Glukosebelastningstest

Noen som har tatt denne testen enda? Jeg skal ta den på mandag. Gruer meg, for har hørt at mange blir dårlige av å drikke dette sukkervannet. :eek:

Da sitter jeg her. Gått en time siden jeg drakk glukosedrikken. Går foreløpig veldig bra, ikke kvalm eller uvel. Men litt slapp av at jeg ikke har spist noe enda i dag.
Fryktelig kjedelig å sitte her å vente. Fikk ikke noe eget rom, må sitte på venterommet til legekontoret. Kjenner det skal bli fryktelig godt med mat etterpå, begynner føle meg tom i magen. Har fulgt rådene her og tatt med matpakke, så den skal fortæres så fort jeg er ute herfra etterpå ;)

Skal ta denne på onsdag...
Kan jeg drikke noe vann før jeg går? Eller skal kroppen være helt tom før man kommer til legen? :rolleyes:

Ikke vann eller noen ting. Jeg fikk beskjed om total faste fra midnatt til 2.blodprøve var tatt.
Da blir det bare og hoppe i klærne og av gårde til legen da :p skal bli godt og få denne overstått og ;)

Jeg gruer meg skikkelig for å faste, fordi jeg vet jeg takler dette kjempe dårlig når jeg ikke er gravid.. skal i starten av april :(

Jeg gruer meg skikkelig for å faste, fordi jeg vet jeg takler dette kjempe dårlig når jeg ikke er gravid.. skal i starten av april :(
Hater det og faste hei:( blir surren i hode og vondt i hode uten frokost, er veldig glad for at jeg kan kjøre bil til legen og at min mor bor like i nærheten :p

Jeg har fått beskjed om at jeg kan drikke litt vann og pusse tenner før jeg kommer inn.
Ja pusse tenner kan vi jo, er jo ikke noe som går ned i magen av det ;) men drikke litt vann hadde hjulpet meg litt.. Kanskje ringe til legekontoret og høre i morgen

Det grudde jeg meg veldig til også, er skikkelig dårlig på å faste eller gå lenge mellom måltider.
Så jeg endte med å stå opp igjen 23.30 i går kveld for å spise en brødskive fordi jeg var så stresset over det å faste (Skulle faste fra kl. 24). Mulig det var den skiva som reddet meg.. uansett gikk det overraskende bra. Bare kjedelig å sitte der så lenge :) Men godt når det er over. Og det er jo viktig å få testet :)

Ja pusse tenner kan vi jo, er jo ikke noe som går ned i magen av det ;) men drikke litt vann hadde hjulpet meg litt.. Kanskje ringe til legekontoret og høre i morgen

Jeg kunne drikke litt vann sa legen, så drakk 1/2 glass vann før jeg dro hjemmefra. Hadde med en flaske, så tok et par små slurker før jeg tok testen. Deretter ventet jeg til testen var over med å drikke igjen.

Det grudde jeg meg veldig til også, er skikkelig dårlig på å faste eller gå lenge mellom måltider.
Så jeg endte med å stå opp igjen 23.30 i går kveld for å spise en brødskive fordi jeg var så stresset over det å faste (Skulle faste fra kl. 24). Mulig det var den skiva som reddet meg.. uansett gikk det overraskende bra. Bare kjedelig å sitte der så lenge :) Men godt når det er over. Og det er jo viktig å få testet :)
Ja blir godt og bli ferdige med den værtfall hei;)
Så har man fått testet det og :)

Er det stikk i fingen eller blodprøve i armen?

Er livredd

Da har jeg vært å tatt testen i dag, og de har nok endret på noe siden sist, for i dag var det stikk i armen og ikke i fingeren. Men om det var spesielt for meg vet jeg ikke. Tok 2 glass + sånn liten tapp til blodsukkermaskinen.
Fikk lov å ligge i bilen, så fikk meg en liten lur. Anbefales :D tiden gikk mye fortere denne gangen :happy:

Hvordan ble resultatet av deres tester da? Jeg hadde fastende blodsukker på 5,5 og har dermed svangerskapsdiabetes.

Etter 2 timer var det 5,9 da... Så det var godt under grensen

Hvordan ble resultatet av deres tester da? Jeg hadde fastende blodsukker på 5,5 og har dermed svangerskapsdiabetes.

Etter 2 timer var det 5,9 da... Så det var godt under grensen
Jeg hadde 5,1 på fastende og 4,9 etter to timer. Dermed ikke svangerskapsdiabetes på meg.

Da er jeg ferdig :D Blodsukkeret lå på 3,5 før sukkerdrikken, og svar på den andre får jeg om to dager :)

Gikk like fint som sist, strikking og film på venterommet fikk tiden til å fly forbi :)

Back
Topp