Lykke til [emoji173] [emoji173]
Takk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til [emoji173] [emoji173]
Sprøytedag 1
Da var 26 spraydager over, og nå er Suprecur sprayen trappet litt ned (fra 4 til 3 spray per dag) og Prednisolon 5 mg lagt til hver morgen (sammen med vitaminer og folat). Og nå er den første sprøyten satt (Puregon 200 IE), og FY så mye den svir etterpå. Ikke selve stikket eller de 10 sekundene sprøyten var inne, men det sprenger etterpå. Sånn kan jeg ikke huske at det var med Bemfola. Like greit å venne seg til det for vepsestikkene kommer jo uansett snart (Fragmin).
Da er det 7 sprøyter til, og så kontroll neste fredag. Bare en drøy uke til altså. Nå går det plutselig fort. Kommer til å gå grusomt sakte igjen etter innsett (forhåpentligvis får jeg et innsett), så jeg får vel bare kose meg med den tiden som går fort nå.
Spennende tider som kommer nå
Lykke til med sprøyter og folikkelvekst den kommende uken! Håper på gullegg
Åhh!
Bare en uke. (Vel ja. Også mer etterpå da)
Ja. Klart. Bare kontroll. Men likevel. Det er spennede det. Ar du kanskje få vite uttak da. Det skjer endelig noe fremover
Spennende at du er i gang igjen Krysser fingrene!
Nå begynner det å skje ting, ja! Det er så digg med sprøyter kontra spray. Da er man liksom litt ordentlig i gang. Håper du får uttak mandagen etter kontroll eller så
Sprøytedag 5
Ganske annerledes i kroppen enn på spray ja, mye som forgår nå. Fruktbar utflod, stikkinger og murringer, samt "nedpress"-følelse og endo-smerter. Og følelsen av å være "stinn" nederst i magen. Magen er også full av blåmerker etter sprøytene nå, så det er greit at det ikke er bikini-sesong. Håper på mange eggposer på UL på fredag, og at det forhåpentligvis er egg i de fleste av dem på uttak.
Der var det i hvert fall noen fine tegn på at ting skjer! Heier på mange modne egg
Sprøytedag 8
Kontroll i morgen. Jeg har bølger med veldig kraftig smerter på høyre side nede, eggstokk-høyde, og blir jo bekymret for at det skal være egg som løsner. Det var særlig en halvtime istad hvor jeg ble helt dårlig i kroppen. Fryktelig stinn og ubehagelig i kroppen, og mye, vonde endosmerter. Sprøyter er kraftig kost for kroppen, helt klart. Nå håper jeg at jeg snart er ferdig med sprøytene.
Kontroll i morgen, så nå er jeg spent.
Sprøytedag 8
Kontroll i morgen. Jeg har bølger med veldig kraftig smerter på høyre side nede, eggstokk-høyde, og blir jo bekymret for at det skal være egg som løsner. Det var særlig en halvtime istad hvor jeg ble helt dårlig i kroppen. Fryktelig stinn og ubehagelig i kroppen, og mye, vonde endosmerter. Blir verre for hver dag nå. Mye (mye!) fruktbar utflod og innimellom ømme pupper. Sprøyter er kraftig kost for kroppen, helt klart. Nå håper jeg at jeg snart er ferdig med sprøytene.
Kontroll i morgen, så nå er jeg spent.
Håper det bare er voksesmerter du kjenner! Det kan være vondt når eggstokkene etterhvert blir som drueklaser
Masse lykke til i morgen! Skal krysse fingrene for deg
Hadde selv endel smerter, og følte at eggene løsnet. Men legen beroliget meg med at det det var voksesmerter. Vanligvis er eggstokkene på størrelse med en mandel, og vet kontroll og uttak var hver eggstokk like stor som en avokado! Så da kan man jo tenke seg til at det kjennes godt...
Masse lykke til på kontroll imorgen[emoji1360]