CD11 - 6. estradotplaster
Porsgrunn stenger for søskenforsøk fra 1.1.18! Det er HELT elendig at ikke klinikkene er innvilget midler til utvidelse når OUS allerede varslet behov for flere år siden. Både Porsgrunn og OUS har da (fra 1.1.18 for Porsgrunn) aldersgrense 38 år (uten individuelle vurderinger av fertilitet) og kun behandling for par uten felles barn. Det betyr jo hele Østlandet. Jeg er svært frustrert over at dette har kommet så langt at de må endre reglene sine, og ikke lenger kan tilby behandling man egentlig skal kunne få offentlig.
For vår del går det jo greit, vi er innenfor før regelendringen.
Jeg har likevel sendt melding til Ønskebarn i dag, jeg synes de virkelig må pushe på at dette ikke er greit. Prøverørsbarn er en samfunnsressurs, ikke en utgift. De offentlige klinikkene må ha ressurser til å tilby behandling likt i hele landet.
Enig med deg! Det er helt utrolig at man ikke kan tilby likebehandling i de offentlige klinikkene godkjent for ivf.
Vi har nå snart et icsi søsken til vår icsi-gutt som vi aldri kunne fått uten hjelp. Er så takknemlig for det, men ser med gru på hva som skjer for andre ufrivillige barnløse nå.....
Som om ikke ventetider er en hindring allerede.....
Dette er slett ikke greit!
Så flott at du gir sånn av deg selv og kjemper for andre.
Jeg meldte meg i hvert fall inn i ønskebarn, vet de gjør en god innsats.