Gravid igjen etter MA ❤️

Gravid 4+2: trist (klaging)
Jeg vet jeg burde føle meg takknemlig som ble gravid så fort igjen. Men jeg dynes det er vanskelig å akseptere at jeg skal ga baby i februar 25, og ikke i august 24. Jeg tenker bare på alt det negative med å få barn i februar: kaldt vær, barnehageplass etc, og føler meg heller ikke trygg på at det går bra denne gangen. Har grått noen tårer i dag.

Møtte en søt mor på lekeplassen som hadde en ettåring og en større unge. Hun sa at hennes ettåring kom da den store var på min sønns alder. Og jeg tenkte at min og skulle kommet omtrent da, på alderen min sønn er nå.

Det blir også styrete med ferie i dommer på grunn av diverse avtaler med sykehus og jm. Jeg burde jo være takknemlig for det også, men siden jeg ikke klarer å tro på at det går bra, synes jeg alt med graviditeten blir en byrde. Samtidig kan man jo ikke nekte å ta i mot nødvendig omsorg fordi man tror det går til hel#@te.

Er også engstelig for å legge på meg for mye. Det er mye lettere for meg å kontrollere matinntaket når jeg går på medisinene mine, og de kan jeg naturligvis ikke ta nå.
 
Sønnen min er født i februar og jeg syntes det var veldig fint ❤️ Han blir en av de eldste i klassen, og mindre sannsynlig at han henger etter da. Og når jeg hadde født nærmet jo våren seg, så når vi begynte å trille turer var det lyse dager og ble bare finere og varmere etter hvert.

Jeg forstår godt at du er lei deg for det som ikke ble, og jeg føler med deg. Jeg hadde selv en MA i april, og prøver å bli gravid igjen nå.
 
Sønnen min er født i februar og jeg syntes det var veldig fint ❤️ Han blir en av de eldste i klassen, og mindre sannsynlig at han henger etter da. Og når jeg hadde født nærmet jo våren seg, så når vi begynte å trille turer var det lyse dager og ble bare finere og varmere etter hvert.

Jeg forstår godt at du er lei deg for det som ikke ble, og jeg føler med deg. Jeg hadde selv en MA i april, og prøver å bli gravid igjen nå.
Tusen takk for at du skriver
det. Det hjelper litt. Fælt at du opplevde det i april. Skulle gjerne lagt med forbud mot ma og sa! Desverre lever naturen sitt eget liv. (Har faktisk sett for meg å gå i drmonstrasjonstog mot sa, ma og dødfødsel, det føles jo som noe man dempnstrerer mot, men så har det jo ingen hensikt! Naturen kan man ikke slåss mot)

Håper du blir gravid veldig snart. Synes dette med graviditet er et tveegget sverd. Man ønsker det mest av alt, samtidig er det krevende for kropp og sjel, særlig etter et tap. ❤️
 
Uke 5 (4+4)
Prosent fullført
: 12%
Plager: kvalme innimellom, mye luft, hormonelt humør
Cravings: Frus, iskaffe og kinamat
Ser fram til: Ferie
Gleder meg over: hver dag det går bra med graviditeten
Gruer meg til: Ultralyd
Avtaler denne uka: Legetime

Jeg har begynt å fortelle ukritisk om at jeg er gravid. Holdt det hemmelig helt til uke 14 forrige gang, og det hjalp ingenting, så nå gir jeg litt F, rett og slett. Jeg er psykisk og fysisk preget av svangerskap så tett på MA-en i mars, at det er bedre at folk vet. Siden jeg har lærerferie, kommer jeg til å ha fri gjennom første trimester. Det er jeg glad for. Krysser fingrene for at det blir baby i februar.
 
Gratulerer så mye med graviditet, det har jeg ikke fått med meg! Denne gangen går alt godt :Heartred
 
Tusen takk, Kinakål! ❤️ Det gikk mye fortere enn ventet denne gangen!

Uke 5: 4+6
Da er jeg snart i uke 6. Det er som om tiden står stille. Jeg klarer ikke helt å tro atjeg er gravid før jeg ser et bevis på det på ultralyd. Jeg mistet dessverre mye av troen på kroppen min i vår.

Ellers har min ibs kommet tilbake (den forsvinner av en eller annen grunn når jeg tar ADHD-medisiner). Så jeg har en del ubehag, men ikke uoverkommelig.

Av en eller annen grunn har jeg vanskelig for å akseptere at det ikke blir barn i august. Det ble nesten verre etter at jeg ble gravid igjen. Det hadde passet perfekt med jobb, barnehageplass og babyklærne jeg har fra før. Alt ordner seg sikkert på et vis, og babyklær får man jo kjøpt, men litt kjedelig er det! Men jeg er så klart takknemlig for å være gravid igjen.
 
Uke 6 (5+4)
Prosent fullført
: 14%
Plager: murringer og magesmerter, trøtthet
Cravings: krydderkake (men må begrense inntaket at godis, så holder meg unna)
Ser fram til: ultralyd
Gleder meg over: hver dag det går bra med graviditeten
Gruer meg til: ultralyd
Avtaler denne uka: nei

Gruer og gleder meg til ultralyd i uke 8. Klarer ikke å forestille meg at det skal stå bra til, men heg må prøve å ha håp. Engstermwg litt for at jeg ofte har magesmerter, selv om det ikke er kraftige greier. Men hver gang jeg kjenner det, blir jeg redd for at det skal bli verre.

Ellers er jeg ikke sånn superengstelig i hverdagen. Tror kanskje det vil bli verre om jeg kommer meg til uke 14-17. Det er ganske bittert, for da puster jo de fleste gravide lettet ut...

Ellers måtte jeg ta en ny test i dag. Jeg synes jeg har så lite symptomer, bortsett fra kviser (bruker aldri å ha). Er redd for at jeg bare har innbilt meg det, eller at fosteret allerede har dødd. Sistnevnte kan vel ikke en test svare på, men det er i alle fall ikke innbilning:
1000006792.jpg
 
Last edited:
Uke 6: 5+5 Blødning
Da jeg var på trening i dag, kjente jeg at noe "kom ut" i underlivet. Jeg mistenkte blødning, og det var det. Nå har den kanskje stoppet opp litt. Har bestilt time hos lege for å måle hcg. Fikk et lite sammenbrudd og gråt en del. Blod trigger jo mange følelser. I bestefall er det en normal blødning. I verste fall er deten abort. Som heldigvis inntraff tidlig denne gangen. Men i aller verste fall er det en exu. Det er min store frykt.

Har fått time kl.13 hos legen i dag for å ta første hcg-prøve. Så blir det vel en på torsdag.

Om jeg mister, så lurer jeg på hvordan jeg skal motivere meg for enda en graviditet (og prøving i forkant). Det blir jo så mye, liksom...

Oppdatering etter legebesøk
Var hos legen som tilsynelatende antok at det var en abort, for han ville ringe gynekolog og be om oppfølging forsi han mente det var for ille at jeg aborterer med så kort mellomrom. Han ringte gynog de sa det jeg trodde, at vi må måle hcg og vente og se. Gynekolog mente også at det kunne være implantasjonsblødning, noe jeg ikke får til å stemme med min syklus (mer enn tre uker siden eggløsning, ikm mellom 12-14 juni. Så nå må jeg ta ny hcg på torsdag og utover det vente og se. Dette er kjipt.
 
Last edited:
Huff, ja.
Jeg har faktisk begynt med graviddagbok, en sånn man skriver i for hånd. For om det skulle gå dårlig, har jeg i alle fall en minnebok å se tilbake på.

Ja, det gjorde jeg og.. angret så fælt at jeg ikke hadde til han vi mistet. Jeg hadde egentlig kjøpt, men leverte inn igjen for jeg trodde aldri på at vi fikk han med hjem.
 
Uke 6: 5+5 Blødning
Da jeg var på trening i dag, kjente jeg at noe "kom ut" i underlivet. Jeg mistenkte blødning, og det var det. Nå har den kanskje stoppet opp litt. Har bestilt time hos lege for å måle hcg. Fikk et lite sammenbrudd og gråt en del. Blod trigger jo mange følelser. I bestefall er det en normal blødning. I verste fall er deten abort. Som heldigvis inntraff tidlig denne gangen. Men i aller verste fall er det en exu. Det er min store frykt.

Har fått time kl.13 hos legen i dag for å ta første hcg-prøve. Så blir det vel en på torsdag.

Om jeg mister, så lurer jeg på hvordan jeg skal motivere meg for enda en graviditet (og prøving i forkant). Det blir jo så mye, liksom...

Oppdatering etter legebesøk
Var hos legen som tilsynelatende antok at det var en abort, for han ville ringe gynekolog og be om oppfølging forsi han mente det var for ille at jeg aborterer med så kort mellomrom. Han ringte gynog de sa det jeg trodde, at vi må måle hcg og vente og se. Gynekolog mente også at det kunne være implantasjonsblødning, noe jeg ikke får til å stemme med min syklus (mer enn tre uker siden eggløsning, ikm mellom 12-14 juni. Så nå må jeg ta ny hcg på torsdag og utover det vente og se. Dette er kjipt.
Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Takk. ❤️ Foreløpig ble det med den blødningen på trening i går. Nå er det bare å vente i spenning på hcg-prøvene. Håper ikke dette er enda en missed abortion (eller noe enda verre)
Håper det er en uskyldig blødning ❤️ hadde selv en blødning med "ferskt rødt blod" helt i starten av dette svangerskapet, men det har gått helt fint. Var nok bare litt blod fra slimhinnene eller lignende da de jo er skjørere i svangerskapet. Siden du trente også så kan det jo hende det var pga noe sånt. Håper det ihvertfall :love017
 
Uke 6: 5+6 fortsatt ikke mer blod
Tusen takk for lykkeønskene fra dere. Det betyr mye. Har fortsatt ikke noe mer blødning i dag. Ikke en gang spotting. Håper ikke blødningen i går var selve sborten. Man blør kanskje ikke så mye så tidlig, eller at det er et tegn på noe annet skummelt. Graviditetstesten i dag var minst like sterk som de andre, og ble positiv med en gang, men jeg vet jo at hcg kan sitte igjen etter fosterdød...så kan man jo også håpe på at hcg-prøven på torsdag viser stigning. Det får jeg sikkert vite over helga.
 
Krysser fingrene, kan det ha vært at det har kommet en liten blødning i slimhinnene pga treningen?
Er jo mange ting som kan føre til små blødninger tidlig i svangerskapet, men vanskelig å si, jeg vet jo heller ikke hvor mye du blødde, men hvis det var nok til at du merket det underveis i treningen så anntar jeg det var mer enn bare spotting.
 
Back
Topp