Gravid igjen etter MA ❤️

7+4: Blødningen har stoppet, endelig
Blødningen stoppet endelig i går kveld. Men jeg er ikke sånn kjempeoptimistisk for ultralyden på fredag. Jeg håper at det bare erskjøre slimhinner eller et hematom, men frykter jo at dette tyder på MA, BO eller blæremola. Samtidig vinner jeg lite på å ta sorgene på forskudd. Det blir i alle fall ikke mer trening før jeg finner ut hva som foregår.
Håper i det lengste for deg ❤️ blødninger er skremmende, og det kan jo være dårlig nytt, men det kan også gå bra. Har ei i termingruppa som har blødd som en vanlig mens hver måned og hun er i/snart i tredje trimester nå. Jeg tenker det er et "godt" tegn at blødningen din stopper og at det kommer kun provosert etter trening og ikke spontant av seg selv. Det er et grusomt limboland du er i nå, måtte fredag komme fort og alt vise seg å være bra :smiley-angelic001:Heartpink
 
Håper i det lengste for deg ❤️ blødninger er skremmende, og det kan jo være dårlig nytt, men det kan også gå bra. Har ei i termingruppa som har blødd som en vanlig mens hver måned og hun er i/snart i tredje trimester nå. Jeg tenker det er et "godt" tegn at blødningen din stopper og at det kommer kun provosert etter trening og ikke spontant av seg selv. Det er et grusomt limboland du er i nå, måtte fredag komme fort og alt vise seg å være bra :smiley-angelic001:Heartpink
Ja, tusen takk for støttende kommentarer. Det hjelper mye, uansett utfall. Synes babyverden er et hodt forum å være i, uansett hvor man er i prosessen. ❤️
 
Blødningen kom tilbake, i samme milde form. Har tatt det med ro, så kan ikke skylde på fysisk anstrengelse. Orker ikke mer usikkerhet, så det blir privat ultralyd i morgen. Kjenner på stramming i magen og i korsryggen, og selv om det ikke er direkte smerter, så synes jeg det lover dårlig. Så kanskje får jeg svar i morgen, kanskje blir det veldig tungt, kanskje ikke. Hvis jeg ikke aborterer i natt. Synes noe kjennes annnerledes ut.
 
Yes da..! Herlig med så flotte funn! Kunne de se hvor blødningen kom fra?
Hvordan er formen din nå?
 
Hun sa at livmorhalsen var lukket, og at blødningene kom fra selve livmorhalsen. Jeg har nok en som blør lett, sa hun, og det stemmer vel, for selv når jeg ikke har vært gravid, har jeg blødd litt etter samleie f.eks.

Formen min er ok, men mamma påpekte at jeg er blek, og jeg har fortsatt vondt i mage pg rygg. Kanskje jeg skulle ta en hjemmetest for uvi.
 
Ultralyd, privat
Tok en privat ultralyd fordi jeg var så engstelig. Der var det hjertelyd, lukket livmorhals og alt så veldig bra ut, mente jordmora. Ble satt fram til 8+2. Blir spennende å se om sykehuset er enig på fredag. ❤️
Ååå hurra!! Så gode nyheter :love017 :Heartpink sikkert lurt å sjekke for uvi ja med de symptomene.

Og helt enig i at babyverden er et så godt sted å få støtte uansett hvordan ting går, har vært helt uvurderlig for meg med støtten her inne iløpet av vår reise. ❤️

Håper alt går fint fremover nå, så godt å få bekreftet lukket livmorhals og hjertelyd :joyful::gen014
 
Gravid 8+4 (ble satt noen dager fram på ul) og mer blødning og mer angst
Jeg er plutselig 8+4, så jeg hadde kanskje eggløsning tidligere enn jeg trodde. Derfor var det kanskje bra at vi brukte smep-metoden (sex annenhver dag fra CD 8 og dagen før, under og etter eggløsning +en dag til.

Er fortsatt nervøs, selv om jm var veldig beroligende. Men har jo hørt om folk som har sett et bankende hjerte, for så å abortere bare timer eller dager senere.Jeg må nok bare innfinne meg med å være mye redd i dette svangerskapet. Føler stadig at det renner noe ut av meg, men finner like gjerne tørr truse når jeg sjekker.

I dag var det også litt blod igjen, litt rosa, litt rødt og de sammes smertene i mage og korsrygg som jeg har hatt lenge. Heldigvis tar ikke blødningen seg opp. Nesten ingenting kommer i truseinnlegget, kanskje bare en liten flekk. Men rødt l rosa på toalettpapiret. Jeg håper det er en gynekolog som skal undersøke meg i morgen, og at hun/han også kan ta en gu, for jeg kan ikke forstå at en lettblødende luvmorhals blør hver dag? Har fortsatt mine tvil om at dette går riktig vei, men trøster meg med at når man har sett et bankende hjerte, er sjansen statistisk sett gode for et vellykket svangerskap. Er så lei av å ha angst konstant nå. Får nesten lyst til å ikke være gravid mer, for bekymringen spiser meg opp.
 
ultralyd på sykehuset og enda mer usikker
På privat ultralyd på tirsdag ble jeg målt til 8+2. Selv om jeg etter eggløsning/mmens forventet å være 7+5. På sykehuset i dag bøe jeg målt til 8+1! Enten så har embroet krympet/ikke vokst noe, eller så ble det målt feil på tirsdag. Fikk heller ikke noe godt svar på hva grunnen til det kunne være, eller hvorfor jeg blør litt hver dag, bare at alt så bra ut. Så nå forstår jeg veldig lite, og føler at jeg må ta ny privat ultralyd om en uke eller to for å forsikre meg om at fosteret vokser. Orker ikke å komme til TUL 13+5 for å få beskjed om at fosteret sluttet å vokse i uke 8 el 9 ..
Er det mulig at man måler feil på ultralyd så tidlig?
 
ultralyd på sykehuset og enda mer usikker
På privat ultralyd på tirsdag ble jeg målt til 8+2. Selv om jeg etter eggløsning/mmens forventet å være 7+5. På sykehuset i dag bøe jeg målt til 8+1! Enten så har embroet krympet/ikke vokst noe, eller så ble det målt feil på tirsdag. Fikk heller ikke noe godt svar på hva grunnen til det kunne være, eller hvorfor jeg blør litt hver dag, bare at alt så bra ut. Så nå forstår jeg veldig lite, og føler at jeg må ta ny privat ultralyd om en uke eller to for å forsikre meg om at fosteret vokser. Orker ikke å komme til TUL 13+5 for å få beskjed om at fosteret sluttet å vokse i uke 8 el 9 ..
Er det mulig at man måler feil på ultralyd så tidlig?
Det er mulig å måle feil når fosteret er så lite. Jeg tok privat ultralyd 8+0 og ble først mål til 8+5. Så tok jordmor ny måling rett etterpåog fikk 8+2. På OTUL 5 uker senere ble termin satt frem 3 dager i fra menstermin. Det er så små marginer om å gjøre på veldig tidlig ultralyd så ville nok ikke tenkt at det betyr at den lille har krympet :Heartred
 
Det er mulig å måle feil når fosteret er så lite. Jeg tok privat ultralyd 8+0 og ble først mål til 8+5. Så tok jordmor ny måling rett etterpåog fikk 8+2. På OTUL 5 uker senere ble termin satt frem 3 dager i fra menstermin. Det er så små marginer om å gjøre på veldig tidlig ultralyd så ville nok ikke tenkt at det betyr at den lille har krympet :Heartred
Tusen takk for beroligende svar! ❤️❤️
 
ultralyd på sykehuset og enda mer usikker
På privat ultralyd på tirsdag ble jeg målt til 8+2. Selv om jeg etter eggløsning/mmens forventet å være 7+5. På sykehuset i dag bøe jeg målt til 8+1! Enten så har embroet krympet/ikke vokst noe, eller så ble det målt feil på tirsdag. Fikk heller ikke noe godt svar på hva grunnen til det kunne være, eller hvorfor jeg blør litt hver dag, bare at alt så bra ut. Så nå forstår jeg veldig lite, og føler at jeg må ta ny privat ultralyd om en uke eller to for å forsikre meg om at fosteret vokser. Orker ikke å komme til TUL 13+5 for å få beskjed om at fosteret sluttet å vokse i uke 8 el 9 ..
Er det mulig at man måler feil på ultralyd så tidlig?
Det er veldig stor sjans for å måle feil på ul så tidlig, da fosteret er så lite og marginene er veldig små for at det gir noen dager eller flere utslag i forskjell, helt normalt. Jeg har blitt fulgt opp med hyppige ultralyder (hver 2. uke) dette svangerskapet og blir alltid litt forskjell på målingene, endelig dato blir som regel satt ved oul ❤️
 
ultralyd på sykehuset og enda mer usikker
På privat ultralyd på tirsdag ble jeg målt til 8+2. Selv om jeg etter eggløsning/mmens forventet å være 7+5. På sykehuset i dag bøe jeg målt til 8+1! Enten så har embroet krympet/ikke vokst noe, eller så ble det målt feil på tirsdag. Fikk heller ikke noe godt svar på hva grunnen til det kunne være, eller hvorfor jeg blør litt hver dag, bare at alt så bra ut. Så nå forstår jeg veldig lite, og føler at jeg må ta ny privat ultralyd om en uke eller to for å forsikre meg om at fosteret vokser. Orker ikke å komme til TUL 13+5 for å få beskjed om at fosteret sluttet å vokse i uke 8 el 9 ..
Er det mulig at man måler feil på ultralyd så tidlig?

Som de andre sier så er det absolutt mulig å måle feil, for 1 mm kan skille flere dager så tidlig! Hvordan de ligger har også mye og si! Her ble lillebror mål til 7+2 ned termin 8/6 og jeg visste jeg var 7+5 pga el! Neste uke (hadde hyppige ul pga tidligere aborter) var det plutselig 2 dager frem fra forrige ul og otul ble termin 30/5, så det skiller jo da hele 9 dager fra første ul til otul og oul :hilarious:
Men ble selvfølgelig, som du, bekymret. Men heldigvis sa gyn også det til meg at det er vanskelig med nøyaktig måling når de er så små og ligger "skrukkete" til, så noen dager fra eller til er helt innenfor ❤️ så dagens måling stemmer jo veldig godt med el da! Også ikke umulig at måling tidligere var feilmålt! Fikk også beskjed om at hjerteslag i uke 8 reduserer faren for abort betraktelig! Men om du er engstelig og redd synes jeg du bør vurdere ny ul, for det er ikke godt eller bra å gå slik, kjenner altfor godt til følelsen ❤️
 
Tusen takk for at dere orker å lese sytinga og klaginga mi. Ble veldug beroliget av komm
Som de andre sier så er det absolutt mulig å måle feil, for 1 mm kan skille flere dager så tidlig! Hvordan de ligger har også mye og si! Her ble lillebror mål til 7+2 ned termin 8/6 og jeg visste jeg var 7+5 pga el! Neste uke (hadde hyppige ul pga tidligere aborter) var det plutselig 2 dager frem fra forrige ul og otul ble termin 30/5, så det skiller jo da hele 9 dager fra første ul til otul og oul :hilarious:
Men ble selvfølgelig, som du, bekymret. Men heldigvis sa gyn også det til meg at det er vanskelig med nøyaktig måling når de er så små og ligger "skrukkete" til, så noen dager fra eller til er helt innenfor ❤️ så dagens måling stemmer jo veldig godt med el da! Også ikke umulig at måling tidligere var feilmålt! Fikk også beskjed om at hjerteslag i uke 8 reduserer faren for abort betraktelig! Men om du er engstelig og redd synes jeg du bør vurdere ny ul, for det er ikke godt eller bra å gå slik, kjenner altfor godt til følelsen ❤️
Tusen takk. Ble veldig beroliget av kommentarene fra deg og andre. ❤️ Må tenke litt på ny ul. Det kan jo berolige, men kanskje finner jeg noe nytt å stresse for. Håper bare snart jeg slutter å blø. Blir gæren av det.
 
Det er langt i fra syting og klaging. Å gå gravid er nervepirrende!
Opplevde selv blødning for en uke siden i uke 14-15 og dro rett på legevakten for å høre hjertelyd. Var helt nervevrak. Alt står bra til med den lille heldigvis :Heartred
Selv rett etter en ultralyd hvor alt ser bra ut så kommer bekymringene kort tid etterpå for mange. Tror det ligger i våre instinkter å være bekymret for å beskytte vår baby, men alle disse tankene i hodet er slitsomt til tider.
Heldigvis føler jeg mindre bekymringer nå i andre trimester og håper du får en lik ro over deg når den tid kommer. Husk det pleier oftere å gå bra enn motsatt, spesielt etter at du har hørt hjertelyd.
 
ultralyd på sykehuset og enda mer usikker
På privat ultralyd på tirsdag ble jeg målt til 8+2. Selv om jeg etter eggløsning/mmens forventet å være 7+5. På sykehuset i dag bøe jeg målt til 8+1! Enten så har embroet krympet/ikke vokst noe, eller så ble det målt feil på tirsdag. Fikk heller ikke noe godt svar på hva grunnen til det kunne være, eller hvorfor jeg blør litt hver dag, bare at alt så bra ut. Så nå forstår jeg veldig lite, og føler at jeg må ta ny privat ultralyd om en uke eller to for å forsikre meg om at fosteret vokser. Orker ikke å komme til TUL 13+5 for å få beskjed om at fosteret sluttet å vokse i uke 8 el 9 ..
Er det mulig at man måler feil på ultralyd så tidlig?
Sikker på at du ikke kan få hyppige ultralyder via det offentlige? Ville trodd at du kvalifiserte til det rent psykisk etter hva du har gått gjennom ❤️ skulle ønske de tok seg til til å forklare og berolige deg bedre på ULen, det skjønner jeg at man trenger. Det virker jo virkelig som om dette skal gå bra❤️
 
Sikker på at du ikke kan få hyppige ultralyder via det offentlige? Ville trodd at du kvalifiserte til det rent psykisk etter hva du har gått gjennom ❤️ skulle ønske de tok seg til til å forklare og berolige deg bedre på ULen, det skjønner jeg at man trenger. Det virker jo virkelig som om dette skal gå bra❤️
Jeg vet ikke. Jeg fikk kortet til gynpol da, de sa jeg kunne ta direkte kontakt hvis det "var noe", så mulig jeg kan komme inn igjen.
 
Det er langt i fra syting og klaging. Å gå gravid er nervepirrende!
Opplevde selv blødning for en uke siden i uke 14-15 og dro rett på legevakten for å høre hjertelyd. Var helt nervevrak. Alt står bra til med den lille heldigvis :Heartred
Selv rett etter en ultralyd hvor alt ser bra ut så kommer bekymringene kort tid etterpå for mange. Tror det ligger i våre instinkter å være bekymret for å beskytte vår baby, men alle disse tankene i hodet er slitsomt til tider.
Heldigvis føler jeg mindre bekymringer nå i andre trimester og håper du får en lik ro over deg når den tid kommer. Husk det pleier oftere å gå bra enn motsatt, spesielt etter at du har hørt hjertelyd.
Takk for støttende ord. ❤️ Jeg mistet dessverre i andre trimester i mars (17 uker), så kommer nok ikke til å føle meg roligere før jeg kjenner liv jevnlig. Fosteret hadde dødd i uke 14, ultralyd 13+5 +nipt var helt fin. men det blir jo bedre for hver dag som går. Jeg er glad for at alt var ok med den lille i magen din. ❤️
 
Takk for støttende ord. ❤️ Jeg mistet dessverre i andre trimester i mars (17 uker), så kommer nok ikke til å føle meg roligere før jeg kjenner liv jevnlig. Fosteret hadde dødd i uke 14, ultralyd 13+5 +nipt var helt fin. men det blir jo bedre for hver dag som går. Jeg er glad for at alt var ok med den lille i magen din. ❤️
Huff det var leit å høre:( skulle ønske at det ikke var noen form for risiko for å miste noe så dyrebart som våre små i magen!
Krysser fingrene for at det er en liten terminspire i magen din nå:Heartred jeg har troa!
 
Back
Topp