30+4: har begynt å se fram til fødsel
Ja, så er jeg syk igjen. Forrige uke var det øyebetennelse, nå har viruset lurt seg nedi en mandel. Heldigvis er allmenntilstanden bra, så jeg kan jobbe. Bare litt ubehag når jeg svelger.
Vet ikke om det er flere enn jeg som synes det er vanskelig å ikke la seg prege/påvirke av nyhetene om dagen. Sultne barn med tåteflasker med bittelitt varm te har festet seg på netthinnen min. Jeg føler meg så hjelpeløs og skulle ønske jeg kunne gjort mer. Jeg kan jo gi litt penger, men det er det. Jeg er evig takknemlig for å kunne gi min sønn det han trenger av mat, klær, omsorg og trygghet. Når han blir redd, er det som regel på grunn av en uskyldig lyd, og mammas eller pappas fang er til stor trøst. Kanskje jeg må ta meg en nyhetspause...
Jeg har begynt å se fram til fødsel. Det kjennes jo veldig godt at jeg er gravid nå, uten at jeg har de verste plagene. Det går i det vanlige: kynnere når jeg går fort, tissetrengthet, søvnproblemer og hvileløse bein om kvelden. Og jeg blir "sliten" i magen på slutten av dagen. Flere som opplever det? Synes det er en komisk plass å bli sliten, hehe!
Er vel omtrent i rute med julegaver. Har noen få igjen som jeg tar på onsdag. Ellers begynner jeg med julebaksten i kveld, og samboer tar julevasken i helga mens sønnen og jeg drar til mamma så han får vaske i fred. Heeeelt grei arbeidsdeling, spør du meg!