Håp om søsken

Takk du! :Heartred

Ble kanskje veldig negativt. Jeg håper jo at dette skal være frysegullegget og at vi skal komme i mål. Så jeg er ikke bare negativ. Bare litt. Litt negativ, litt sliten, litt lei hormoner, litt lei av kontroller hos lege osv. :shy:

CD21 - 11. estradotplaster og 6. dag med Progynova
Hodepinen var igjen verst de første dagene, likt som oppstart estradot. Jeg er mer trøtt med Progynova, selv om jeg bruker den vaginalt. Mulig det bare er tilfeldig, men føles sånn "medisin-trøtt".

Nå begynner tankene å spinne altfor langt avgårde. Tre uker med estradot er lenge nok for hodet mitt. Kanskje får vi fjerde egg inn snart i jakten på nummer to. Kanskje blir det en høstbaby (og da har tankene siste uken allerede fordelt foreldrepermisjon og tenkt ut bhg-start). Kanskje blir det ingenting av, men prøvepause til august og prosjekt "sunnere kropp". Ny klinikk. Nytt ferskforsøk. Hormoner. Kontroller. Håp. Drømmer.

Det er heldigvis jakten på nummer to. Det er ikke en ny runde av jakten på førstemann. Det er likevel mer greier enn jeg liker, og det er fortsatt en opplevelse av urettferdighet siden de fleste slipper dette. Ammer så lenge de vil. Bare lage nummer to og tre og fire når det passer best, eller litt uplanlagt før det egentlig passet best. :rolleyes: Tre gravide venninner nå. Flere nyfødte babyer. Og selv om det ikke er vanskelig på samme måte som før for meg, så begynner de negative forsøkene likevel å gnage litt på gleden over andres glede. :bag: Ingen av mine venninner har trengt lang tid, jeg tror rekorden (utenom meg) i min krets er 8-9 måneder. Flere unnfanget "på pilla".

Velkommen ny uke. Håper du blir bra! :Heartred

Heier på deg! ❤️

Takk du! :Heartred

Ble kanskje veldig negativt. Jeg håper jo at dette skal være frysegullegget og at vi skal komme i mål. Så jeg er ikke bare negativ. Bare litt. Litt negativ, litt sliten, litt lei hormoner, litt lei av kontroller hos lege osv. :shy:

Jeg sjønner, skjønner hvorfor det kan føles sånn. Du er kke bre negativ, du håper. Men det er så mye .Så mye ekstra. Det blir man sliten av. Ltt negativ. Litt lei.

Men jeg håper du på neste kontroll har en fin slimhinne (hvor lenge er det til?) og får sette inn gullegget som blir bittelillebrøster til gutten din

Jeg sjønner, skjønner hvorfor det kan føles sånn. Du er kke bre negativ, du håper. Men det er så mye .Så mye ekstra. Det blir man sliten av. Ltt negativ. Litt lei.

Men jeg håper du på neste kontroll har en fin slimhinne (hvor lenge er det til?) og får sette inn gullegget som blir bittelillebrøster til gutten din

Ja, noen sånne dager. Innimellom. Og godt med BV-dagbok da, så man kan "si det høyt". :)

Kontroll på tirsdag. Ikke lenge igjen nå. Og siden det er så tidlig i uka så kan jeg (teoretisk hvert fall, har ikke spurt FS siden det avhenger av slimhinnen) rekke innsett på fredag. Gullegget hadde vært helt fantastisk. :Heartred

Ja, noen sånne dager. Innimellom. Og godt med BV-dagbok da, så man kan "si det høyt". :)

Kontroll på tirsdag. Ikke lenge igjen nå. Og siden det er så tidlig i uka så kan jeg (teoretisk hvert fall, har ikke spurt FS siden det avhenger av slimhinnen) rekke innsett på fredag. Gullegget hadde vært helt fantastisk. :Heartred

Noen dager er sånn

Men tirsdag er jo snart :)

Syns dere er himla tøffe som hiver dere inn i gamet for å få nr 2. Det viser bare hvor dedikerte dere er til familie ❤️ Og klart, det er lov å ha dager innimellom som føles tyngre og hvor håpet skranter litt.

Vil se dere lykkes nå! Krysser fingrene!

Syns dere er himla tøffe som hiver dere inn i gamet for å få nr 2. Det viser bare hvor dedikerte dere er til familie ❤️ Og klart, det er lov å ha dager innimellom som føles tyngre og hvor håpet skranter litt.

Vil se dere lykkes nå! Krysser fingrene!

Jeg skulle veldig gjerne ha en stor familie, men det blir ikke sånn. Vi brukte tid på å bestemme oss for runde nummer to, og det blir nok for oss. :Heartred Vi vil veldig gjerne at gutten vår skal ha søsken. Litt galskap å ønske det så mye at man orker dette. :bag: Tusen takk for omtanke og forståelse. :Heartred

God klem[emoji173]️

Heier masse på deg nå. Håper det går denne gangen. Krysser fingrene! Skjønner godt du blir lei, det må være lov. Går opp og ned om hverandre med håp og drømmer og sliten og lei.

Heier masse på deg nå. Håper det går denne gangen. Krysser fingrene! Skjønner godt du blir lei, det må være lov. Går opp og ned om hverandre med håp og drømmer og sliten og lei.

Takk for gode ord! :Heartred

Jeg trengte å lufte litt, selv om jeg egentlig ikke synes jeg har noen god grunn til å klage. :shy: Bare sliten og litt lei.

Håper det går bra/har gått bra på kontroll i dag [emoji173]️ Skjønner godt de frustrerte tankene. Det ER urettferdig, og selv om man endelig har fått ønskebarnet, betyr ikke det at det er vondt å slite med å få ønskesøskenet også [emoji173]️ Men nå håper jeg du får klarsignal på kontroll i dag og innsett innen uka er omme

Håper det går bra/har gått bra på kontroll i dag [emoji173]️ Skjønner godt de frustrerte tankene. Det ER urettferdig, og selv om man endelig har fått ønskebarnet, betyr ikke det at det er vondt å slite med å få ønskesøskenet også [emoji173]️ Men nå håper jeg du får klarsignal på kontroll i dag og innsett innen uka er omme

Takk for gode ord fine du! :Heartred Jeg bare hater denne prosessen, merker at prøverør får man nok av etter ett barn sånn egentlig. :shifty: Og jeg har jo egentlig vært heldig med nokså "enkel" prosess. Bare blir lei innimellom likevel. Livet uten prøverør i hverdagen er så mye bedre. :rolleyes:

CD23 - 12. estradotplaster og 8. dag med Progynova
Slimhinnen var 6,8 mm i dag. Altså vokst omtrent 0,1 mm per dag siden sist. Legen var sånn halvveis fornøyd, da grensen helst er 7,0 mm (men han sa at på de som har "vanskelig" slimhinne så er den kritiske grensen minimum over 6,0 mm - så den er "grei" hos meg nå. Det var bare det at den var så veldig mye tykkere på uttak på FS i høst).

Så for å gi slimhinnen enda noen dager med vekst så begynner jeg først med Cyclogest på lørdag. Innsett på tirsdag. Det tilsvarer at fredag er uttaksdagen/befruktningsdagen. Potensiell termin er 8. oktober. :angelic:

CD23 - 12. estradotplaster og 8. dag med Progynova
Slimhinnen var 6,8 mm i dag. Altså vokst omtrent 0,1 mm per dag siden sist. Legen var sånn halvveis fornøyd, da grensen helst er 7,0 mm (men han sa at på de som har "vanskelig" slimhinne så er den kritiske grensen minimum over 6,0 mm - så den er "grei" hos meg nå. Det var bare det at den var så veldig mye tykkere på uttak på FS i høst).

Så for å gi slimhinnen enda noen dager med vekst så begynner jeg først med Cyclogest på lørdag. Innsett på tirsdag. Det tilsvarer at fredag er uttaksdagen/befruktningsdagen. Potensiell termin er 8. oktober. :angelic:

Jeg hadde like treig vekst som deg når jeg sto på Estradot og Progynova sammen. Heeeeelt i grenseland, men tok intensiv akupunktur fire dager før innsett, og jaggu skjøt slimhinna litt fart og kom seg godt over til innsett.
Ved neste forsøk sto jeg bare på Progynova, men større døgndose, og det er virkelig oppskriften for meg og den dumme slimhinna mi :)

Jeg hadde like treig vekst som deg når jeg sto på Estradot og Progynova sammen. Heeeeelt i grenseland, men tok intensiv akupunktur fire dager før innsett, og jaggu skjøt slimhinna litt fart og kom seg godt over til innsett.
Ved neste forsøk sto jeg bare på Progynova, men større døgndose, og det er virkelig oppskriften for meg og den dumme slimhinna mi :)

Jeg får ikke målt noe mer nå, for nå begynner jeg med Cyclogest på lørdag så da endres jo aktiviteten der og sånn jeg har skjønt det betyr ikke tykkelsen det samme lenger da. :bag: Så jeg satser på 0,1 mm per dag frem til lørdag, da er den jo forbi 7 hvert fall. :D Akupunktur får jeg ikke ordnet meg nå. :bag:

Godt tips om høy dose Progynova, takk! :) Synd bare at estradot alene ikke funket, for den har jeg totalt sett minst bivirkninger av. :shifty: Meen en stund til neste fryseforsøk for meg, om dette ikke lykkes er det ferskforsøk i august som er neste. :shy:

Back
Topp