Gravid igjen etter MA ❤️

Krysser fingrene, kan det ha vært at det har kommet en liten blødning i slimhinnene pga treningen?
Er jo mange ting som kan føre til små blødninger tidlig i svangerskapet, men vanskelig å si, jeg vet jo heller ikke hvor mye du blødde, men hvis det var nok til at du merket det underveis i treningen så anntar jeg det var mer enn bare spotting.
Det var blod, og mer enn spotting. Kanskje en spiseskje eller to? Det gikk ikke gjennom til buksa i alle fall, og det har ikke kommet en dråpe siden. Det kan godt være at slimhinnene ble irriterte, for jeg har økt aktivitetsnivået en del de siste dagene. Det blir spennende å se.

Det var blod, og mer enn spotting. Kanskje en spiseskje eller to? Det gikk ikke gjennom til buksa i alle fall, og det har ikke kommet en dråpe siden. Det kan godt være at slimhinnene ble irriterte, for jeg har økt aktivitetsnivået en del de siste dagene. Det blir spennende å se.
Krysser fingrene for at alt er bra med lille i alle fall

Uke 7: 6+1
Fortsatt ikke så mye som en dråpe blod. Jeg begynner å få trua litt tilbake. Men slapper ikke av før jeg får se stigning i hcg. ❤️

Har ferie nå, så litt for god tid til å oppdatere min graviditet, minutt for minutt.

Uke 7: 6+3: venter på hcg-resultater +ibsplager
Jeg venter på siste hcg-prøve. Tipper den blir klar i løpet av morgendagen. På grunn av alt stresset med blod og ma-en i vår +at jeg må slutte på ADHD-medisin når jeg er gravid, har jeg fått et kraftig tilbakefall av ibs. Har konstant litt vondt i magen, oppblåst og varierer mellom treg mage og veldig TRAVEL mage. Tror det bliret langt svangerskap om jeg skal ha det sånn. Blir også redd for at magesmertene skyldes noe annet, men det ligner ibs og ikke menssmerter.

Krysser fingrene for fin stigning på test :Heartred
Høres veldig ut som en uskyldig blødning pga sensitive slimhinner som gravid, spesielt siden du ikke har blødd noe etter det. Må være en skikkelig ekkel opplevelse :sad010

Husker selv at jeg løp på do under trening i første trimester for å se om det var blod eller utflod jeg kjente... blir jo helt nervevrak av å gå gravid:oops:

Krysser fingrene for fin stigning på test :Heartred
Høres veldig ut som en uskyldig blødning pga sensitive slimhinner som gravid, spesielt siden du ikke har blødd noe etter det. Må være en skikkelig ekkel opplevelse :sad010

Husker selv at jeg løp på do under trening i første trimester for å se om det var blod eller utflod jeg kjente... blir jo helt nervevrak av å gå gravid:oops:
Takk for det. ❤️Jeg var egentlig ikke spesielt nervøs i mine to forrige svangerskap, men så mistet jeg jo sist gang, i uke 17 (oppdaget på grunn av bitteliten blødning) så det har noksatt sine spor. Satser på at alt er bra uansett.

Den økningen ser kjempefin ut :Heartred Hadde senket skuldrene nå, var jeg deg

Uke 7: 6+6:
Jeg klarer ikke å se for meg at det blir baby i februar. Det er vanskelig å tenke positivt i dag. Det er vanskelig å motivereseg for et langt svangerskap når du ikkeklarer å tro på at det går bra.

Jeg håper å få trent igjen snart. Kanskje i morgen kveld?

Min lille sønn på snart to år klarer for tida ikke at jeg gårto meter unna ham. Han er jo herlig og god, men det er slitsomt å ikke kunne gjøre helt vanlige ting som å lage mat til oss, uten at det blir hyl og skrik. Bleieskift skjer heller ikke uten hyl og skrik, og hver gang jeg skal ta på ham et plagg, er det full fart vekk fra meg. Graviditeten min hjelper ikke på energien heller. Det er vel bare en fase, og i neste uke har samboer ferie også, så da er vi to om det. Da skal jeg også på ultralyd (8+1). Jeg gruer meg veldig til det.

På den poitive siden har jeg fått til å være aktiv og har gått minst 12.000 skritt hver dag. Har ogå husket å spise både frukt og grønt hver dag (ikke så imponerende kanskje, men for en med ADHD uten medisiner er sånt ganske utfordrende å huske på.)

Uke 8: 7+1 dårlig form og dårlig humør
Prosent fullført
: 18%
Plager: kvalme nå og da, mye smerter i mage og rygg(irritabel tarm, tror og håper jeg), trøtt og slapp
Cravings: Matmatmat, særlig frukt, bær, sjokolade og ristet brød
Ser fram til: å finne på hyggelige ting med familie og venner i ferien
Gleder meg over: at samboer går ut i ferie så jeg slipper å være underholdningsansvarlig for godgutten vår alene.
Gruer meg til: Ultralyd
Avtaler: Ultralyd 8+1 på fredag om ei uke

Og blødning igjen...
Samme som sist...var på trening i dag. Trente passelig hardt på ellipsemaskinen, absolutt ikke utslitt etterpå. Og på do er det blod på papiret og i doskåla...

Føler dette og vårens erfaring dreper all glede, håp og spenning med graviditeten. Nå er det bare en klinisk og dkummel greie jeg har liten tro på. På fredag i uka kommer har jeg ultralyd. Føler meg nesten sikker påat det blir en ny ma....

Og blødning igjen...
Samme som sist...var på trening i dag. Trente passelig hardt på ellipsemaskinen, absolutt ikke utslitt etterpå. Og på do er det blod på papiret og i doskåla...

Føler dette og vårens erfaring dreper all glede, håp og spenning med graviditeten. Nå er det bare en klinisk og dkummel greie jeg har liten tro på. På fredag i uka kommer har jeg ultralyd. Føler meg nesten sikker påat det blir en ny ma....
Jeg hadde sånne blødninger i et svangerskap hvor jeg hadde et hematom bak morkaka, det kan gå helt fint om man har det, men fikk da beskjed om å ta det heeeelt med ro, og så får man ofte progesteronstøtte. Siden det virker som blødningene dine ofte kommer i forbindelse med trening så kanskje det kan være greit å ta det med ro frem til ultralyden? Bare sånn i tilfelle? Godt mulig det bare er en blødning fra slimhinnene også. Krysser fingrene for at det bare er en uskyldig blødning og at dette går bra denne gangen :love017 skjønner veldig godt at det føles skummelt og vanskelig nå ❤️ sender deg en god klem!

Jeg hadde sånne blødninger i et svangerskap hvor jeg hadde et hematom bak morkaka, det kan gå helt fint om man har det, men fikk da beskjed om å ta det heeeelt med ro, og så får man ofte progesteronstøtte. Siden det virker som blødningene dine ofte kommer i forbindelse med trening så kanskje det kan være greit å ta det med ro frem til ultralyden? Bare sånn i tilfelle? Godt mulig det bare er en blødning fra slimhinnene også. Krysser fingrene for at det bare er en uskyldig blødning og at dette går bra denne gangen :love017 skjønner veldig godt at det føles skummelt og vanskelig nå ❤️ sender deg en god klem!
Tusen takk for støttende og beroligende ord. ❤️ Får vente med trening til ultralyden, ja. Det er synd, for det gjør godt for psyken -- men selvfølgelig ikke når det ender med blødning. Håper bare ikke det er noe skummelt, f.eks. blæremola men set hjelper jo ikke å spekulere. Får holde meg litt opptatt fram til neste fredag.

7+3: fortsatt blødning og mister trua
Jeg har nå blødd friskt blod siden fredsg kveld. Ingenting har kommet i bindet, men det er mer enn nok når jeg tørker meg. Har litt murringer i rygg og mage, men ingenting ekstremt. Skjønner bare ikke hvorfor kroppen min må tvære ut en abort i dagevis! Kan den ikke bare bli ferdig med det, hvis det er det som må skje!? Har ikke time til ultralyd før på fredag. Skulle ønske det var i morgen. Akkurat nå vil jeg bare bli ferdig ned å få beskjeden jeg frykter.

Kan du ikke eventuelt bestille en privat ultralyd? Skjønner godt at du vil ha svar på hva som skjer.

Kan du ikke eventuelt bestille en privat ultralyd? Skjønner godt at du vil ha svar på hva som skjer.
Ja, jeg kan jo det. Har råd til det også, men det var ikke mange som hadde ledig, men det var ei, så jeg. Samtidig var det jordmor, og jeg vil helst tilsees av en gynekolog, spesielt for 1800 kr! Det er litt rart, for på den ene siden har jeg lyst til å finne ut av det NÅ, på den andre siden har jeg virkelig ikke lyst til å gjennoppleve å ligge der med beina til værs mens gynekologen blir stille....så jeg tror jeg venter til fredag.

7+4: Blødningen har stoppet, endelig
Blødningen stoppet endelig i går kveld. Men jeg er ikke sånn kjempeoptimistisk for ultralyden på fredag. Jeg håper at det bare erskjøre slimhinner eller et hematom, men frykter jo at dette tyder på MA, BO eller blæremola. Samtidig vinner jeg lite på å ta sorgene på forskudd. Det blir i alle fall ikke mer trening før jeg finner ut hva som foregår.

Back
Topp