Gravid igjen etter MA ❤️

14+6: Termindato i dag
Jeg har blitt skikkelig forkjøla og føler meg elendig. I tillegg er det termindato for barnet jeg mistet i dag. Jeg lengter sånn etter en baby...

Blir også irrasjonell og nervøs. Det var en gang i uke 14 barnet hadde dødd sist. Synes jeg har kjent bittelitt bevegelse av og på, men ikke de siste dagene. Håper det er normalt så tidlig. Har ultralyd igjen neste uke. Orker ikke gå gjennom dritten igjen, men jeg kan jo ikke kontrollere dette.

15+4: nervøs for ultralyd i morgen
I morgen skal jeg på ultralyd igjen. Synes jeg har kjent bittelitt bevegelse i det siste, men ikke i dag. Og da tolker jeg det som at det ikke er liv. Det er vel kanskje normalt å kjenne liv bare sporadisk når det er såpass tidlig? Ultralyd er en glede og en forbannelse. Ved hver eneste ul jeg har vært på, så har jeg vært sikker på at barnet har vært dødt og jeg har gruet meg veldig. Så langt har det vært liv hver gang.

15+4: nervøs for ultralyd i morgen
I morgen skal jeg på ultralyd igjen. Synes jeg har kjent bittelitt bevegelse i det siste, men ikke i dag. Og da tolker jeg det som at det ikke er liv. Det er vel kanskje normalt å kjenne liv bare sporadisk når det er såpass tidlig? Ultralyd er en glede og en forbannelse. Ved hver eneste ul jeg har vært på, så har jeg vært sikker på at barnet har vært dødt og jeg har gruet meg veldig. Så langt har det vært liv hver gang.
Det er vanlig å ikke kjenne liv hver dag eller like mye hver dag så tidlig :Heartpink den lille har masse plass å bevege seg på der inne og det tar nok en del uker til før du kjenner mer bevegelser daglig. Det var hvertfall min erfaring.

Lykke til i morgen, er sikker på at du får en fin ultralyd opplevelse!

Det er vanlig å ikke kjenne liv hver dag eller like mye hver dag så tidlig :Heartpink den lille har masse plass å bevege seg på der inne og det tar nok en del uker til før du kjenner mer bevegelser daglig. Det var hvertfall min erfaring.

Lykke til i morgen, er sikker på at du får en fin ultralyd opplevelse!
Tusen takk for beroligende svar. Det hjelper masse! ❤ :Heartpink

16+2: UL:Vi får enda en gutt og han har det bra!
Jeg har nettopp vært på den ekstra ultralyden på sykehuset. Ble målt til ca. 16+2, og der fikk vi se en gutt. Alt var bra. Neste ul bøir OUL om ca 3 uker.

Dessverre har jeg atter en gang placenta previa, men håper det går seg til, det gjorde det sist. Ønsker jo å føde vaginalt!

16+2: UL:Vi får enda en gutt og han har det bra!
Jeg har nettopp vært på den ekstra ultralyden på sykehuset. Ble målt til ca. 16+2, og der fikk vi se en gutt. Alt var bra. Neste ul bøir OUL om ca 3 uker.

Dessverre har jeg atter en gang placenta previa, men håper det går seg til, det gjorde det sist. Ønsker jo å føde vaginalt!
Hurra for fin overstått ul :Heartpink Gøy med lillebror!

Gratulerer så mye med en liten lillebror i magen :Heartblue :wav :dummy::gen014:hug007:love017:binkybaby:hello2:love7❤️

Uke 18+1 Syk igjen
Jeg hadde sannsynligvis covid for tre uker siden, og nå er jeg syk igjen. Etter covid fikk jeg hodepine HVER DAG, HELE DAGEN i en uke. Det var lite gøy. Og når jeg ikke behandler hidepine, utvikler det seg til migrene. Men nå har det vært hodepinefritt inntil i går, sa ble det migrene IGJEN. Ellers har jeg jo vært i god form, men så tette runder med hodepine tar litt knekken på meg. Jeg har ikke slitt med det i tidligere svangerskap, så tipper det er knyttet til empsjonelt stress.

Sliter med en del bekymring. Kjenner bevegelse av og til, men ikke mye og henger meg opp i alt. Blir gal om jeg skal ha det sånn hele svangerskapet.

19+2: ultralyd og hodepine
Jeg kan ikke i at jeg er veldig plaget sammenlignet med andre, men synes det er litt småtungt om dagen. Er fortsatt snørrete og får jevnlig hodepine, gjerne dagen lang...paracet hjelper litt, men jeg kan ikke ta det hver dag. Lurer på om hodepinen skyldes stress/engstelse.

Magen har begynt å titte frem og i dag var jeg på enda en privat ultralyd. Alt stod bra til. ❤️ Er glad for det.

Nå vet de aller fleste rundt meg at jeg skal ha barn igjen. Det er fint og litt skummelt. En kollega kom med en liten, nydelig body til meg i dag. Jeg ble så rørt. Ingen rakk å gi meg gaver til den som skulle komme i august, så det ble veldig symbolsk for meg. Tør jeg tro på at det går bra nå? 19 uker. 6 ultralyder. Mange tårer. Og litt håp. ❤️

1000007167.jpg
1000007166.jpg

Så fin, liten skatt! Jeg sliter også mye med hodepine, tror absolutt det er pga anspenthet, stress og indre uro.

Gratulerer med lillebror!

20 uker i dag: vintertøy til liten og stor
I dag er jeg 20 uker. Halvgått! Er så glad for det. Hver uke blir en seier. Kjenner også litt bevegelse daglig. Ofte kjenner jeg ham når jeg blir redd og trenger det mest. Da føler jeg på en overveldende kjærlighet. Har også blitt mye bedre av forkjølelsen, og ikke hatt voldsomt mye hodepine. Fikk til to ganger på trening denne uka. Håper jeg gidder en tur i kveld også.

Ellers går det i forberedelser mot vinteren. Må kjøpe inn en del sett med ullundertøy til toåringen. Det er så dyrt! Vanskelig å finne brukt også, for vi må ha bambus/bomull på innsiden på grunn av atopisk hud.

Selv trenger jeg en alværsjakke. Den jeg har nå passer akkurat. Tenker på å finne en kjempestor herrejakke på Fretex om det er mulig. Vurderer å bestille en sånn kombinert gravid/bærejakke på nett snart, for tror ikke vinterjakken vil passe særlig lenge heller. Samtidig vil jeg ikke sløse mye med penger siden vi venter februarbaby og må ta ut en del ulønnet permisjon. Prøver å finne mye brukt. Den mest komfortable gravidjeansen min er faktisk brukt, og kjøpte mange plagg til toåringen brukt denne gangen. De så helt fine ut!

Håper også at jeg ikke hovner så ekstremt mye i føttene denne gangen. Da jeg gikk gravid sommeren 2024 var det bare et par joggesko fra Nike som jeg orket å ha på. Støttestrømper var et must fra uke 30, tror jeg.:p

Oul: satt noen dager tilbake, 19+5
Da er endelig termindato satt, 23.februar. Dessverre ligger morkake kant i kant med åpningen, så der blir en ny kontroll i uke 32. Heldigvis pleier det å ordne seg, så jeg får føde vaginalt.

Har vært hodepinefri i dag, så da blir det kanskje en tur på trening i kveld.
1000007203.jpg

Så søt liten!
Her er også morkaken der nede, over åpningen. Håper den flytter seg, både min og din :D

Herlige bilder :love017
Jeg hadde også placenta previa påvist på TUL men den har nå flyttet på seg og ligger ca 3 cm i fra nå. Hvis du opplever noe blødning, kan (understreker kan) dette være årsaken. Jeg opplevde blødning i uke 16, 21 og 25 og lege tror det er pga morkaken. Mini har det bra :love017Ville bare gi beskjed fordi ingen fortalte meg hvorfor jeg hadde blødning før nå og det gjorde meg kjempe stressa.

Så søt liten!
Her er også morkaken der nede, over åpningen. Håper den flytter seg, både min og din :D
Tusen takk! Den gjorde det i første svangerskap, og den gjør det hos 99% tror jeg, så sjansene er gode!
Herlige bilder :love017
Jeg hadde også placenta previa påvist på TUL men den har nå flyttet på seg og ligger ca 3 cm i fra nå. Hvis du opplever noe blødning, kan (understreker kan) dette være årsaken. Jeg opplevde blødning i uke 16, 21 og 25 og lege tror det er pga morkaken. Mini har det bra :love017Ville bare gi beskjed fordi ingen fortalte meg hvorfor jeg hadde blødning før nå og det gjorde meg kjempe stressa.
Så dumt at ingen forklarte deg det. De sa forsåvidt ikke noe om det nå, men har lest om det. Mulig sjansen er større hvis den ligger over åpningebn? Min ligger like ved, tror jeg. Tusen takk for at du tipset om det.

Back
Topp