Glukosebelastning..

Litt OT: jeg spurte om å få sitte en annen plass siden jeg sliter med å sitte sånn på en dårlig stol i 2t. Jeg fikk låne et legekontor og lå og hvilte på sykesengen [emoji4] lurt å spørre..

Det skal jeg høre om da ja[emoji16][emoji1305]jeg klarer ikke å sitte rett opp ned,må ha opp føttene [emoji23]

Har tatt nå. :yuck: ble beordret i en seng, heldigvis :angelic: så er det bare å vente..:woot:

Jeg fikk svar forresten, ikke diabetes men "nedsatt glukosetoleranse". Ifølge sykepleiervenninnen min betyr det at prøven etter 2 timer viste mellom 7 og 9... Fikk ikke noe oppfølging, så må vel bare lese sjæl, da.
Jeg tok også ny prøve av jernnivået, og fikk påvist lavt. Lurt å sjekke for det og damer ;)

Hva vil det si hvis jeg har 2,noe før drikken? Alle her ligger jo på 5. Hun sa det var normalt men synes det er rart jeg
Edit: når jeg spurte etterpå sa hun 3.9 så sa vel feil første gangen... 6,5 etter 2 timer

Last edited:
4,7 før og 4,8 etter. Ble målt med blodprøver i armen, så tok en uke før jeg fikk resultatet! Kunne ikke vært flottere måling fikk jeg beskjed om! Heldigvis!! [emoji3] Jeg som har godteri og frukt dilla i svangerskapet [emoji23]

Fikk svar i posten i dag, 5,1 før belastning og 7,8 etter.... stod kun at det var normale prøver.

Hva vil det si hvis jeg har 2,noe før drikken? Alle her ligger jo på 5. Hun sa det var normalt men synes det er rart jeg
Edit: når jeg spurte etterpå sa hun 3.9 så sa vel feil første gangen... 6,5 etter 2 timer
3,9 er et veldig bra fastende blodsukker. 2, noe er veldig lavt om du ikke har diabetes.

4,6 før og 4,5 etter. Fryktelig tungt og slitsomt å sitte to timer i korridoren mens folk gikk forbi. Begynte å kaldsvette og var skikkelig kvalm så var veldig ubehagelig.

Noen som vet hva urin L+3 betyr? Savner litt informasjon rundt legespråket..

Hva om man har høy fastende? Jeg hadde 5,7 fastende og 5,8 etter 2 timer. Så det øket ikke mye, men det var litt høyt til å begynne med..

Jeg er nå 29+0 og førstegangsfødende over 25 år, men legen min har ikke sagt noe om denne testen! Merker jeg blir litt stresset og irritert nå! Ser at det står at man skal ta den i uke 24-28. Burde ikke legen min ha sagt noe om denne testen?? Og burde jeg ta denne testen?
Angrer på at jeg ikke har vært hos jordmor i stedet for fastlege. Føler en jordmor opplyser om mer.

Hva om man har høy fastende? Jeg hadde 5,7 fastende og 5,8 etter 2 timer. Så det øket ikke mye, men det var litt høyt til å begynne med..

Jeg hadde 5,3 fastende og ble dessverre diagnotisert med SD. Hadde den vært på 5,2 derimot, så hadde jeg berget. I følge den nye standarden har man SD dersom man har nivåer over 5,2. :shifty: Har stukket meg i 2 uker nå, skal på ny kontroll i morgen for å høre hva legen sier om målingene mine de siste par ukene, om jeg kan "friskmeldes".

Sa ikke legen noe til deg om du har SD eller ikke?

Jeg er nå 29+0 og førstegangsfødende over 25 år, men legen min har ikke sagt noe om denne testen! Merker jeg blir litt stresset og irritert nå! Ser at det står at man skal ta den i uke 24-28. Burde ikke legen min ha sagt noe om denne testen?? Og burde jeg ta denne testen?
Angrer på at jeg ikke har vært hos jordmor i stedet for fastlege. Føler en jordmor opplyser om mer.

Ta en telefon til legekontoret i dag og høre. Kan hende du kan ta den i morgen, trenger ikke time for å få tatt testen. :)

Man trenger kun å ta den dersom man har visse bekymringer/grunner til å mistenke det, så er ikke noe alle gravide går igjennom. Testen er superkjip og jeg tok den for første gang nå (altså ikke med nr 1) fordi jeg gikk opp 20kg de første 12 ukene.

Da har jeg også fått påvist SD :hungover: Blæ! Blir lite snop i jula gitt :p

Da har jeg også fått påvist SD :hungover: Blæ! Blir lite snop i jula gitt :p

Æsj! Hva var dine verdier før og etter, hvis jeg kan spørre? Har time hos legen om en halvtime jeg, etter å ha målt i to uker. Håper jeg kan bli "friskmeldt". :P

Back
Topp