Glukosebelastningstest

Utpåtur

Andre møte med forumet
Noen som har tatt denne testen enda? Jeg skal ta den på mandag. Gruer meg, for har hørt at mange blir dårlige av å drikke dette sukkervannet. :eek:
 
Har ikkje tatt den denne gangen enda men tok den sist. Det verst var ikkje selve drikken for meg men at eg slet med kvalme som taklet dårrlige fastingen så spydde før eg var i nærhet av og drikke. Så joda sukkervanne hjalp ikkje på kvalmen men fastingen som var problemet. Ble utslått resten av dagen
 
Tok den sist. Syntes ikke det var så ille. Kjedelig å sitte i ro, bare.
 
Jeg tok den sist og gruet meg litt til det siden jeg hadde hørt så mye negative erfaringer om den. Personlig syntes jeg det var null stress! Kun kjedelig å sitte stille å vente i 2 timer. Ta med en bok, strikkesaker eller noe annet å finne på, det blir kjedelig å bare sitte på mobilen :)
 
Tok sist, men tror ikke det blir nå. Gikk veldig fint, men fikk skikkelig skjelvinger etterpå. Dro rett hjem og spiste mat og da ble det bra :) hadde jeg skulle tatt den nå, så hadde jeg hatt med meg mat jeg kunne spist rett etterpå istedenfor å vente på å dra hjem. Lykke til - ingen ting å grue seg til :)
 
Hmm nei. Har ikke time hos jm før i uke 32. Håper jeg slipper, hun nevnte d ikke sist så :p
 
Tas etter fylte 25-27 år tror jeg
Førstegangsfødende over 25 år må ta den, veit jeg.
Se her:
Hvem må ta testen?
Ifølge de nye retningslinjene er det kvinner som oppfyller ett eller flere av disse kriteriene:
– er førstegangsfødende og over 25 år
– er over 40 år og har født barn før
– har hatt svangerskapsdiabetes tidligere
– har BMI på over 25
– har etnisk bakgrunn fra land utenom Europa
– har foreldre med diabetes
 
Hmm. Jeg er litt overvektig, men ingen har sagt noe om at jeg må ta den...
3-åringen var 3456 tung, så er det isåfall derfor? Ikke gått opo i vekt enda, kanskje derfor?
Har nesten ikke lyst å spørre jotdmor/lege i tilfelle jeg må ta, men samtidig, visst jeg bör ta da? Er i uke 23 nå.
 
Ikke hørt noe fra jm om dette, men må vel ta den. Har ny time i slutten av februar, rekner med det blir nevnt da.
 
Jeg skal ta den på tirsdag. Tok den sist og. Gikk egentlig veldig fint. Det værste var de 2 timene med venting etterpå, ble så fryyyyktelig trøtt. Så å sitte på et venterom på legekontoret var ikke så digg. Sko vært lov å legge seg i bilen :p
 
Hmm. Jeg er litt overvektig, men ingen har sagt noe om at jeg må ta den...
3-åringen var 3456 tung, så er det isåfall derfor? Ikke gått opo i vekt enda, kanskje derfor?
Har nesten ikke lyst å spørre jotdmor/lege i tilfelle jeg må ta, men samtidig, visst jeg bör ta da? Er i uke 23 nå.
Rart, legen min nevnte dette allerede i uke 12. Men så har jeg vært en del mer overvektig enn jeg er nå, gått ned ca 14 kg siden den gang. Og pappa har diabetes 2, i tillegg med PCOS så er jeg ekstra utsatt.
 
Hmm. Jeg er litt overvektig, men ingen har sagt noe om at jeg må ta den...
3-åringen var 3456 tung, så er det isåfall derfor? Ikke gått opo i vekt enda, kanskje derfor?
Har nesten ikke lyst å spørre jotdmor/lege i tilfelle jeg må ta, men samtidig, visst jeg bör ta da? Er i uke 23 nå.

Om du er overvektig så bør du nok ta den. :) Det er for babyen din sin skyld og er ikke så grusomt altså. :)

Hvor mye du har gått opp i vekt skal ikke spille noe rolle. Heller ikke hvor tung forrige baby var. Overvekt er en stor risikofaktor.
 
Back
Topp