Håp om søsken

CD 12 - pp 4 av 5 før forsøk
Jeg har bestemt meg for å herme etter YoghurtNøtt (og noen flere jeg har lest om) og bare ta en AB-kur før forsøk på mannen og meg. Nå vil jeg svært gjerne at dette skal være siste forsøk, så da skal "alt" prøves. Jeg synes det var dyrt å sende prøver til Athen, så vi forsøker på egenhånd istedenfor. Da blir det AB fra ca midten av juli.

Jeg skal begynne med Melatonin nå, jeg tenkte å begynne til helgen så jeg får testet litt hvordan jeg tåler dem.

Jeg har ikke fått rekvisisjoner til blodprøver enda, men mulig de ble sendt elektronisk. Jeg har spurt i Crypho i kveld.

Ellers er kroppen i før-EL-modus, så jeg bare venter.
Jeg har lurt på om jeg skal gjøre det samme selv, bare ta antibiotikakur uten å ha sendt prøve altså. Har egentlig tenkt at dette har for lite dokumentasjon til at jeg vil prøve, men nå begynner jeg å bli desperat etter å lykkes og villig til å prøve det meste kjenner jeg. Hva tar du da, og hvor lenge? Jeg skal også ha nytt forsøk i august:)
 
Jeg har lurt på om jeg skal gjøre det samme selv, bare ta antibiotikakur uten å ha sendt prøve altså. Har egentlig tenkt at dette har for lite dokumentasjon til at jeg vil prøve, men nå begynner jeg å bli desperat etter å lykkes og villig til å prøve det meste kjenner jeg. Hva tar du da, og hvor lenge? Jeg skal også ha nytt forsøk i august:)

Altfor lite dokumentasjon ja, det er derfor jeg har drøyd det ett år nå. :bag: Men som legen min sa: "Dette er ikke ekstrem antibiotikakur, verken type, dosering eller varighet, så det er lite å tape på å prøve og ingen store farer med å bruke unødvendig én kur". Så da har jeg en avtale med legen.

Jeg hermer etter det jeg fant hos de andre, og både mannen og jeg tar følgende før uttak:
Azitromax/Arythromycin 1 gram (4 × 250 mg) på dag 1, 8 og 25. (De dagene er uten Doxylin). (Totalt 3 g.)
Doxylin 200 mg (2 × 100 mg) i tilsammen 22 dager, alle dager uten Azitromax. (Totalt 4,4 g.)

Jeg har lest disse også før, som og oppmuntrer:
https://www.babyverden.no/prover/et...n-antibiotikakur-ble-de-gravide-pa-egen-hand/

https://www.bt.no/familieogoppvekst...er-antibiotika-hjalp-dem-a-fa-barn-9912b.html
 
Altfor lite dokumentasjon ja, det er derfor jeg har drøyd det ett år nå. :bag: Men som legen min sa: "Dette er ikke ekstrem antibiotikakur, verken type, dosering eller varighet, så det er lite å tape på å prøve og ingen store farer med å bruke unødvendig én kur". Så da har jeg en avtale med legen.

Jeg hermer etter det jeg fant hos de andre, og både mannen og jeg tar følgende før uttak:
Azitromax/Arythromycin 1 gram (4 × 250 mg) på dag 1, 8 og 25. (De dagene er uten Doxylin). (Totalt 3 g.)
Doxylin 200 mg (2 × 100 mg) i tilsammen 22 dager, alle dager uten Azitromax. (Totalt 4,4 g.)

Jeg har lest disse også før, som og oppmuntrer:
https://www.babyverden.no/prover/et...n-antibiotikakur-ble-de-gravide-pa-egen-hand/

https://www.bt.no/familieogoppvekst...er-antibiotika-hjalp-dem-a-fa-barn-9912b.html
Takk for svar. Høres ut som du har en grei fastlege:) Jeg tror jeg også kommer til å gå for dette, men kan hende det blir verre å overtale mannen:-/ Vet du om begge helst bør gjennomføre for at det skal ha effekt? Starter dere nå snart eller timer dere til like før forsøk?
 
Takk for svar. Høres ut som du har en grei fastlege:) Jeg tror jeg også kommer til å gå for dette, men kan hende det blir verre å overtale mannen:-/ Vet du om begge helst bør gjennomføre for at det skal ha effekt? Starter dere nå snart eller timer dere til like før forsøk?

Starter mens jeg er på nedregulering tror jeg, skal lese litt mer hva de andre har gjort. Må rekke å få gjort 25 dager før uttak hvert fall. Og tror det er anbefalt tett opp mot forsøk. :) (Så jeg tenkte egentlig 15 dager under nedregulering og 10 dager under stimulering; så jeg starter 15 dager før kontroll.)

Det er jo litt ulikt om begge eller bare kvinnen får det anbefalt fra Athen, avhengig av hva de finner, men når vi først gjør det på egenhånd så tar vi full pakke. Det blir uansett med dette ene forsøket mef antibiotika så da får mannsn værsågod å være med. Han slipper jo ALT det andre!!!
 
Så snill fastlege du har som synes dette faktisk er en god ide å prøve! De er det langt imellom ;) Tror du gjør riktig med å ta det så tett opp mot forsøk som du kan.. jeg tok siste tablett 5 dager før innsett, og da hadde vi ikke sex de dagene, da jeg ikke ønsket å bringe uvelkomne bakterier tilbake! Et annet tips er å ta azitromax før du legger deg ;) den er sterk, og man blir fort dårlig i magen, men slipper unna det værste om man likevel sover :)
 
Så snill fastlege du har som synes dette faktisk er en god ide å prøve! De er det langt imellom ;) Tror du gjør riktig med å ta det så tett opp mot forsøk som du kan.. jeg tok siste tablett 5 dager før innsett, og da hadde vi ikke sex de dagene, da jeg ikke ønsket å bringe uvelkomne bakterier tilbake! Et annet tips er å ta azitromax før du legger deg ;) den er sterk, og man blir fort dårlig i magen, men slipper unna det værste om man likevel sover :)

Jeg har en fantastisk fastlege heldigvis. :)

Da holder jeg meg til planen min med oppstart 15 dager før kontroll, det burde bli siste pille bare noen dager før uttak da. :) Vi har pleid å bruke kondomer uansett mtp risiko for flerlinger, og etter uttak er det jo stopp i 14 dager uansett pga infeksjonsrisiko, så det blir nok naturlig mindre aktivitet da uansett. Pleier også å være helt øm og uvel rett før uttak med de fulle eggstokkene, så det går nok helt greit med stopp nedentil. :p

Tok du 1 gram på en gang? Jeg trodde man tok den fire ganger om dagen jeg, det hørtes heftig ut.
 
Jeg tok 1 gram på en gang hvertfall. Fikk sååå vondt i magen og diaré av de[emoji23][emoji90] Siste dosen kastet jeg opp og. Men den andre typen reagerte jeg heldigvis ikke på.
 
Jeg tok 1 gram på en gang hvertfall. Fikk sååå vondt i magen og diaré av de[emoji23][emoji90] Siste dosen kastet jeg opp og. Men den andre typen reagerte jeg heldigvis ikke på.

Da blir jo de tre dagene en fest. :knegg: Ser i felleskatalogen at man gjerne tar heke dosen på en gang. Egentlig kjekt, for da slipper jeg å minne mannen på 4 tabletter. :p
 
Jeg har en fantastisk fastlege heldigvis. :)

Da holder jeg meg til planen min med oppstart 15 dager før kontroll, det burde bli siste pille bare noen dager før uttak da. :) Vi har pleid å bruke kondomer uansett mtp risiko for flerlinger, og etter uttak er det jo stopp i 14 dager uansett pga infeksjonsrisiko, så det blir nok naturlig mindre aktivitet da uansett. Pleier også å være helt øm og uvel rett før uttak med de fulle eggstokkene, så det går nok helt greit med stopp nedentil. :p

Tok du 1 gram på en gang? Jeg trodde man tok den fire ganger om dagen jeg, det hørtes heftig ut.

Perfekt slagplan det der ja[emoji5]
Ja, tok 1g på en gang, det var bare en pille med den styrken. Husket fra jeg tok samme en gang tidligere hvor magevondt jeg fikk, men slapp faktisk unna nå denne gangen, og tror det var fordi jeg tok det på kvelden, god og mett og den fikk virke over natten[emoji5][emoji1360]
 
Perfekt slagplan det der ja[emoji5]
Ja, tok 1g på en gang, det var bare en pille med den styrken. Husket fra jeg tok samme en gang tidligere hvor magevondt jeg fikk, men slapp faktisk unna nå denne gangen, og tror det var fordi jeg tok det på kvelden, god og mett og den fikk virke over natten[emoji5][emoji1360]

Da prøver jeg det samme. :D
 
CD 1 - pp 5 av 5 før forsøk

Der var blødningen i gang, perfekt sykluslengde enda en gang. Siste syklus før forsøk er i gang! Da forventer jeg fremdeles at forsøket kan starte på tr ca 25. juni. Så må Letrozol fungere denne gangen også. :)
 
CD 1 - pp 5 av 5 før forsøk

Der var blødningen i gang, perfekt sykluslengde enda en gang. Siste syklus før forsøk er i gang! Da forventer jeg fremdeles at forsøket kan starte på tr ca 25. juni. Så må Letrozol fungere denne gangen også. :)

Så bra at kroppen spiller på lag[emoji7][emoji7]

Sykt at du snart er i gang igjen altså[emoji173]️[emoji173]️
 
Så bra at kroppen spiller på lag[emoji7][emoji7]

Sykt at du snart er i gang igjen altså[emoji173]️[emoji173]️

Letrozol er en magisk pille altså. :knegg: Og *bank i bordet* heldigvis har den fungert som den skal denne våren her.

Lang protokoll da, så enda en goood stund til action, men bare det å få tr til riktig tid frem til forsøk er spennende i seg selv. :shy: Nå gleder jeg meg til sommerferien, og så blir det forsøk. :D
 
Nå er det ikke lenge igjen[emoji16] Du begynner på spray neste syklus eller nå?

Neste syklus, de er stengt i juli så. :rolleyes: Så dette er siste pause-syklus og rundt 15. juli begynner jeg på Synarela. Så det er jo en god stund til enda. :knegg: Det føles likevel ut som jeg nærmer meg etter 4 av 5 pause-sykluser er gjennomført. :p De planlegger at jeg skal få nedreguleringskontroll en av de første dagene de er åpent etter ferien (de åpner 30. juli.)
 
Tenkte du kanskje skulle stå lenge på Synarela, men du skulle ikke det nå[emoji1303] Stemmer det. Det begynner jo å nærme seg da! Tiden går jo så fort at. Vet du hvilke sprøyter og dose du skal gå på?
 
Back
Topp