Ja, siden det var overlege på genetisk institutt som nevnte denne statistikken, beroliget det meg veldig
Man har jo ingen garanti i livet uansett dessverre- og barn/voksne kan jo utvikle alvorlig sykdom når som helst, så jeg velger å bekymre meg så lite som mulig iaf
Mannen ville i utgangspunktet har 3 barn og jeg 4, men så overtalte han meg til nr.5 og jeg han til nr.6
Ingen av oss har vært veldig vanskelige å overtale heller, så her har vi vært enige hele veien
Vi har jo fått såpass tette barn at vi alltid har hatt baby siden vi fikk førstemann, og derfor ikke fått ‘kjenne på’ hvordan livet blir enklere når alle sover natten gjennom/er bleiefrie/er mer selvdrevne etc, så er jo mulig at det hadde føltes mer ‘slitsomt’ om aldersforskjellen mellom barna hadde vært større?
Vi elsker iaf flokken vår, og alt det bringer med seg av både kjærlighet, action, morsomme episoder, utfordringer og kos
Det virker faktisk på meg også som at det ikke er mer slitsomt med 3/4+ enn med 2 barn, for de fleste vi kjenner har 2 og virker mer slitne enn oss? Tror det kan ha noe med at man senker forventningene for hvert barn, for med 2 kan man prøve å presse seg til å være like mye på farten som før, ha et ryddig hjem hele veien, trene, sove etc, men med 5/6 små, kan man umulig rekke alt og legger lista lavere kanskje? Bare min teori altså
Jeg sa til mannen da jeg begynte å håpe på nr.6 at ‘jeg kan angre på at vi aldri fikk et barn til, mens når barnet er født ville du aldri angret på det! ‘ Vi har heldigvis stort hus med god plass etc, så trenger ikke flytte og sånn- det gjør det lettere
Masse lykke til kjære deg!