden så jeg er veldig imponert over din tilnærming og blir litt inspirert også :)

Så hyggelig at du har godfølelsen for forsøket mitt. Jeg merket at jeg er ganske positiv selv. Mistet litt motet i høst/vinter, med tre negative innsett på rad. Så det var nok kanskje mentalt lurt med en prøvepause også, selv om det var pga. fysisk helse jeg valgte det.

Jeg har vel hatt innstillingen helt fra vi fikk førstemann at tiden som ufrivillig barnløs var forbi. Så søsken er bonus. Jeg klarer jo ikke helt å fokusere 100 % på det midt oppi forsøk, :p men det er grunntanken min. Jeg føler meg fortsatt ekstremt heldig som får være mammaen hans hver eneste dag. :)

Dere har jo holdt på mye lenger enn meg i jakten på nummer to. Jeg tok ut p-staven for snart ett år siden som forberedelse til fryseforsøket vårt. Så det er jo tøffere om det tar fryktelig lang tid. Jeg synes prøverørsprosessen, svangerskap og fødsel er såpass tøft at vi er egentlig også der at enebarn er helt greit om det ikke lykkes dette med søskenforsøk. Så det er jo også en annen tilnærming enn mange andre som har et sterkere søskenønske enn meg. Det høres kanskje feil ut, jeg har et stort søskenønske siden vi har valgt å satse hardt nå, men det er ikke for alt i verden. Om du forstår. Til det så var veien til førstemann altfor krevende for meg/oss.

Oj, nå ble det langt. Jeg forstår godt at du som fikk førstemann så greit, og har brukt så mye tid nå bruker mye tankevirksomhet på dette. :Heartred Jeg håper virkelig at du snarest mulig er tobarnsmor. :)

(Edit: Og en del tankevirksomhet er det her også. Jeg sjekker jo forumet flere ganger daglig for det føles for tiden som det nærmeste jeg kommer noe prøverørsrelatert. Og jeg tenker på en potensiell graviditet hver gang jeg får litt unødvendig sug etter sjokolade eller føler meg litt sliten før trening, så klarer jeg å ha et ekstra mål for å være sunn og aktiv. :p )
 
Last edited:
Du er flink[emoji8] Gleder meg til å følge deg i forsøket[emoji16]

Jeg gleder meg til å komme bak deg over i nedtelling til termin. ;) :Heartred Og at vi begge kommer hele veien dit. :Heartbigred
 
Håper med deg og krysser fingrene!
Bare å nyte den fine tiden som kommer nå :D

Tusen takk for det! :)
Nå må du nyte vår og sommer i permisjon med lille nydelige! Herlig tid å være i mammapermisjon nå. :Heartred
 
Så flink! Viktig med et sånt fokus[emoji5]

Jeg er heldig som kan ha et sånt fokus nå. :) Og vår og sommer elsker jeg, så det er en god hjelp. Det kan nok bli mye tøffere å opprettholde positivt fokus om dette tar lang tid. :Heartred
 
Så hyggelig at du har godfølelsen for forsøket mitt. Jeg merket at jeg er ganske positiv selv. Mistet litt motet i høst/vinter, med tre negative innsett på rad. Så det var nok kanskje mentalt lurt med en prøvepause også, selv om det var pga. fysisk helse jeg valgte det.

Jeg har vel hatt innstillingen helt fra vi fikk førstemann at tiden som ufrivillig barnløs var forbi. Så søsken er bonus. Jeg klarer jo ikke helt å fokusere 100 % på det midt oppi forsøk, :p men det er grunntanken min. Jeg føler meg fortsatt ekstremt heldig som får være mammaen hans hver eneste dag. :)

Dere har jo holdt på mye lenger enn meg i jakten på nummer to. Jeg tok ut p-staven for snart ett år siden som forberedelse til fryseforsøket vårt. Så det er jo tøffere om det tar fryktelig lang tid. Jeg synes prøverørsprosessen, svangerskap og fødsel er såpass tøft at vi er egentlig også der at enebarn er helt greit om det ikke lykkes dette med søskenforsøk. Så det er jo også en annen tilnærming enn mange andre som har et sterkere søskenønske enn meg. Det høres kanskje feil ut, jeg har et stort søskenønske siden vi har valgt å satse hardt nå, men det er ikke for alt i verden. Om du forstår. Til det så var veien til førstemann altfor krevende for meg/oss.

Oj, nå ble det langt. Jeg forstår godt at du som fikk førstemann så greit, og har brukt så mye tid nå bruker mye tankevirksomhet på dette. :Heartred Jeg håper virkelig at du snarest mulig er tobarnsmor. :)

(Edit: Og en del tankevirksomhet er det her også. Jeg sjekker jo forumet flere ganger daglig for det føles for tiden som det nærmeste jeg kommer noe prøverørsrelatert. Og jeg tenker på en potensiell graviditet hver gang jeg får litt unødvendig sug etter sjokolade eller føler meg litt sliten før trening, så klarer jeg å ha et ekstra mål for å være sunn og aktiv. :p )
Jeg skjønner innstillingen din godt. Vi ønsket oss 3 barn. Men etter dette h*** som enda ikke er over må vi vurdere nøye om vi går for en 3dje. Men et søsken skal han få på en eller annen måte, uansett. Forumet er gull! Er avhengig!
 
Back
Topp