Jeg er 40 år. Tenkte å prøve ut sommeren, og så evt kaste inn håndkle, og si meg fornøyd med de 5 skattene jeg allerede har
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så gøy med en annen med mange barn her! Jeg ble nettopp 38 og er gravid med nr.6 (12+0 i dag) Ikke noe ivf her da, fikk første rett før jeg ble 30, og så har de kommet som perler på en snor siden Har trodd vi var ferdige etter både nr.4&nr.5, men ombestemt oss og sluttet på cerazette for å få bare én til Føler dette er sistemann da- bare overlykkelig over å være så heldige med så mange små! Håper spiren sitter for dere snart! Masse lykke til på reisenJeg er 35 år, men blir 36 i oktober prøver på nr 6 og den siste i flokken vært gjennom innom IVF verden og derfor tatt tid med barna nr 2 tok 4,5 år og endte med IVF. Nr 3 er også IVF. Slå ble jeg av et mirakel plutselig gravid av meg selv to ganger. så krysser for en siste skatt
Veldig hyggelig med mange barn Og kunne ikk vært foruten! Takk håper lille sitter raskt her aå koselig med tette barn da mine er 12,7,5,3 og 1 år der? Gratulerer det blir veldig stas med et nurk til kan keg spørre hvor mange pp runder du måtte gjennom denne gangen?Så gøy med en annen med mange barn her! Jeg ble nettopp 38 og er gravid med nr.6 (12+0 i dag) Ikke noe ivf her da, fikk første rett før jeg ble 30, og så har de kommet som perler på en snor siden Har trodd vi var ferdige etter både nr.4&nr.5, men ombestemt oss og sluttet på cerazette for å få bare én til Føler dette er sistemann da- bare overlykkelig over å være så heldige med så mange små! Håper spiren sitter for dere snart! Masse lykke til på reisen
Mine er 8år, 6,5år, 4,5år, 3år og 21mnder Denne gangen ble jeg gravid i pp7 De andre gangene har jeg blitt gravid raskt, pp1-4, så tok litt flere mnder denne gangen, men kan jo være tilfeldig, evt alderen (selv om jeg fødte for mindre enn 2 år siden og ble gravid pp2 etter cerazetteslutt selv om jeg ammet en på 8mnder da). Klaff ble det iaf denne gangen også heldigvis! Håper det blir treff på deg snart- hvor lenge har du prøvd nå? Masse lykke til!Veldig hyggelig med mange barn Og kunne ikk vært foruten! Takk håper lille sitter raskt her aå koselig med tette barn da mine er 12,7,5,3 og 1 år der? Gratulerer det blir veldig stas med et nurk til kan keg spørre hvor mange pp runder du måtte gjennom denne gangen?
Høres ut som en fin gjeng haha så bra! Jeg håper det ikke tar så lang tid er i 5pp nå så vi får se tusen takk du ogsåMine er 8år, 6,5år, 4,5år, 3år og 21mnder Denne gangen ble jeg gravid i pp7 De andre gangene har jeg blitt gravid raskt, pp1-4, så tok litt flere mnder denne gangen, men kan jo være tilfeldig, evt alderen (selv om jeg fødte for mindre enn 2 år siden og ble gravid pp2 etter cerazetteslutt selv om jeg ammet en på 8mnder da). Klaff ble det iaf denne gangen også heldigvis! Håper det blir treff på deg snart- hvor lenge har du prøvd nå? Masse lykke til!
Da skjer det nok snart for deg Masse lykke til!Høres ut som en fin gjeng haha så bra! Jeg håper det ikke tar så lang tid er i 5pp nå så vi får se tusen takk du også
Så trist å høre at du har mistet ❤ Det finnes dessverre ingen mirakelkur, men du kan spørre om å stå på progesteron og/eller lavdose med blodfortynnende (feks albyl-e). Mitt inntrykk er at en del er restriktive med å skrive ut støttemedisiner, men det skader ikke å ta opp problemstillingen med gyn. Håper det ordner seg for deg ❤Jeg er 38. Mistet i går. Var ca 4 uker. Skal til gyn i midten av mai. Så tror jeg setter prøvingen på vent til jeg har vært der. Så kanskje hun kan gi meg noe som gjør at spiren sitter. Har hatt kjemisk graviditet to ganger nå. Håper det fins noe medikament mot dette. Noen som vet? En annen grunn til at jeg nå også vil vente, er at jeg vil komme litt nærmere bhg start. Vil ikke gå lenge hjemme uten lønn. Eller.. Det hadde vært herlig det assa. Men har ikke rå til det, da vi har to ungdommer.. Og det er ikke Gratis =)))
Takk. Dette er andre gangen jeg får sa/kjemisk begge gangene i uke 4. Håper jeg kommer til en gynekolog som er villig til å skrive ut litt. Typisk meg at jeg kommer til en som er streng. Må jo få noe hjelp syns jeg.Så trist å høre at du har mistet ❤ Det finnes dessverre ingen mirakelkur, men du kan spørre om å stå på progesteron og/eller lavdose med blodfortynnende (feks albyl-e). Mitt inntrykk er at en del er restriktive med å skrive ut støttemedisiner, men det skader ikke å ta opp problemstillingen med gyn. Håper det ordner seg for deg ❤
Jeg er 38. Mistet i går. Var ca 4 uker. Skal til gyn i midten av mai. Så tror jeg setter prøvingen på vent til jeg har vært der. Så kanskje hun kan gi meg noe som gjør at spiren sitter. Har hatt kjemisk graviditet to ganger nå. Håper det fins noe medikament mot dette. Noen som vet? En annen grunn til at jeg nå også vil vente, er at jeg vil komme litt nærmere bhg start. Vil ikke gå lenge hjemme uten lønn. Eller.. Det hadde vært herlig det assa. Men har ikke rå til det, da vi har to ungdommer.. Og det er ikke Gratis =)))
Håper det er det som skal til, og at spiren sitter for deg! Lykke til!Jeg er på min 4.PP, og er 40 år. Prøver på barn nr. 6. De tre siste mnd har jeg hatt én tidlig SA (uke 5+1), og to kjemiske.
Var til gynekologen i forrige uke. Denne PP’en tester jeg ut blidfortynnende, og om jeg får positiv test, skal jeg ta progresteron-støtte.
Hei.=))) Gikk du til privat eller offentlig gynekolog? Skal til offentlig om to uker. Håper jeg kan få noe hjelp/resept jeg også.Jeg er på min 4.PP, og er 40 år. Prøver på barn nr. 6. De tre siste mnd har jeg hatt én tidlig SA (uke 5+1), og to kjemiske.
Var til gynekologen i forrige uke. Denne PP’en tester jeg ut blidfortynnende, og om jeg får positiv test, skal jeg ta progresteron-støtte.
Hei.=))) Gikk du til privat eller offentlig gynekolog? Skal til offentlig om to uker. Håper jeg kan få noe hjelp/resept jeg også.
Høres veldig likt ut som meg Jeg har fem barn, nr.6 i magen nå. Fikk første rett før jeg ble 30, og de har kommet som perler på en snor etter det Samme mann til alle barna, og minsten kommer til å være 2år og 3mnder når nr.6 kommer i novHei jeg er inne i min 8 pp (men ca ett år siden jeg fikk tilbake menstruasjon etter fødsel), og er 39 1/2 år jeg har fire barn , har vært gravid fem ganger (1 MA) fra jeg fylte 30,og har blitt relativt lett og raskt gravid. Nå er yngste 2 år, og vi ønsker oss veldig en til, men det lar vente på seg... Har ikke så lyst å kontakte gynekolog, da vi egentlig er på "skjer det, så skjer det" - stadiet, men er litt stresset og bekymret over at alderen ikke er på min side... Men sånn umiddelbart, er det noe jeg kan prøve selv for å øke sjansene? Jeg har relativt stabile sykluser på 32- 35 dager, mye eggløsningsslim rundt EL (tester ikke, og har heller ikke så lyst pga det blir stress, tror je ) Vi treffer greit med sex i dagene rundt EL. Jeg drikker ikke kaffe eller koffeinholdige drikker, eller alkohol, fra og med litt før EL til menstruasjonen kommer. Jeg røyker ikke... Men har en last: sjokolade ja, også tar jeg "gravidevitaminer", sånn helt kosttilskudd sååå.... Er det noe relativt naturlig som kan være verdt å prøve ut for å øke sannsynligheten for klaff? Samme mann forresten, til alle barna, så utgangspunktet sånn sett er likt... Ja, også en info til... Jeg har ammet lille fram til nå, fra han ble to har jeg ammet på kveld og om morgenen, kan dette påvirke i noen grad? Jeg holder på med ammeslutt nå da...
Tusen takk for svar, er veldig koselig å "treffe" på andre familler med mange barn ja ja, må nok bare smøre meg mwd tålmodighet, men det er litt vanskelig når ønsket er så stort har egentlig stor tro på mest mulig naturlig opplegg, så vil ikke styre så mye heller, men vil jo gjerne optimalisere mulighteene er så koselig at det klaffet for dere, det gir håp, selv om du er litt yngre enn meg nå er jeg forresten på ca 9dpo i denne prøveperioden, men har virkelig utfordringer med å holde oppe troa på at det kan klaffe... Hvordan var det for deg etterhvert? Å holde på motivasjon/ troHøres veldig likt ut som meg Jeg har fem barn, nr.6 i magen nå. Fikk første rett før jeg ble 30, og de har kommet som perler på en snor etter det Samme mann til alle barna, og minsten kommer til å være 2år og 3mnder når nr.6 kommer i nov
Jeg prøvde litt salviete og wild yam et par sykluser, men mnd det klaffet tok jeg ikkenoe Jeg tror helt ærlig at alt sånt ikke har noe å si, jeg tror det klaffer når det klaffet uavhengig av kjerringråd etc, så sant man et frisk og normale sykluser etc da Men det skader jo ikke å teste litt sånt mens man venter for da har man jo noe å gjøre i det minste? Det klaffet først i pp7 denne gangen, som er lenge for oss, og jeg har lange sykluser på rundt 35-40 dager, så var en tålmodighetsprøve! Men nå er alt bare bra- er 12+4 i dag Jeg er sikker på at det klaffer for dere snart! Men å kutte ned på koffein for begge to, er nok ikke så dumt. Jeg kuttet ned til 1-2 kopper pr dag hele perioden vi prøvde, og mannen min kuttet ned til 1-2 kopper vanlig kaffe pr dag og resten koffeinfri (drikker vanligvis myyyyye kaffe!), fra TR til etter EL hver pp. Om det har hatt noe å si er jo umulig å vite, men skader ikke å prøve
Masse lykke til, kjære deg! Koselig med flere ‘mangebarns-familier’ synes jeg
Bare hyggelig Jeg ble nettopp 38, så er ikke så mye yngre Jeg ble litt motløs etterhvert skal jeg innrømme, men dro til gyn for en sjekk og tok blodprøver. Alt virket fint, men hadde litt mange egg, så de ble litt usikre på om jeg kunne ha mild pcos, men siden alle prøver var fine ellers, jeg ikke hadde noen symtomer på det og min historikk ikke tilsier at jeg har det, så ble det ikke bekreftet. Viste seg at jeg ble gravid naturlig samme syklus som jeg har hos gyn helt tilfeldig Så du kan jo alltid ta deg en sjekk privat som jeg gjorde, bare for å se kvaliteten på eggene etc? Men ikke gjør det hvis du synes det gir deg stress Jeg er en utålmodig sjel, så jeg liker å kunne ‘gjøre det jeg kan’, så jeg både testet etter el og tempet hele veien også denne gangen jeg. Og vi la inn aksjer annenhver eller hver dag fra etter el til etter el var bekreftet hver mnd for å være sikre på å treffe! Ble mye aksjer siden jeg har lange sykluser, men vi koste oss vi, og det funket jo!Tusen takk for svar, er veldig koselig å "treffe" på andre familler med mange barn ja ja, må nok bare smøre meg mwd tålmodighet, men det er litt vanskelig når ønsket er så stort har egentlig stor tro på mest mulig naturlig opplegg, så vil ikke styre så mye heller, men vil jo gjerne optimalisere mulighteene er så koselig at det klaffet for dere, det gir håp, selv om du er litt yngre enn meg nå er jeg forresten på ca 9dpo i denne prøveperioden, men har virkelig utfordringer med å holde oppe troa på at det kan klaffe... Hvordan var det for deg etterhvert? Å holde på motivasjon/ tro
Yoga ja, takk for tips, det kan jeg få til og kanskje tempe... Når jeg tenker på det, så har jeg faktisk blitt gravid rett etter ammeslutt av nr 2 og 3,så kanskje det har betydning selv om jeg har regelmessige sykluser... Jaja, fingers crossed jeg gleder meg ia lle fall sammen med deg over at det klaffet for dere, tenk, barn nr 6,det er stasBare hyggelig Jeg ble nettopp 38, så er ikke så mye yngre Jeg ble litt motløs etterhvert skal jeg innrømme, men dro til gyn for en sjekk og tok blodprøver. Alt virket fint, men hadde litt mange egg, så de ble litt usikre på om jeg kunne ha mild pcos, men siden alle prøver var fine ellers, jeg ikke hadde noen symtomer på det og min historikk ikke tilsier at jeg har det, så ble det ikke bekreftet. Viste seg at jeg ble gravid naturlig samme syklus som jeg har hos gyn helt tilfeldig Så du kan jo alltid ta deg en sjekk privat som jeg gjorde, bare for å se kvaliteten på eggene etc? Men ikke gjør det hvis du synes det gir deg stress Jeg er en utålmodig sjel, så jeg liker å kunne ‘gjøre det jeg kan’, så jeg både testet etter el og tempet hele veien også denne gangen jeg. Og vi la inn aksjer annenhver eller hver dag fra etter el til etter el var bekreftet hver mnd for å være sikre på å treffe! Ble mye aksjer siden jeg har lange sykluser, men vi koste oss vi, og det funket jo!
Forresten så har jeg blitt gravid mens jeg har ammet og rett etter pulelslutt etc før, men denne gangen fikk jeg ikke tilbake mensen før jeg sluttet helt å amme, selv om jeg hadde sluttet på cerazette tre mnder før.. Så kanskje amming spiller mer inn på sykluser etc når man er eldre? Kanskje systemet funker optimalt først etter du er ferdig å amme? Ikke godt å si siden kroppen kan endre seg underveis og ikke nødvendigvis er helt etter boka alltid
Jeg begynte også med yoga/fertilitetsyoga (anbefaler Brett Larkin- masse korte og fine YouTube videoer hvis du googlet). Om det har noe å si vet jeg ikke, for ikke prøvd før, men 5-15min med det daglig var behagelig for både kropp og sinn uansett Håper det klaffer for dere denne pp!