Håp om søsken

CD11 - 6. estradotplaster
Porsgrunn stenger for søskenforsøk fra 1.1.18! :eek: Det er HELT elendig at ikke klinikkene er innvilget midler til utvidelse når OUS allerede varslet behov for flere år siden. Både Porsgrunn og OUS har da (fra 1.1.18 for Porsgrunn) aldersgrense 38 år (uten individuelle vurderinger av fertilitet) og kun behandling for par uten felles barn. Det betyr jo hele Østlandet. :bag: Jeg er svært frustrert over at dette har kommet så langt at de må endre reglene sine, og ikke lenger kan tilby behandling man egentlig skal kunne få offentlig.

For vår del går det jo greit, vi er innenfor før regelendringen.

Jeg har likevel sendt melding til Ønskebarn i dag, jeg synes de virkelig må pushe på at dette ikke er greit. Prøverørsbarn er en samfunnsressurs, ikke en utgift. De offentlige klinikkene må ha ressurser til å tilby behandling likt i hele landet.

Enig med deg! Det er helt utrolig at man ikke kan tilby likebehandling i de offentlige klinikkene godkjent for ivf.

Vi har nå snart et icsi søsken til vår icsi-gutt som vi aldri kunne fått uten hjelp. Er så takknemlig for det, men ser med gru på hva som skjer for andre ufrivillige barnløse nå.....
Som om ikke ventetider er en hindring allerede.....

Dette er slett ikke greit!

Så flott at du gir sånn av deg selv og kjemper for andre.
Jeg meldte meg i hvert fall inn i ønskebarn, vet de gjør en god innsats.

Jeg blir også sint. Skikkelig sint.

og det ramme slett ikke meg, jeg bor ikke på østlandet, jeg har ikke ivf-barn og skal ikke ha de, jeg har tre barn med min mann og slett ikke rett på hjelp til flere og har ikke planer om flere heller.

Men det dreier seg ikke om meg, det dreier seg om at det er ulikehet i landet om hvilket tlbud man får, om man får et man fakis khr rett på. Det dreier seg om at den delen av landet de flest bor, ikke tilbyr det som man har rett på. Om de kostnadnee det ofentlige pålegges i transport, og ulempene det er for de som skal behandles, og overbelastningen det igjen gir på de andre klinikkene. Nei, dette er ikke rett!

Enig med deg! Det er helt utrolig at man ikke kan tilby likebehandling i de offentlige klinikkene godkjent for ivf.

Vi har nå snart et icsi søsken til vår icsi-gutt som vi aldri kunne fått uten hjelp. Er så takknemlig for det, men ser med gru på hva som skjer for andre ufrivillige barnløse nå.....
Som om ikke ventetider er en hindring allerede.....

Dette er slett ikke greit!

Så flott at du gir sånn av deg selv og kjemper for andre.
Jeg meldte meg i hvert fall inn i ønskebarn, vet de gjør en god innsats.

Det er ikke greit at behandlingstilbudet er ulikt i landet vårt. Jeg er fremdeles skikkelig sint i kroppen av dette, merker at det plager meg.

Alle som trenger det, og ønsker det, burde få hjelp til to barn på sin klinikk. Likt over hele landet.

Jeg gjør ikke stort jeg altså, jeg bare engasjerer meg her og tok kontakt med Ønskebarn. De er heldigvis på saken og glade for engasjement blant medlemmene sine. Jeg håper de får nok nye medlemmer i år til å få støtte, det fortjener organisasjonen. Og det trengs. Noen må si høyt og tydelig at den retningen behandlingstilbudet i Norge nå tar - det er FEIL vei! :mad:

Jeg blir også sint. Skikkelig sint.

og det ramme slett ikke meg, jeg bor ikke på østlandet, jeg har ikke ivf-barn og skal ikke ha de, jeg har tre barn med min mann og slett ikke rett på hjelp til flere og har ikke planer om flere heller.

Men det dreier seg ikke om meg, det dreier seg om at det er ulikehet i landet om hvilket tlbud man får, om man får et man fakis khr rett på. Det dreier seg om at den delen av landet de flest bor, ikke tilbyr det som man har rett på. Om de kostnadnee det ofentlige pålegges i transport, og ulempene det er for de som skal behandles, og overbelastningen det igjen gir på de andre klinikkene. Nei, dette er ikke rett!

Enig i alt sammen, det er bare helt ugreit dette. Jeg mener jo at det er helt klart at behandlingstilbudet skal eksistere, og da MÅ det være likt i hele landet.

Godt nyttår! Heier på deg i det nye året :D

Godt nyttår! Heier på deg i det nye året :D

Tusen takk for det! :Heartred Og godt nytt år til deg, tenk at nå er året du skal bli mamma her!!! :D Får tårer i øynene av å tenke på det, det er så fantastisk!

CD15 - snart 8. estradotplaster
Da har jeg krøpet opp i senga, men måtte innom her og snike. Plasteret på magen minner meg om at det foregår ting (som opptar tankene innimellom) og siden det er 1. januar nå så er kontrollen egentlig allerede i morgen (bare at jeg skal sove noen timer før dagen i dag først). Siste estradotplaster før kontrollen kommer på når jeg står opp. Så får jeg forhåpentligvis lov til å begynne med Cyclogest i morgen. Da er egentlig befruktningsdagen i dag, 1. januar. Eventuell termin er 27.9. Jeg kjenner at nyttårsfeiringen med alkohol og rødt kjøtt har vært en flott avslutning på 2017, og nå er jeg spent og forhåpningsfull (og en anelse optimistisk) før fryseforsøket.

Godt nytt år! :)

Godt nyttår [emoji173]️ Nå håper jeg dere snart kan feire det nye året med to streker [emoji7]

Godt nyttår [emoji173]️ Nå håper jeg dere snart kan feire det nye året med to streker [emoji7]

Åh, du er god, det hadde vært deilig å være ferdig med prøveverden. :Heartred Godt nytt år til deg og! :):Heartred

Nå er det helt på ekte i morgen det et kontroll. Nesten i dag.

Jeg faller som vanlig litt av lasset på veien videre men har merket meg at det var noe så snart verden åpner igjen etter jul og nyttår.

Nå er det helt på ekte i morgen det et kontroll. Nesten i dag.

Jeg faller som vanlig litt av lasset på veien videre men har merket meg at det var noe så snart verden åpner igjen etter jul og nyttår.

Ja, kontroll i morgen, og forhåpningsfull er det ingen egg underveis og perfekt slimhinne. Da får jeg begynne med Cyclogest i morgen (1 dpo) og får sette inn firedagers-egget på fredag. Det tilsvarer at egget ble befruktet i dag (FS har oppstart med Cyclogest/progesteronstøtte dagen etter uttak/befruktning). :D

Lykke til i morgen :D

Lykke til[emoji5]

CD16 - 8. estradotplaster og oppstart Progynova
Vel, kroppen min vil ikke samarbeide. :shifty:

Slimhinnen var kun 6,0 mm. :( Æsj. Jeg som håpet sånn å være ferdig med dette før "kjøret" på jobb neste uke, i tillegg til at jeg får lett hodepine av estradotplaster og blir litt trøtt av den, men enda trøttere av Progynova. For nå skulle jeg begynne med Progynova vaginalt morgen og kveld. Ny kontroll tirsdag 9.1.

Da angrer jeg likevel på at jeg ikke tok en privat kontroll i romjulen. :shy: Håper at jeg får god effekt og kan få innsett fredag 12.1. :angelic: Raskest mulig ferdig med disse medisinene her helst, særlig siden jeg har gått litt ekstra allerede pga. julen. :rolleyes:

Optimismen fra i går forsvant helt, nå ble jeg redd for avbrutt. :confused:

Back
Topp