Glukosebelastningstest

Om du er overvektig så bør du nok ta den. :) Det er for babyen din sin skyld og er ikke så grusomt altså. :)

Hvor mye du har gått opp i vekt skal ikke spille noe rolle. Heller ikke hvor tung forrige baby var. Overvekt er en stor risikofaktor.
Spørsmål, sukkeret kan vel ikke påvirke babyen negativt? O.o sikkert ikke men blir så usikker. Blir jo sukkerrush for min del, som prøver å holde meg unna til vanlig...

Om du er overvektig så bør du nok ta den. :) Det er for babyen din sin skyld og er ikke så grusomt altså. :)

Hvor mye du har gått opp i vekt skal ikke spille noe rolle. Heller ikke hvor tung forrige baby var. Overvekt er en stor risikofaktor.
Ja, nå ringte jeg. Og legen sa at han synest ikke jeg er noe overvektig, for det er mest muskelmasse på meg, og ikke fett. :smiley-bounce015
Så dette skulle stått i jubetråden. He he
Men om vi ser å kun på tall, og ikke på hvordan kroppen min ser ut, så kunne jeg ta en test.
Så da gjør jeg det for å være sikker. Ha en strålende dag da dere, xsmile9xsmile9xsmile9

Ja, nå ringte jeg. Og legen sa at han synest ikke jeg er noe overvektig, for det er mest muskelmasse på meg, og ikke fett. :smiley-bounce015
Så dette skulle stått i jubetråden. He he
Men om vi ser å kun på tall, og ikke på hvordan kroppen min ser ut, så kunne jeg ta en test.
Så da gjør jeg det for å være sikker. Ha en strålende dag da dere, xsmile9xsmile9xsmile9

Så deilig å få höra da! BMI är en urettferdig måte å bruka som mal syns jag. Den blir ju direkte missvisende for en som er litt trent! Men lurt å ta den alikevel! Känns som att flera tror att glukosbelastning är en bestraffelse för att man är gravid. Kan inte förstå att dem väljer bort det för att det är litt obehagligt!

Så deilig å få höra da! BMI är en urettferdig måte å bruka som mal syns jag. Den blir ju direkte missvisende for en som er litt trent! Men lurt å ta den alikevel! Känns som att flera tror att glukosbelastning är en bestraffelse för att man är gravid. Kan inte förstå att dem väljer bort det för att det är litt obehagligt!
Jeg tror det kommer til å bli helt jævlig, men gjør det jo for babyens beste for det om! Er jo så mye som kan gå galt dersom man har det og ikke behandler...

Da har jeg tatt den (for høy bmi og nær familie med diabetes). Var overhodet ikke så ille som jeg trodde! Siste rest var ubehagelig å drikke, for er jo så søtt, men gikk helt fint. Den var helt annerledes både i konsistens og smak enn den jeg tok da jeg var gravid for 5 år siden. Godt utviklingen går fremover! Skulle ikke brukt krefter på p bekymre meg for dette :p

Har aldri tatt den, og heller ikke denne gangen.

Jeg skal ta den på tirsdag. Tok den sist og. Gikk egentlig veldig fint. Det værste var de 2 timene med venting etterpå, ble så fryyyyktelig trøtt. Så å sitte på et venterom på legekontoret var ikke så digg. Sko vært lov å legge seg i bilen :p

Jeg la meg i bilen sist jeg :) Parkeringen er rett utenfor legesenteret. Nå som det er litt kaldere er jeg ikke sikker på om det frister så mye da...

Gikk bra forje meg sist. Slukte glasse så hu på laben ble helt overaska. Skal spørre om
jeg kan ta den 25feb. Da jeg har time på sykhuset også. Så får jeg alt på en dag.

Jeg la meg i bilen sist jeg :) Parkeringen er rett utenfor legesenteret. Nå som det er litt kaldere er jeg ikke sikker på om det frister så mye da...
Ååå? Hmm, kanskje jeg må høre med dem om det er lov. Får ta med et teppe :D

Ååå? Hmm, kanskje jeg må høre med dem om det er lov. Får ta med et teppe :D

Poenget er bare at man skal være mest mulig i ro for å ikke påvirke resultatene, så om parkeringen er rett utenfor skal ikke det ha noe å si Hehe, ja ta med teppe og så ta en formiddagslur i bilen er ikke dumt! :D

Jeg skal ta den på tirsdag. Tok den sist og. Gikk egentlig veldig fint. Det værste var de 2 timene med venting etterpå, ble så fryyyyktelig trøtt. Så å sitte på et venterom på legekontoret var ikke så digg. Sko vært lov å legge seg i bilen :p
Jeg fikk ligge på undersøkelsesbenken på et ledig kontor, så slapp å være på venterommet :)

Er det stikk i fingen eller blodprøve i armen?

Er livredd
Sier ifra hver gang jeg skal ta blodprøver, som er ganske ofte pga stoffskifte og sånt, at jeg er livredd. Har med meg juice om det skal tas fastende for etterpå. Og da er de veldig flinke til å ta hensyn og gjøre sitt beste for å stikke en gang. Det viktige er å lytte til hva helsesekretæren eller sykepleier sier, som at det er viktig å puste. Veit det er vanskelig når man er redd, men dette går bra :)

Jeg tok den sist fordi jeg hadde så så høy bmi og skal ta det denne gangen også. Bmien er akkurat det samme sist, men bedre trent denne gangen. Ser ikke noe problem med å ta den i det hele tatt, er en ekstra sikkerhet :)

Ble ikke kvalm i det hele tatt sist, det som var stusselig var å sitte å vente i 2 timer (hadde film, men allikevel). Anbefaler alle å ta med niste og spise den så fort du får lov! Det var det værste synes jeg, ble helt skjelven etterpå, så denne gangen skal jrg ha mat med meg, som jeg kan kaste i meg så fort tiden har gått.

Jeg tok den sist fordi jeg hadde så så høy bmi og skal ta det denne gangen også. Bmien er akkurat det samme sist, men bedre trent denne gangen. Ser ikke noe problem med å ta den i det hele tatt, er en ekstra sikkerhet :)

Ble ikke kvalm i det hele tatt sist, det som var stusselig var å sitte å vente i 2 timer (hadde film, men allikevel). Anbefaler alle å ta med niste og spise den så fort du får lov! Det var det værste synes jeg, ble helt skjelven etterpå, så denne gangen skal jrg ha mat med meg, som jeg kan kaste i meg så fort tiden har gått.
Tenkte å ta med noen kjeks, så gå rett ned på McDonald’s for frokost :o og iskaldt vann med isbiter Såklart :)

Jeg tok den i midten av desember. Hadde det sist svangerskap, og da var jeg 19 år og veide 62 kg. Så man trenger ikke være overvektig. Tok den fordi min mor hadde det :) Sist var jet kostholdsregulert.

Men denne gangen er det verre, selv med nesten ingen karbohydrater. Så jeg bruker en del insulin nå. Langtidsvirkende på morgen og kveld, samt hurtigvirkende før måltid :)

Jeg tok på onsdag. Syntes ikke det var noe ille,bare godt kunne sitte i ro uten noe mas ett par timer

Back
Topp